Ja, wij doen ook aan sinterklaas, alleen dan met cadeautjes en dus niet met een sinterklaas. Ik vind het persoonlijk niet nodig om je kind wijs te maken dat sinterklaas iemand is, en vervolgens na een aantal jaren zeggen dat hij toch niet bestaat. Maar verder vieren we het wel.
De eerste keer bij mijn ouders, gezellig allemaal cadeautjes krijgen van opa/oma. En wij als zussen kopen voor iedereen een kleinigheidje. Maar omdat iedereen een eigen tijdsschema heeft doen we helaas niets meer.
Vorig jaar heeft Erikjan nog wel wat gekregen van opa en oma, en dat doen ze geloof ik dit jaar weer.
En we deden altijd lootjes trekken bij mijn schoonouders, maar dan moesten we ook nog voor iedereen, en dat zijn er veel, iets van 2,50 kopen. Dan krijg je dus heel veel pakjes, om 24 uur ben je er nog niet door, je krijgt veel "rommel" en de lol is er ook af. Dus dat wil ik niet weer. En wat mij bij mijn schoonouders niet bevalt is de oneerlijkheid. Als je nog iets voor een ander wilt kopen dan doe je dat, zo kan iemand heel veel krijgen en een ander alleen maar dat wat "moest". En dan de kinderen, Erikjan en zijn andere kleine neefje krijgen haast niks, is blijkbaar niet leuk ofzo, maar de 2 groten krijgen zoveel dat ze het niet eens allemaal mee kunnen nemen.
Oftewel, Sinterklaas? Ik weet het ook niet, bovenstaande is denk ik mijn frustratie van van de afgelopen 2 jaar, net alsof mijn kind niet meetelt, en dan wil ik het nog niet eens hebben over kerst. En er iets van zeggen? Onmogelijk! Dus ik denk maar weer door de zure appel heen bijten, helaas.
En qua geld: De afgelopen 2 jaar kreeg Erikjan iets van 20 euro, dus dat hou ik denk ik maar zo, vond ik wel een mooi bedrag. Maar het maakt we niet zo veel uit, als iedereen maar evenveel krijgt en nu ik een tweede heb, moet ik daar natuurlijk op letten!
Hoeveel geven jullie eigenlijk uit aan verjaardagen, is ook zoiets, en dat staat ook weer voor de deur! Daar doen we 50 euro.
Janine