Sinterklaas

Nog eventjes en de Sint is weer in het land...

Wat ik me eigenlijk af vroeg he, spelen jullie ook allemaal voor Sinterklaas en hoe ziet zo'n avondje er bij jullie dan uit? Hoeveel geld geven jullie uit aan cadeautjes voor de kinderen?

Grts.
Mir.

Ja, wij doen ook aan sinterklaas, alleen dan met cadeautjes en dus niet met een sinterklaas. Ik vind het persoonlijk niet nodig om je kind wijs te maken dat sinterklaas iemand is, en vervolgens na een aantal jaren zeggen dat hij toch niet bestaat. Maar verder vieren we het wel.
De eerste keer bij mijn ouders, gezellig allemaal cadeautjes krijgen van opa/oma. En wij als zussen kopen voor iedereen een kleinigheidje. Maar omdat iedereen een eigen tijdsschema heeft doen we helaas niets meer.
Vorig jaar heeft Erikjan nog wel wat gekregen van opa en oma, en dat doen ze geloof ik dit jaar weer.
En we deden altijd lootjes trekken bij mijn schoonouders, maar dan moesten we ook nog voor iedereen, en dat zijn er veel, iets van 2,50 kopen. Dan krijg je dus heel veel pakjes, om  24 uur ben je er nog niet door, je krijgt veel "rommel" en de lol is er ook af. Dus dat wil ik niet weer. En wat  mij bij mijn schoonouders    niet bevalt is de oneerlijkheid.  Als je nog iets voor een ander wilt kopen dan doe je dat, zo kan iemand heel veel krijgen en een ander  alleen maar dat wat "moest". En dan de kinderen, Erikjan en zijn andere kleine neefje krijgen haast niks, is blijkbaar niet leuk ofzo, maar de 2  groten krijgen zoveel dat ze het niet eens allemaal mee kunnen nemen.

Oftewel, Sinterklaas? Ik weet het ook niet, bovenstaande is  denk ik mijn frustratie van van de afgelopen 2 jaar, net alsof mijn kind niet meetelt, en dan wil ik het nog niet eens hebben over kerst. En er iets van zeggen? Onmogelijk! Dus ik denk maar weer door de zure appel heen bijten, helaas.

En qua geld: De  afgelopen 2 jaar kreeg Erikjan iets van 20 euro, dus dat hou ik denk ik maar zo, vond ik wel een mooi bedrag. Maar het maakt we niet zo veel uit, als iedereen maar evenveel krijgt en nu ik een tweede heb, moet ik daar natuurlijk op letten!  

Hoeveel geven jullie eigenlijk uit aan verjaardagen, is ook zoiets, en dat staat ook weer voor de deur! Daar doen we 50 euro.

Janine  

Vorig jaar hebben we met mijn schoonfamilie lootjes getrokken. We deden toen alleen een gedicht met een cadeautje van €15,00. Onze kleine meid was toen nog net geen 1 en kreeg een paar cadeautjes. Dit was niet afgesproken, maar er waren er een paar die ook aan haar gedacht hadden.
Dit jaar weet ik het niet. Ik vind het het leukst om sinterklaas gewoon thuis te vieren lekker met zijn drietjes.
Maar er zal ook wel weer voorgesteld worden om lootjes te trekken. Eigenlijk hoeft dat van mij allemaal niet, maar vooruit.
Over geld heb ik niet nagedacht voor sinterklaas. Moeten we nog bekijken. Ik denk ook niet dat we het uitgebreid vieren. Gewoon 1 of 2 cadeautjes. Ze heeft er toch niet veel besef van.

Verjaardagen hebben wij geen vast bedrag voor. Gewoon wat ze leuk  vindt. En wat ze kan gebruiken.  Zal het ene jaar meer zijn dan het andere jaar.
We hebben ook nog maar 1 kind dus is wel makkelijk. Je hoeft nog niet zo te kijken naar de andere.

Wij gaan in ieder geval naar de intocht van Sinterklaas in Willemstad en de sinterklaasviering op het werk van mijn man.
Op 5 december vieren we het bij mijn ouders (net als vorig jaar), mijn moeder en ik vullen een jute zak met kadootjes. Veel voor Iris (kleine dingetjes) en ook wat voor mijn ouders en voor ons. Gewoon een gezellige avond met sinterklaassnoepgoed, lekker drinken en kadootjes uitpakken. Heel ouderwets maar wel heel leuk. Voordat Iris er was deden we met mijn ouders surprises en een gedicht maken. Was ook altijd erg gezellig.

Doeg Toos

Wat leuk om jullie reacties te lezen! Ze zijn idd nog zo klein dat ze er nog niet veel besef van hebben, maar toch. Het is wel erg leuk he, zo'n jutezak vol met cadeautjes. Maar het is toch niet meer normaal wat speelgoed tegenwoordig kost of ligt dat nou aan mij?
Ik heb voor de lol die zgn. sinterklaas speelgoedboeken eens doorgelezen. Dus die van Intertoys, Bart Smit enz. Al heb je 100 euro te besteden, dan heb je daar toch nog niet veel? Een gemiddeld stuk speelgoed kost al bijna 30 euro!!! Ik vind dat niet meer normaal, hoor! Is toch niet leuk meer?
Vorig jaar had ik via marktplaats een en ander gekocht, of bij de Action, Wibra, Kruidvat.

Hebben jullie nog tips waar je voor weinig leuke cadeautjes voor de kinderen kunt kopen?

Hoi,

Nee het is idd niet normaal wat speelgoed tegenwoordig kost. Als je nu een zak wilt vullen met cadeautjes heb je aan €100,00 nog niet genoeg. Het lijkt wel of het met het jaar gekker wordt. Het speelgoed is ook allemaal zo groot. Je hebt behoorlijk wat ruimte nodig om alles neer te kunnen zetten. Daarnaast is ons meissie ook nog in december jarig dus heel veel cadeaus. Volgens mij als ik dan dingen weghaal en ze een half jaar later geef heeft ze er meer aan. Ik kan me voorstellen dat ze van gekkigheid niet weet waar ze mee moet gaan spelen, maar goed dat is een luxe probleem.

De Zeeman heeft ook altijd leuke kleine dingen en betaalbaar en de Bas van der Heijden. Deze week hebben ze weer een porseleinen serviesje van winnie de pooh, princes, minny mouse en nog een paar geloof ik. Kost €3,49 als ik het goed zeg. Er lagen ook allemaal leuke vellen stickers €0,33 cent per vel. Maar ja dan moet je het elke week in de gaten houden en al vroeg inkopen doen, want een week voor sinterklaas hebben ze natuurlijk weer geen leuke dingen. Af en toe bij de blokker hebben ze ook bakken met goedkoop speelgoed. Soms bij de Albert Heijn. Daar hebben ze vaak boekjes van Nijntje en zo.

Je moet af en toe een beetje zoeken, maar dan vind je nog wel eens wat. En er is een actie van fisher price. 3 artikelen halen, twee betalen. Je krijgt het goedkoopste artikel via fisher price terug.

Groetjes

Hallo,

Wat een maand met cadeautjes he? Wij vieren Sinterklaas altijd met mijn ouders, mijn schoonouders en nog een keer thuis, dus drie keer in totaal, eigenlijk veel te gek, maar zo gezellig.

Moet wel even wat frustratie kwijt, dus komt ie.... in augustus ( echt werkelijk) zei mijn schoonmoeder, oh Sinterklaas vieren we vrijdagmiddag 5 december. Ten eerste vind ik het belachelijk dat het al in augustus over Sinterklaas moet gaan, daarbij was het geen voorstel maar het wordt ons gewoon opgelegd, niet van goh wanneer willen jullie het vieren. Eigenlijk vind ik dat we het zelf thuis met elkaar gewoon op 5 december moeten vieren, bij opa en oma is maar bijzaak het draait om thuis. Bovendien op vrijdagmiddag moeten mijn man en ik allebei werken, maar dan moeten we maar vrij nemen. Wie denkt ze wel dat ze is? Eigenlijk is het een schat hoor en het is ook lief bedoeld, maar was er wel even boos om. Maar goed.
Bij mijn schoonouders kopen zij verschillende cadeautjes, vooral voor de vier kleinkinderen. Hierbij is het bedrag voor de kindjes allemaal gelijk ( weet niet hoeveel). En voor de volwassenen is er nog een aardigheidje, chocoletter en dergelijke. Meestal trekken we ook nog lootjes zodat iedereen iets voor een ander moet kopen.

Bij mijn ouders verzorgen mijn ouders de cadeautje. Mijn moeder probeert altijd voor iedereen hetzelfde bedrag te besteden, maar daarnaast ook voor iedereen een zelfde aantal cadeautjes te kopen. Een onmogelijke opgave lijkt mij, maar tot nu toe lukt het haar altijd aardig. Ook hier krijgen juist de kleintjes heel veel en de volwassen meer aardigheidjes.

Thuis houden we het klein, maar over een paar jaar wil ik toch echt wel dat het thuis de belangrijkste en grootste avond is en het bij opa en oma juist nog een aardigheidje is. Vorig jaar hebben we voor Stijn 3 kleine cadeautjes gekocht. Lekker pepernoten en ander sintgoed.

Kerst doen we gelukkig niet aan, behalve versiering en lekker eten

Carina

Jules vinden we nog erg klein voor het "echte" sinterklaas vieren thuis op 5 december. (dUs geen Pieten en een jute zak!) Wij doen het als volgt:

De intocht bij ons in het dorp.
De intocht in de grote stad.
Bij mijn man op het werk. (was vorig jaar erg gezellig!! Hij kroop de hele zaal rond!!)
En met 5 december, liedjes zingen, schoen zetten, en een klein cadeautje erin.

Jules is 12 dec. jarig.

En met kerst krijgen we altijd cadeautjes bij opa en oma.

Leuk om jullie reacties te lezen!!
Ik denk dat het wel afhankelijk is of er meer kinderen zijn. Maar Jules is tot nu toe in de familie het enige (klein)kind.

Groetjes Antoi

Terug
Bovenaan