Sinterklaas

Hallo,
Het is niet de bedoeling dat we Sinterklaas echt groot vieren. Ik denk dat we het net zo doen als vorig jaar: Naomi krijgt op de dag zelf een cadeautje van ons (niet iets heel duurs, zo rond de 15 euro). Daarnaast nodigen mijn ouders de kinderen en kleinkinderen meestal de zaterdag ervoor of erna uit om gezellig te komen eten en krijgen de kleinkinderen ook een cadeautje van ongeveer 15 euro.
Met Kerst doen we niet aan cadeaus.

Wilmi

Tja.... wij doen hier wel aan Sinterklaas, maar Kerst heb ik inmiddels afgezworen. Vorig jaar moesten we beide doen. Mijn schoonouders moesten zo nodig ook kerst vieren en dat vind ik persoonlijk veel te veel. Sinterklaas vind ik eigenlijk al onzin, maar ja, ik wil mijn kind ook geen dingen onthouden. Dus dat doen we wel. Ik ga van iedereen in de familie een bedragje vragen en wilde hier een keukentje van kopen. Dus 1 groot kado i.p.v. allemaal losse rommel. Vorig jaar had ze heel veel los spul en naar meer dan de helft heeft ze nooit omgekeken en daarbij komt ook nog dat ik het toch ergens moet laten allemaal.
Anne is 6 dagen voor de Sint jarig, dus dan krijgt ze ook al kado's genoeg. Van ons krijgt ze het grote bed (waar ze nu al in slaapt, maar dit terzijde) van mijn ouders een dekbedhoes en een onderlaken. Verder weet ik het niet, van mijn schoonouders waarschijnlijk geld.
Wij vieren Sinterklaas op een zaterdag overdag. Ik vind dat veel handiger dan op een vrijdagavond, want dan is ze toch al moe en dan zit ik de zaterdag met een sjagrijnig kind. Haar verjaardag valt toevallig op een zaterdag, dus dan vieren we het ook. Vorig jaar hebben we haar verjaardag een weekend naar voren gehaald en Sinterklaas een weekend naar achteren, zodat er toch nog 2 weken tussen zat.    

Ow ja, voor de Sint vind ik 15 euro pp echt genoeg (voor de kids dan, het is er ook maar 1 in de familie) voor de volwassenen wordt het denk ik loodjes trekken en dan ook tot maximaal 15 euro.

Wij doen ook aan sinterklaas. Bij ons is dan echt het hele  gezin bij elkaar. Ouders,  2  zussen  + mannen en 3 kinderen ,broertje + vriendin en wij met z'n drietjes.(schoonouders vieren geen sinterklaas) Er komt geen echte sint en piet maar meestal glipt 1 van ons de voordeur uit en gaat dan kloppen op de achterdeur en gooit pepernoten naar binnen en zet de juttenzak met kadootjes neer. Maar eerst moeten de kinderen wel een liedje hebben gezongen!! Ieder koopt een klein kadootje voor de kinderen(kinderen krijgen dan 5 kadootjes)) en de volwassen krijgen allemaal 1 klein kadootje van mijn ouders. Plus iedereen een chocoladeletter en marsepijn. Er staan allemaal lekkere sinterklaasvreetjes op tafel.
Ik heb als kind altijd genoten van de sinterklaasmiddagen/avonden(nu  eigenlijk nog)  en hoop dat mijn kind(eren) dat ook zullen doen.
Een week voor 5 december komt bij ons in het dorp sinterklaas en zijn pieten  op een bootje aan en dan begint eigenlijk de voorpret al voor de kinderen.
Met kerst(verschillend,!ste of 2de)  eten we wel allemaal samen maar geen kadootjes. Dit doen ik en mijn man en lynn wel op kerstochtend,voor ieder ligt er dan een klein kadootje onder de boom. Ik hou wel van die feestdagen met kadootjes!!
groetjes cobie

Terug
Bovenaan