Sinterklaas

Hallo allemaal! Sinterklaas is weer in het land en je komt hem overal tegen :)
Doen jullie iets aan Sinterklaas, nu de kleine bijna rond een half jaar zit???
Wij gaan het dit jaar voor het eerst weer doen, afgelopen jaren hebben we eigenlijk alleen met kerst iets gedaan. Vind het wel weer heel gezellig, net als vroeger. Merk alleen nu al dat het weer snel veel te veel wordt voor die kleintjes! Als ik nu al zie en hoor wat de opa's & oma's, ooms & tantes en wij zelf doen... Veel te veel eigenlijk. En dat hoeft helemaal niet, het gaat juist om het feest en de gezelligheid. Hoe gaat dat bij jullie?
 
wij zijn van kinds af aan kerst (kerstman) meer gewende... maar om dat mijn nichtje nu 2,5 is gaan we wel pakjes avonde doen... maar we zetten nog geen schoen en zo... komt volgende jaar wel...
voor pakjes avonde hebben mijn zusje en ik samen boodschapen gedaan... een kado voor ideren...

verder doen we altijd met mijn ouders kerst... en met mijn schoonouders...hebben we een feest naam bedacht... "sinterkerstnieuwjaar"... meestal ergen in de kerstvakantie... maar hangte af van de vakantie verders...
bij beide doen we dan kados
 
Wij hebben ALTIJD iets met Sinterklaas gedaan omdat wij het zelf als kind ook geweldig vonden.
Het gaat voornamelijk om de ervaring bij ons en niet echt om de cadeaus.
Wij zitten dit jaar eraan te denken om eens iets nieuws om de ervaring helemaal compleet te maken. Ik hoorde via een kennis iets over dat je je kind een heel persoonlijk gesprekje met Sinterklaas kan laten voeren via Skype. Je kan dan voor het gesprek zelf kan aangeven wat je wil dat de sint met je kind bespreekt. Leek mij wel leuk omdat dan echt persoonlijk is en het echt voor je kinderen lijkt alsof Sinterklaas echt is en alles weet van ze.
Als het je leuk lijkt moet je maar eens kijken op bijvoorbeeld http:///www.hallosinterklaas.nl. Dit is een service die ik recentelijk heb gevonden, ziet er wel professioneel uit moet ik zeggen. Zal wel even laten weten wat de ervaringen waren na Sinterklaas.
Is behoorlijk wat goedkoper en makkelijker dan een Sinterklaas en Piet inhuren om langs te komen op pakjes avond of alleen een telefoontje van Sinterklaas bestellen.
 
Ik ben in verwachting van ons eerste kindje. Of wij volgend jaar sinterklaas gaan vieren weet ik nog niet. Kerst sowieso, maar dat is bij mij thuis altijd een feestdag met cadeautjes geweest. Over sinterklaas twijfel ik omdat ik de discussie rondom het feest te absurd voor woorden vind. Het is voor mij inmiddels geen onschuldig kinderfeest meer zoals ik voor mijn kleine zou willen.
 
De discussie vind ik ook erg vervelend worden, maar ik vind dat we de kinderen (en onszelf) daar niet mee moeten vermoeien. Ik vind het nog steeds een leuk feest dus ik vier het gewoon :)
 
Terug
Bovenaan