Slaan (zucht) Hoe lossen we dat op???

Hoi,

Mijn dochter van 2 slaat ook, en behoorlijk hard. Ze slaat om aandacht te krijgen en als ze haar zin niet krijgt.

Terugslaan heeft geen zin, want dan gaat ze alleen maar meer slaan. En harder ook. Het beste kan je haar een poosje op de stoel zetten, en echt consequent blijven. Meestal pak ik haar kin vast, kijk ik in haar ogen en zeg krachtig nee!! niet slaan. Als dit niet werkt, en dat zie je aan haar houding, gaat ze op de stoel.
5 min. is lang voor zo'n kleintje. Hier bij Eveline werkt het wel heel goed, maar je merkt dat ze het snel weer is vergeten.

Maar bij mijn dochter van 4 en bij mijn dochter van 3 had ik toch een andere methode nodig. Helaas is het slaan een fase waar de kleintjes doorheen moeten, vooral als ze veel aandacht moeten delen (wij hebben 4 kids). Bij de oudste moesten we wel een tik terug geven, het was zo afgelopen... Bij de tweede kunnen we niet eens boos worden, moeten we alles met praten oplossen.

Ieder kind heeft dus zo zijn eigen gebruiksaanwijzing, en je moet even zoeken tot je de juiste methode gevonden hebt.

liefs lin
 
wat heerlijk dat ik niet de enige ben met een muitende dochter die haar handjes niet kan thuis houden (heb net dit forum ontdekt..) mijn dochter van 20 mnd. heeft net zo'n periode van slaan en knijpen achter de rug. het viel op dat ze ons slaat wanneer ze vind dat ze te weinig aandacht krijgt of haar zin wil doordrijven. In dat geval negeerden we haar (ook in de supermarkt - alle starende blikken ten spijt - maar ik vond dat ik consequent moest zijn). Wanneer ze  met andere kindertjes speelt gaat ze knijpen, dit heb ik wel steeds verbaal aangepakt; zorgen dat ze je aankijkt, op ooghoogte en zeggen dat slaan niet mag, aaien of knuffelen mag wel. Nou ja: dat werkt nog niet helemaal maar het gaat al wel beter dan een aantal weken terug..... Ik ben het helemaal eens met de anderen; kies een methode en blijf daar bij!

Succes!
 
Terug
Bovenaan