Slaande ruzie met m'n moeder....

Hoi allemaal,

Moet toch even mijn verhaal kwijt. Heb vanmorgen slaande ruzie met m'n moeder gehad, dit is trouwens de zoveelste keer al, de vorige keer opperde mijn vader dat we elkaar maar eens een tijd niet moesten zien, gevolgd jankende moeder, want die wil haar kleindochter blijven zien. Nu is ze weer huilend naar huis gegaan. Probleem is vrij complex, probeer het zo kort mogelijk te houden. Ben enigskind en mocht vroeger gewoon echt helemaal niets, hierdoor viel ik overal en bij iedereen erbuiten, was echt een beetje een zielig kind, stomme kleren en schoenen etc.(is mij vaak naar het hoofd gegooid dat ik een jongetje wat bijv.). Dit heb ik blijkbaar allemaal opgekropt en komt  sinds mijn zwangerschap nog sterker weer naar boven. Ze proberen mijn hele leven al alles voor mij te bepalen op hun manier. Probleem is nu, dat mijn ouders zich overal mee bemoeien, of beter alles in ons leven regelen en bepalen. Voorbeeld: afgelopen zat. hadden wij een verjaardag, zouden laat thuis zijn, vergeten verwarming lager te zetten, dus mijn ouders onderweg gebeld, deze zouden de cv lager zetten op 17.5 (is dat niet een beetje laag??, wij hebben hem altijd op 18, was mijn vaders reaktie), nee pap we komen laat thuis en gaan direkt door naar bed, we hebben hem 's nachts altijd op 17.5 (al 11jr). Thuis gekomen om 24.00, kijk op de cv, ja hoor, op 18 graden gezet! Ik ontplofde bijna, waar haalt iemand het  idee vandaan om zo zijn zin door te drammen, als ze het mij hadden gevraagd, was ik naar hun huis gegaan en had hem op de gewenste temp. gezet en zou het niet in m'n hoofd zijn gekomen om het op  "mijn" temp. te zetten. Dat soort "kleine" dingen gebeuren er continu, heb mijn ma gezegd dat ze nu eindelijk maar eens moet accepteren en respecteren dat dit ons huis is en dat wij bepalen hoe en wat daar gebeurd. Nou is ze weer  huilend  naar huis afgedropen. Nu heb ik hierdoor wel een probleem, 1x in de week zou ze gaan oppassen op ons dochtertje....Kinderdagverblijf zit vol en familie woont min.1uur bij ons vandaan, lekker dus. Ben nu druk bezig een oplossing te vinden, zou alleen nog niet weten wat. Sorry voor dit lange verhaal, maar ik moest dit toch echt even kwijt.

groeten,
xx Roos xx

wat een halve graad al niet kan doen he :p ne ik snap ook wel dat dat een druppel in de emmer is alhoewel ik niet mijn ouders had gevraagd om de cv lager te zetten   zelf heb ik enorm goede band met mijn ouders maar ik had zoiets gehad van; lekker belangrijk dat verzetten we hem wel als we thuiskomen.

Ik zou er ook niet van gediend zijn hoor ouders die hun mening niet willen aanpassen of bijschroeven..ja maar wat moet je ermee..

Als niets werkt; eventueel een gastouder gezin?? je hebt veel van die bureau's misschien kan je daar terrecht voor jullie kleine? en dat in de tussentijd werken weer aan de relatie met jullie mams (maar dan ben je tenminste niet afhankelijk wat je positie wel verbeterd haha)

Duidelijk zijn, schrijf voorbeelden op want daar kan je nooit zo opkomen in een ruzie of gesprek, voorbeelden met datums werken dan goed. zoiezo effe afkoelen en misschien oude dingen toch bespreekbaar maken als je daar toch mee zit.

Niet leuk hoor voor je!! knuffel!

ik begrijp je probleem. mijn advies: dit is nu jouwn leven, jouwn gezin. niemand en ook niemand kan zich daar mee bemoeien. jij bepaald de regels. vraag ze zo weinig mogelijk en als jullie contact hebben bepaal jij wat er wel en niet gebeurt. protest? jammer voor hun. en boon je eigen dopjes als een volwassene. heb je zo nodig als oppas? ja dan moet je wel water bij de wijn doen.
dat is een keuze die je maakt.

heel veel sterkte,
buurmeisje

Hoi!

Erg vervelend. Ik heb ditzelfde probleem, alleen dan met mijn schoonouders. Mijn tip is zoals een van de eerdere reacties: zoek een leuk gastoudergezin! Als ik elke keer zulke bonje had, zou ik mijn kind daar echt niet droppen. Dat is vragen om nog meer moeilijkheden, zeker als ze zo hun zin doordrijven.

Dan zeg jij hoe je wilt dat zij met je kind omgaan en dan doen ze hun eigen zin. Dat is ook de reden dat mijn schoonouders voorlopig niet op logeerpartijtjes of oppassen hoeven te rekenen. Ik vraag steeds mijn moeder, die respecteert onze meningen en opvoedmethodes en houdt zich daar aan.

1 dag per week is behoorlijk veel en dan bemoeien ze zich toch met  de opvoeding. En ik denk niet dat je dat wilt... Ook voor de relatie met je ouders is dit misschien beter. Maar het is jouw beslissing. Ik denk dat dat ook uberhaupt de boodschap is.

Groetjes, Marisa

mag ik heel eerlijk zijn? Ik snap eerlijk gezegd niet waar je je precies zo druk over maakt. Je ouders nemen je niet serieus, en luisteren niet naar wat jij wilt? Misschien moet je je dan wat onafhankelijker opstellen ipv ze op te bellen om de CV lager te zetten? De enige manier waarop je ouders zullen zien dat je je eigen boontjes kan doppen, is als je dat ook doet. Het zou echt niet in mijn hoofd opkomen om mijn ouders te bellen over een thermostaat (tenzij je op vakantie gaat en 3 weken weg bent oid).

Mijn schoonmoeder denkt ook altijd alles beter te weten. Hoe lang mijn babies moeten slapen, hoeveel ze moeten eten etc etc. Ze controleert altijd of we de auto wel op slot hebben gedaan, dat soort dingen. Natuurlijk is dat reuze irritant, maar als zij daar haar tijd mee wil verprutsen moet ze het zelf weten. Ze maakt zich druk over van alles en nog wat in ons leven, en als ik haar zou gaan vragen om hulp bij deze dingen, wordt dat alleen maar erger. En dus laat ik haar ongevraagde adviezen langs me afglijden.

Misschien niet wat je wilt horen, maar ik zit echt vol verbazing te lezen waarover je ruzie hebt met je moeder...

Groetjes

Hoi,

Ik  kan me voorstellen dat het  vervelend is als je ouders zich overal mee bemoeien. De uiteindelijke ruzie gaat natuurlijk  nergens over, maar dat is gewoon de laatste druppel die de emmer doet overlopen.
Ik vind het wel vreemd dat je ouders dan wel op de kleine gaan passen. Ik zou daar dan niet voor kiezen. Want 1 keer per week oppassen is best veel en ze zullen dan ook een deel uitmaken van de opvoeding. Waarschijnlijk doe jij dit  ook op een andere manier en zo kunnen  er weer irritaties ontstaan.  

succes

Hé meis,

Ik hoor hier niet echt, maar wil me er toch mee aan bemoeien, ook omdat ik best een aparte relatie had met mijn moeder. Nu geen meer, want dan wil ze niet, maakt niet uit daar gaat het niet om.

Je schrijft dat jij slaande ruzie hebt gehad met je moeder, wil je daar echt je kind achterlaten, en je schrijft ook dat je jeugd niet leuk is geweest, en dat je veel te kort bent gehouden, waarom breng je daar je kind dan heen, je denkt toch niet dat hun het anders gaan doen met je kind???

Ik begrijp je heel goed, hoor dat je je er kwaad om maakt, het gaat helemaal niet om die kut thermostaat, het gaat er om dat jij regels stelt, en hun die niet naleven. En dit was de druppel.
Maar hoe denk je dat het straks gaat met je kindje???

Mijn gok is dat het niet anders gaat, en dit nog veel erger wordt, want nu gaat het om een thermostaat en dadelijk over je kind.

Denk er maar eens over na.
X

hoi allemaal,

ik zie alles bij mij zelf ook wat roos zegt.
ik ben zelf de middelste van 3 kinderen ( de einige die getrouwd is).
ik werdt ook altijd kort gehouden.
maar nu ik getrouwd ben en die kleine heb is alles in ene keer goed.
ze wil overal mee bemoeien.
mag hem bv niet het campingbedje leggen (heb nog geen box) want dan ziet hij op ten duur het verschil niet meer met zijn eigen bed.
dan zeg ik kan herm nergens anders neer leggen en is ze gelijk boos.
ze belt nu ook niet meer hoe het met ons gaat en komt ook nooit langs alleen gister om kleren te brengen( aan de deur afgegeven).
heb nooit goed met haar gelegen.
maar hoop dat alles wel los loopt gelukkig bellen mijn schoonouders vaak of we komen eten.

groetjes saloua

Terug
Bovenaan