Slaap dillema

<p>Hallo allemaal,</p><p>Onze Dean is 10 weken oud. In de avond slaapt hij prima tot goed in zijn eigen bedje in eigen kamer. </p><p>Echter slaapt hij overdag alleen maar in een draagdoek. Al slaapt hij al diep en leggen wij hem terug in bed dan is het met 5 minuten raak; huilen, krijsen etc. Helpt laten huilen? Zo ja hoe en hoelang..</p><p>Ook al heeft hij een schone luier, gegeten, geboert etc. Hij weigert te slapen in eigen bed overdag.</p><p>Dit zijn overdag behoorlijk lange en zware dagen aangezien hij continu bij ons gedragen moet worden. </p><p>Alle tips zijn welkom!</p><p>Alvast enorm bedankt :) </p><p>groetjes,</p><p>Danny</p>
 
Al eens geprobeerd om hem in te bakeren in bed? Sommige kindjes hebben erge behoefte aan geborgenheid vandaar dat hij wel slaapt in de draagdoek. Je kunt inbakeren met een hydrofiel. Maar je hebt ook van puckababy de inbakerzakken. Je zou eventueel ook tips kunnen vragen op het consultatiebureau. 
 
Ze moeten toch leren om alleen te slapen, mijn zoon was ook zo eerste maanden waren een drama. Op een gegeven moment heb ik hem toch in zijn bed gezet en volgehouden. Hij heeft veel gehuild maar uiteindelijk heeft hij wel leren slapen in zijn bedje. 
 
Hoi Danny wegleggen in zijn slaap is meestal niet zon succes inderdaad als je zelf op een andere plek wakker wordt dan waar je bent gaan slapen zal je ook raar kijken :) bv in de badkuip zoals laatst een mama schreef haha. Ik zou hem overdag zodra je de slaap signaaltjes signaleert in zijn bedje leggen zodat hij daar zelf in slaap leert vallen. De eerste keren zal hij wellicht huilen dit kun je opbouwen dus eerst bv 2 minuten laten huilen dan 5 dan 7 etc. En het troosten op zijn kamertje doen het beste in zijn bedje laten. Desnoods de eerste paar keer ernaast zitten en steeds wat verderweg gaan zitten
 
Laten huilen is bedoeld voor baby's vanaf 6 maanden. Ja, na een tijd helpt het, maar het hoeft niet nodig te zijn. Leen anders een boek over slapen? Stephanie Lampe heeft goede boeken geschreven en ik heb ook goede dingen gehoord over slaap! 
Hoe vaak gaat de kleine naar bed? Elke keer binnen de 5 kwartier of anderhalf uur? Hebben jullie een vast ritueel op de dag? 
Er even bij blijven met hand op de buik kan helpen
Sterkte!
 
Ik zou inderdaad de boeken van Stephanie Lampe aanraden! Ze geeft allerlei tips om je kleintje te leren om zelf in slaap te vallen, zonder het laten huilen.

Wat kan helpen is een vaste volgorde van dingen doen: slapen, voeden, knuffelen, spelen en bij de eerste slaapsignaaltjes op bed leggen. Door hem steeds wakker, maar moe op bed te leggen leert hij moe zijn associeren met het bedje. Bij 10 weken kunnen ze geloof ik iets van 45 minuten tot een uur wakker zijn tussen de slaapjes. Als zijn slaapsignaaltjes niet zo duidelijk zijn, kun je hem ook steeds na 45 minuten op bed leggen. 

Een slaapritueeltje kan helpen, bijvoorbeeld eerst een boekje lezen, slaapzakje aan, liedje zingen voordat je hem laat slapen. Dat gaat hem helpen om te herkennen wanneer het weer slaaptijd is. 

Dit is wel even volhouden, zoals hierboven ook al gezegd is: het zelf in slaap vallen is iets wat ze moeten leren. 

Veel succes en sterkte!  
 
Onze dochter sliep de eerste weken ook bijna niet. Alleen als ze bij ons in bed lag en we samen sliepen ging het goed. Na 5 min sliep ze. Dan stond ik zachtjes op en ging ik naar beneden. Ze sliep dan met gemak 2-3 uur per slaapje. Na ongeveer 12 weken zijn we haar in haar bedje gaan leggen, bleven dan even op een stoel in de donkere slaapkamer zitten en dan sliep ze ook zo in. Nu kunnen we haar in bed leggen en slaapt ze 
 
Ik lees al veel bruikbare tips!
puckababy gebruiken wij voor de avonden/nachten en werkt perfect! Overdag ook gebruiken dus lees ik. 
Hij heeft geen moeite met zijn bed en alleen slapen want doet dit in nacht ook. Maar meer ritme/structuur dus creeeren overdag. In de avond doen wij dit ook. 
En voorlopig maar even ernaast zitten dan en troosten en GEDULD ;-)
Allemaal proberen waard ja! Super. Morgen direct meer starten! 
 
Terug
Bovenaan