Slaap dillema

Vanmorgen en vanmiddag toegepast. 
Beide keren een uur bezig geweest. Veel gehuil en gekrijs. Bleef er naast zitten en iedere keer zonder te praten speentje er weer in. 
Het resultaat was voor beide keren hetzelfde. 15 min slapen en toen weer wakker en huilen. 
Gewoon mee doorgaan en geduld hebben? Dit was dag 1. 
 
Overdag sliep hij altijd in de draagdoek en dat willen wij nu afleren. 
Wat wij nu willen is dat hij overdag toch zeker wel 1 of 2 keer in zijn eigen bedje gaat slapen op zijn kamer. 
Daar zijn wij nu mee bezig :)
 
Een baby van die leeftijd heeft meer dan 1 of 2 slaapjes per dag nodig. Onze dochter van 5 maanden slaapt ongeveer 4x per dag en dan nog de lange nacht 
 
Ik zou meteen proberen aan te leren dat het bedjd de plek is om te slapen. Als hij soms op bed moet, maar soms ook in de draagzak gaat, snapt je kindje de connectie met slapen niet zo goed. 
Ons zoontje krijgt een schone pamper, slaapzak aan, op bed instoppen, liedje zingen en nu hij het liedjd hoort begrijpt hij dat het slaaptijd is. 
Het kost wel wat tijd en doorzettingsvermogen, maar met een week zul je zeker verbeterinv moeten merken. 
Je kunt het boek van Stephanie Lampe lezen, kost je slechts een middagje en geeft je heel veel duidelijkheid! 
 
Een baby van 12 weken heeft inderdaad meer slaapjes nodig. Hij kan maar anderhalf uur wakker zijn maximaal en zal dan weer naar bed moeten, anders raakt hij oververmoeid en wordt slapen drama. Zou dat nog proberen :). Boek van Stephanie Lampe heb ik ook in een middag uitgelezen, heerlijk. 
Slapen in het eigen bedje hangt inderdaad ook samen met patronen en rituelen. Duidelijkheid dus. 
Welterusten! :)
 
Wat zul je je machteloos voelen. Ikzelf ben met de tweede ook al heel snel met regelmaat begonnen ( slapen, voeden, mamatijd en even op haarzelf in de box en dan hup naar bed) allemaal binnen het uur. Toch als mijn dochtertje op bed gelegd wordt begint ze snel te huilen. Nu heb ik een babyfoon met een muziekje erin en mama’s....ik zweer hierbij!!
mijn oudste dochter weet nu precies.. het muziekje is aan dus ik moet slapen en ook bij mijn jongste werkt het geweldig. Het voordeel is jij hoeft niet steeds terug naar je huilende baby ( of laten huilen) en je baby wordt er rustig van en valt zonder te huilen in slaap.
Het is een soort van afleiding/ troost. En wanneer ze het liedje kennen ook een teken van: nu moet ik slapen. Perfect ook voor als ze wat ouder zijn.
heel veel succes en ik hoop dat je iets vind dat voor jullie werkt
 
groetjes
 
Terug
Bovenaan