slaap/eetritme

David eet nu naast 5 x BV (+ 1 nachtvoeding) overdag 1 fruithap, 1 boterham en 1 groentehap + granen (bv. gierst). Het moelijke vind ik nu om het allemaal in de dag te passen, omdat hij nog veel slaapjes doet. Dat komt denk ik omdat hij een relatief korte nacht maakt.

Zijn  schema ziet er nu ongeveer als volgt uit:

7u BV  
       9u-10.30 slaapje
11u BV
ca.12.30 boterham
       13.00-14.30 slaapje
15u BV
       vaak  nog 45-60 minuten slapen
18u avondeten
19u BV
       soms wel, soms niet slapen
23u BV
(nachtvoeding)

Weet niet zo goed wanneer ik dat fruit zou moeten geven. Hebben jullie misschien ideeen of tips? Hoe ziet het slaap/eetschema er bij jullie nu uit?

Koen z'n schema ziet er als volgt uit:

7.30u bord pap + thee
9.00-10.00u slapen
10.30 fruit of iets anders + wat drinken
12.00u boterham + fles (opvolg)melk
13.00-15.30u slapen
15.45u stukje soepstengel + wat drinken
17.00u avondeten + toetje
18.30u soms nog een fles, maar erg lekker vindt hij die niet meer.

Koen vind fruit smorgens heerlijk, misschien kun je het geven als hij smorgens uit bed komt?

oh ja, hij gaat om 18.45u naar bed 's avonds en slaapt het klokje rond. Het valt me op dat je nog zo vaak voedt staartmees, of is dat heel gewoon bij borstvoeding?

Groetjes

Het is inderdaad heel gewoon om met BV nog 5 voedingen te geven overdag. Van die nachtvoeding wil ik wel een beetje af, maar hij is nog aan het regelen sinds hij ziek is geweest en heeft nog erg veel honger. Verder is het zo, dat hoe minder vaak je  voedt, hoe meer je productie terugloopt. Je wordt dan ook geadviseerd geen sap of ander vocht te geven want dat gaat ten koste van de borstvoeding.

Misschien geef ik het fruit inderdaad een halfuurtje/uurtje na de eerste voeding. Dan kan hij op het KDV ook voor het ochtendslaapje fruit krijgen.

Eva zit nog op 1 slaapje overdag en haar schema gaat als volgt:

+/- 8 uur s'morgens wakker en dan een papfles van 180ml/6schepjes/3 eetl. rijstebloem.
+/- 10 uur half potje fruithap (8+ potjes)
+/- half 12   1 sneetje boterham en een flesje van 150ml/5 schepjes
daarna naar bed
+/- 15:00 uur wakker en de andere helft van het fruitpotje
+/- 17:00 uur warme hap (het hele potje van 8+) en een toetje.
+/- 18:30 uur papfles 180ml/6schepjes/3 eetl. rijstebloem.

Daarna in bad en gelijk naar bed, rond 19:00 uur s'avonds ligt Eva dus op bed en slaapt weer door tot de volgende ochtend.

Zoe heef het volgende schema:

07.00 uur bordje pap van 150cc opvolgmelk
10.00 uur fruithapje
11.30 uur boterham  + melk (meestal maar 100 cc en dan zit ze vol)
15.00 uur melk (meestal 120cc en dan zit ze vol)
17.00 uur avondeten
18.30 uur melk (meestal 120cc en dan zit ze vol)

Vanaf woensdag wil ik eigenlijk proberen om naar 3 flessen te gaan maar ik weet nog niet zo goed welke fles ik zal weglaten.

Tussendoor krijgt ze ook nog sap. Helemaal met dit warme weer.

Terug
Bovenaan