slaap/eetritme

Hoi Staartmees

Misschien een tip om te kolven zodat de productie niet terugloopt en dat te mengen met pap zodat de laatste voeding 'zwaar' is voor een goede nachtrust?
Evt. fruit met jouw melk mengen 1 van de ochtendvoedingen?
Met bv is het inderdaad beter om geen ander vocht te geven.
Hier komt het (griekse) schema van Domenikos:
Tegen 7:00 fles ca. 240ml opvolgmelk.
Dan wordt hij verschoond en gaat weer slapen.
Om een uur of 9 soms 10 of 11  (erg flexibel...) is hij echt wakker dan krijgt hij (geblendered) fruit (3 stukken voor 2 dagen). Domenikos wordt echt boos als je eet en niet met hem deelt, vandaar dat hij na z'n fruit brood (mee)eet.
Om een uur of 2, half 3 warm eten: aardappel/rund of kip/groente met olijfolie en citroen. Soms pasta (hele fijne sterretjes) met tomaat/rundvlees. Soms eigeel (gekookt).
Om een uur of half 6 pap en om een uur of   8 weer een fles melk en dan slaapt hij de nacht door.
Hij slaapt tussendoor als hij aangeeft dat ie moe is. Soms een half uur soms 2 uren!
Tussendoortjes, brood,koekjes,soort (dikke) soepstengels, en water.

groetjes,Priscilla

Hoi Staartmees,

Mijn zoontje is inmiddels 8 mnd en 15 dagen en zijn schema is als volgt:

7.00 BV
slapen van 9.00-10.30/11.00
11.00 fruithap/liga/diksap
12.30/13.00 1 broodje en bakje yoghurt
slapen van 13.30/15.00
17.00 groentehap/danoontje/diksap
20.30 BV of wanneer als hij niet wakker wordt zelf dan later als ik zelf naar bed ga.

Ik wil rond een maand of 10 de laatste BV stoppen en dan als hij 1 jaar is de ochtend BV, dan vind ik het mooi geweest.
Lijkt mij wel vermoeiend nog zoveel BV geven, ik heb toen hij 8 mnd werd de middag BV stopgezet en daarvoor brood en yoghurt gegeven.

Succes!
Groetjes Kirsten mv Tyrone 8jr, Meadow 4 jr en Russell 8,5 mnd

hee staartmees..

noa is nu 7,5 maand en haar schama is als volgt:

7;15 fles 190 met 4 scheppen nutrix.
9;30- 10;30 slapen.
11;15 broodje en drinken.
11;45 fles 190cc.
12;00 slapen tot 14;00
14;30 fruit 2 stuks en rijstwafel en lange vinger en drinken.
15;30 slapen tot 16;30.
18;00 warm eten 2 stuks aardappel en 2 dikke scheppen groente en toetje na.
18;45 badje.
19;15 fles 200 cc met 4,5 schep nutrix.

tussendoor en na de slaapjes drinkt noa een flesje met limo of diksap van 150cc.

noa vind het fruithapje dus heerlijk in de middag.
denk dat je gewoon wat moet proberen en dan zie je vanzelf een schama waar jij en je kleintje zich lekker bij voelen..

succes..

Superbedankt voor alle schema's!

Priscilla: ik kolf alleen als het echt moet en pap vind ik echt teveel werk. Wel merk ik dat hij met zoveel bijvoeding vanzelf meer tijd tussen de voedingen laat, dus ik denk dat ik wel bijv. een voeding zou kunnen laten vallen.

KMD, loopt jouw productie nog goed dan, met maar 2 BV-momenten? Ik vind het wel een goeie tip, 's middags de BV vervangen door yoghurt.  Klinkt misschien gek, maar ik  vind het een beetje eng om "zomaar" een koemelkproduct te geven. Hoewel de kans op allergie bij David niet extra groot is ofzo. Vond Russell het gelijk lekker? En niet te zuur?

Hoi Staartmees,

Russell vindt de yoghurt heerlijk! Hij eet nu ruim 100 ml na zijn broodje en dat gaat prima!
's morgens de BV gaat goed hoor en 's avonds moet ik hem vaak wakker maken hiervoor, dus volgens mij is zijn behoefte niet meer zo groot.
Ik maak hem wel altijd nog wakker, met 10 mnd laat ik deze wel vervallen.
Russell heeft wat exceem maar hij reageert niet echt op de yoghurt, het is niet erger geworden nadat ik hiermee begon.

Het consultatiebureau heeft mij dit aangeraden dus mag er vanuit gaan dat dit toch wel ok is...

Succes!
Groetjes Kirsten

Terug
Bovenaan