• Geef jouw mening zodat we Ouders van Nu kunnen blijven verbeteren! Het onderzoek is anoniem en het invullen van de vragenlijst kost ongeveer 7 tot 10 minuten. Onder de deelnemers verloten we 5 Bol.com cadeaubonnen t.w.v. 25 euro. Vul hier de vragenlijst in. Alvast bedankt voor de moeite om deel te nemen!

slaap en voedingsschema?!

aaltje2

New member
Hallo allemaal, ik ben benieuwd hoe het met een iedereen gaat. Groeien de kleintjes goed, slapen ze goed en wat eten ze?

Ik heb een aantal maanden geleden eens gepost dat mijn dochter de fles weigert. Nou dit doet ze niet meer, maar de laatste weken drinkt ze weer erg weinig: zo'n 60 en 140 cc op een hele dag en als mama dan weer terugkomt van werken drinkt ze bij mij volop. Herkennen mensen dit?
Ik ben eigenlijk een septembermoeder geworden ( 1 sept) en wacht tot de laatste week van febr om bijvoeding te geven. Vind het spannend want wil starten met bambix door de fles te geven, maarjah die fles.... die is niet zo gewillig!

Maar goed dit allemaal terzijde, ik ben benieuwd hoe jullie schema's eruit zien!



 
Hi!

Gaat super hier! Groeit, eet en slaapt prima. Zit nu nog een beetje te zoeken hoe ik het ga doen met fruit en groentehapjes, ben met fruit al 3 weekjes bezig(hij is van 26 Aug) maar meneertje is er niet zo van gecharmeerd ;) Nu hoorde ik dat bij sommige kindjes groente er beter ingaat en dan wel de bruine bonen met appel! Dacht Maandag, dat ga ik eens proberen, en jawel!! Hij smulde ervan, zo leuk om te zien! Fruit probeer ik (of de oppas) wel elke dag te geven maar hij wilt het op de een of andere manier niet, heb al verschillende dingen geprobeerd, maar helaas. Ach, komt ook wel weer! Quinten heeft veel slaap nodig, althans, dat hoor ik van vele ;) Vaak gaat het zo, sinds de laatste dagen dan..

8.00 uur fles 180 ml 6 schepjes
Slapen
11.30 uur fruit
12.00 uur fles 180 ml 6 schepjes
Slapen
16.00 uur groentehapje
16.30/17.00 uur fles 180 ml 6 schepjes
Slapen
21.00/21.30 uur fles 210 ml 7 schepjes + 2 schepjes rijstebloem.

Hij is tussendoor zo'n anderhalf max. 2 uur wakker.

Groetjes!

 
Hier ook alles prima! Morgen is ze alweer een half jaar... Wat gaat het hard!!

Ook wij doen nog volop aan bv, met 1 fles kv en 1 fruithapje per dag erbij. Het ziet er als volgt uit:

7:30 bv
9:30 fruithapje (evt. met babyliga erdoor)+60 cc thee
11:30 bv en meestal slapen (kort)
14:00 fles kv (omneo 190cc+6 schepjes) en slapen (lang)
16:30 soepstengel en water of diksap (heel waterig!)
17:30-18:00 bv
18:00-19:00 naar bed, slaapt tot
23:00 bv en dan gelijk weer naar bed

De soepstengel wordt straks groentehap. En de omneo wordt omneo opvolgmelk.

Ik ga wel nog 1 à 2x bv afbouwen, het liefst houd ik die van 7:30 en 18:00.

Zoals je ziet slaapt ze niet veel overdag maar dat vind ik geen probleem aangezien ze 's avonds en 's nachts goed doorslaapt :)!
 
Hoi!
Hier gaat het ook heel goed. Jaimy is nu zo'n 6,5 maand en zijn schema is ongeveer als volgt:
Rond 7.00 uur 180 cc met 6 schepjes opvolgmelk
Tussen 9 en 10 uur fruit
Rond 11 uur 180 cc met 6 schepjes
Rond t middaguur wat stukjes brood met beleg
Rond 15 uur 180 cc met 6 schepjes
Soms nog een lange vinger
Rond 17.30 uur warm eten
Rond 19.00 uur 210 cc met 7 schepjes en 3 schepjes bambix

Over een poosje zal er wel eens een fles af gaan, als het volwaardige maaltijden worden wat ie eet, tis nu nog niet heel veel.
Het slapen is elke dag weer een verrassing, meestal 's ochtends kort en 's middags lang. Afgelopen week draaide ie t opeens om... soms is ie wel een hele middag wakker, gelukkig heeft t niet heel veel invloed op z'n humeur, je moet m hooguit wat meer vermaken.
Volgende week weer naar t cb, ben erg benieuwd hoe zwaar en lang ie nu is!
 
Derkjan vandaag een half jaar.
Zijn schema is:
06:30 fles pyjamapapje
09:00/09:30 Fruit
11:00 fles 210 water 7 scheppen
13:30 biscuitje, of niets
15:00 fles
17:30 warm eten
19:00/19:30 fles.

Laat op het moment delen van de flessen overdag staan (die van 11 en 15 uur) dus dat zal straks samen wel 1 fles worden.....
Hij eet al een poosje fruit en groente en we zijn sinds deze week over op de potjes voor 6 mnd en die gaan over het algemeen ook leeg.
Hij is nu 69 cm en 8255 gram
 
Slapen is hier wel een geheisa op het moment.
Sinds we gestopt zijn met inbakeren (wat een strijd was op het laatst) wordt er 's nachts niet meer doorgeslapen. Rond 2 uur vraagt hij een keer om de speen, en rond half 5 weer.
Overdag heeft hij hazenslaapjes van een uurtje, al merk ik dat ze nu wat langer worden en dat hij tussendoor ook langer wakker is....
Ach, en dat doorslapen, dat komt vanzelf wel weer.....
 
Hallo, wat leuk om te lezen, vooral dan de herkenning die ik lees in de schema's. Bijna allemaal eigenlijk wel. famke zal dan ook wel veel slaap nodig hebben Esje want het schema van slapen lijkt op dit van Quinten en zo had ik ook in gedachten om de fruit en paphapjes te doen. Sommige moeders zie ik om 9 uur of half 10 al een fruithapje geven, het lijkt mij het mooist verdeeld maar ik denk danmaar hoe kan het dan met slapen, maar even verder op lees ik het dan al.

Tanja wat vervelend dat hij niet meer zo goed slaapt, ik hoop inderdaad dat hij het zo weer in de ' gaten ' heeft! Loop je ook met hem? als het even kan doe ik dat en ik merk dat Famke er lekker loom van wordt. ( maarjah snachts aan de wandel is ook niet echt een kindvriendelijke tip van me he haha) Die fles van 11 en 15:00 uur, die zal inderdaad 1 worden rond een uur of 12 of niet?


 
owja Sjess, ik zag dat jij thee geeft, doe je rooibosthee?

En yvanka dat zie er al zeer professioneeel uit het schema, maar hij eet dus niet vollop mee? Eet hij ook al vlees? ik ben benieuwd hoe lang en zwaar hij is!
 
Terug
Bovenaan