• Geef jouw mening zodat we Ouders van Nu kunnen blijven verbeteren! Het onderzoek is anoniem en het invullen van de vragenlijst kost ongeveer 7 tot 10 minuten. Onder de deelnemers verloten we 5 Bol.com cadeaubonnen t.w.v. 25 euro. Vul hier de vragenlijst in. Alvast bedankt voor de moeite om deel te nemen!

slaap en voedingsschema?!

Ik geef rooibos, kruidentheetjes van Pukka (de gele, de roze en de rode) en die roze fruitthee van Pickwick (cranberry/granaatappel). Maar slappe vruchtensmaak thee mag ook (ik lust die niet dus wij hebben deze daarom niet).
 
hoi!
Gister met Jaimy bij t cb geweest. Kereltje is nu 69 cm en 7510 gram :) volgt mooi t lijntje. Probeer sinds gister de fles van 15 uur te laten vervallen, krijgt ie dan een koekje en thee of diksap. Gister at ie bijna hele boterham met jam op en ook t warm eten ging super. Vandaag bij t kdv ging t ook goed, dus denk dat we een nieuw ritme hebben.
Hij vindt t ook reuze interessant, brood eten en koekje in z'n vuistje :) echt leuk om te zien!
 
Oja, Jaimy krijgt idd ook vlees, maar dan wel uit een potje. Ik vind t nog best lastig om ons eigen eten zo te bereiden dat Jaimy t ook kan eten, dus voor t gemak pak ik vaak een potje...

Iemand tips voor makkelijk te maken gerechten voor baby's? Maak t namelijk liever zelf namelijk.
 
Ik heb een boek met 500 baby- en peutergerechten, is goed te doen. Het is een paars boekje en je kan het gewoon bij Bruna kopen (of misschien bol.com).
 
hoi mijn kleine word volgende week 7 maanden en ben nu begonnen met kip..ik wil volgende week beginnen met ei en de weekdaar op met vis er door heen.

Ik kook 3 aardappels in een pan met water heb er 1 stuk kipfilet bij gedaan dit laat ik 25 min koken

en in een ander pannetje doe ik 1 courgette in kleine stukjes geneden en stukjes wortel gesneden.
dit met een klein laagje water laten stomen tot de wortel zacht is.
dit vocht bewaren

dan doe ik de aardappel pureren en de kip ook en dan de groente er bij , ik doe 1/3 aardappel en kip en 2/3 groente.

als het te dik is dan doe ik het vocht van de groente erbij om het wateriger te maken en een klontje margarine

ik gebruik potjes die ik gebruikt heb (hij krijgt ook af en toe potjes) en daar doe ik t in en vries ik t in.
zo maak ik eten voor 7 dagen en als je dan elke week iets anders maakt dan heb je heel wat smaken in de vriezer.

ik wissel t af met potjes want dat zijn weer andere smaken.

succes!
 
Terug
Bovenaan