Slaap en wakker?

@femmmke,
ik ben een maart 2011 moeder. dus mijn dochtertje is nu 7 maanden. maar toen zij met 1 maand oud problemen kreeg met het slapen 's nacht en overdag hebben wij haar in een slaapzak gedaan.
en dat helpt wel goed. ze heeft nog veel bewegingsvrijheid. en als we haar nu overdag zonder slaapzak in bed leggen is ze ook gewoon rustig en slaapt ze lekker

Hij 'past' nog niet in een slaapzak.. Kan er hier namelijk niet 1 vinden in maat 50....
Staat wel op het lijstje hoor...morgen (of vandaag) het is maar hoe je het bekijkt naar de osteopaat, misschien kan die nog iets doen..hij overstrekt namelijk ook stteds meer..

Ken het hier net zoo. Overdag slaapt mevrouwtje heel goed snachts zijn er twee wakkere momentjes en mamma raakt een beetje moe en slecht gehumeurd ervan soms haha.
Maar schijnt met 2 weken beter te worden, dus we gaan op volle toeren door ;-)

Sarah slaapt eigenlijk wel heel goed sinds de fles. Ze krijgt de fles om 06.00, 10.00, 14.00, 18.00, 22.00 uur. En ze slaapt tussendoor altijd, ik moet r soms gewoon wakker maken voor de fles! Behalve tussen een uur of 17.30 en 22.00 dan heeft ze veel wakkere momenten, huilerig. Maar snachts slaapt ze dus al wel lekker door. Ze kwam dan vannacht toevallig weer om 04.00. Maar ik hoop dat ze dit ritme een beetje aanhoud. Zo vind ik het ideaal!
Ik heb van mijn moeder een slaapzak gehad in maat 56 van de prenatal. Daar zou je eens kunnen kijken Femmmke.

Nee hier nog geen ritme... Faron is vooral 's avonds onrustig en 's nachts wordt hij 1 of 2 keer wakker voor een voeding en wil dan soms niet meer gaan slapen... hopen dat het snel beter wordt! Hij is nu bijna 6 weken...

Toen het cb hier langskwam bleek dat we Abel veel ye lang wakker hielden. Wij interpreteerden zijn onrust als 'nog steeds honger, dus weer aan de borst' of verveling. Maar in feite was hij gewoon moe. De hazeslaapjes van 45 minuten worden dan een patroon.

Met het boek Regelmaat en inbakeren van Ria Blom (www.debakermat.nl) zijn we nu 1,5 week aan de slag en het werkt heel goed. Het gaat erom dat je alles steeds in dezelfde volgorde doet zodat je kindje weet wat het kan verwachten.
Ook wakker te slapen leggen in zijn eigen wieg hoort daarbij. Ik kon het inslaaphuiltje van 5-10 minuten in het begin nauwelijks verdragen (had hem tot dan toe altijd uit de wieg gepakt). Maar weet nu ook dat het nooit lang duurt en hij soms na een heftige huil ineens in slaap kan vallen.

Abel (24 dagen oud) wil nu gevoed worden om de 1,5 - 2 - 3 en gisteren zelfs 4 uur. Hij is relaxter geworden en ik kan weer genieten.

Vind wel dat er in alle literatuur waar je je mee voorbereid heel weinig wordt verteld over het belang van slapen en het herkennen van moeheidssignalen.

Wij waren dat alles ook van plan...herkennen vermoeidheidsignalen.. even laten huilen.. maar alles is een stuk complexer geworden door de reflux.

De vermoeidheidssignalen herkennen we.. Die toont hij overigens niet bij alle wakkere momenten. hij kan rustig een anderhalf uur wakker zijn zonder bleek worden, gapen oid.
Geeft hij ze wel leggen we hem in bed.. meestal als hij ze geeft is dat vlak na een voeding. Leggen we hem dan neer (wel in een hoek ivm de reflux) dan gaat hij krijsen (niet huilen, nee echt krijsen) en veel slikken, kokhalsen etc.. dit houdt NIET op. ook niet na 15 minuten, hij is ook niet te troosten door te praten/hand opleggen oid... Zodra je hem meer rechtop houdt is alles over. Dit komt dus door de reflux. als we hem later op een moment wakker wegleggen met vermoeidheidssignalen als het niet vlak na het eten is, dan is het prima. Hij kan het wel, het inslaaphuiltje wat hij dan laat horen is ook heel anders. Daar zit voor mij wel een significant verschil.

wij houden hem niet wakker, dat doet zijn lichaam of hij is het..dat maakt het wel lastiger..

Hoi Femmmke,

Ik leg hem s nachts ook vaak te vroeg weg, dan slaapt hij aan de borst in aan het eind van de voeding en verplaats ik hem horizontaal naar zijn wieg. Geheid dat dan na vijf minuten de kuchjes en kreunen uit de wieg komen, hij heeft zijn boertje gemist. Moet ik toch vaker maar wel doen, dan wordt hij maar even wakker.
Wat ik wel gek vind: als ik hem s morgens (zo gezellig) lekker tussen ons in laat doorslapen, gaat het wel goed.. Geen refluxgedoe (Abel slikt alles weer in).

Kun je hem misschien na de voeding een tijdje in de draagdoek bij je houden? En dan met doek en al (lekker warm) in de wieg leggen?

Sterkte

Terug
Bovenaan