Slaap probleem

Lieve medemoeders,

het is best een lang verhaal (ik zal het beknopt proberen op te schrijven), maar ik zit echt met een probleem en ik vroeg me af of iemand zich hierin herkent en of er misschien iemand is die een tip voor me heeft.

Door omstandigheden slaapt Sven (19-04-2010) nu al bijna 2 weken tussenin. Eerst omdat hij buikgriep had, toen kreeg ik een miskraam na 9 weken zwangerschap waar hij met zijn neus bovenop stond en daarna vanwege een oorontsteking van hem.

Hij slaapt vaak heeeel slecht, is regelmatig wakker.
Helemaal als hij ziek is.
Hij wordt dan echt in paniek wakker, meerdere malen per nacht. Dit gaat ons dan opbreken, moeten soms 15x per nacht naar hem toe. Hij valt dan wel elke keer weer in slaap, maar komt na een half uur of een uur weer. Hij slaapt gewoon heel onrustig.
Om zelf ook een beetje aan slaap toe te komen hebben we hem dus een paar keer tussenin genomen.

Nu ben ik het zat dat ik me niet fatsoenlijk kan omdraaien in mijn eigen bed, de benen in je nek en neus daar gelaten....Plus dat als hij beter is, hij gaat liggen feesten tussenin.

Dus sinds twee nachten weer in zijn eigen bed. Ik snap best dat dit voor hem wennen is. Dat hij probeert om toch tussenin te komen. Blijven huilen, soms ben ik zo'n nacht 3 uur achter elkaar bezig voordat hij weer in slaap valt. Ik ben niet iemand die mijn kind kan laten huilen. Ik ga dan na een paar minuten naar hem toe, til hem NIET op, maar troost hem in zijn bedje, speen en kroel geven en weer weg.

Voor nu snap ik dat hij wakker word, hij wilt tussenin.
Maar hij slaapt over het algemeen heel onrustig en word vaak wakker.
Ook als hij niet ziek is.
Alleen als hij ziek is, is dit heftiger, hoge koorts en hevige pijn waardoor hij nog vaker wakker word. En soms ontroostbaar is. Dat zijn de momenten dat we hem tussenin nemen of op onze buik laten slapen.

Nu zijn mijn vragen:
*word jullie kindje ook vaak wakker 's nachts?
*slaapt jullie kindje ook zo onrustig?
*hoe doen jullie het als jullie kindje zoveel pijn heeft dat hij er wakker van blijft worden en een zetpil niet helpt?

Ik hoop echt dat iemand me kan voorzien van wat advies.
Bij het CB vind ik de adviezen vaak niet zo waardevol. Ik krijg liever tips van medemoeders ;-)

Liefs Marieke
 
nou k heb hier ook last van... alleen heb er al last van vanaf dat mn dochter 5 maanden is... en moet eerlijk zeggen ik heb intusse ook een 2e kindje.. deze is in juni dit jaar geboren dus vond t te pittig om ze over te leggen enzo.. en nu gaat af en toe goed dat ze hele nacht op eige bed slaapt ok is goed... en soms wordt ze s nachts wakker.. proberen ze eerst te laten huilen.. lukt dit niet mag ze tussenin.. k denk dat vanzelf wel overgaat.. nou ja dit hopen we dan maar
 
Je gevoel volgen vind ik heel belangrijk! Jij bent zijn moeder.

Onze dochter (21042010) slaapt op het moment ook erg onrustig. Wij laten haar in haar eigen bed, meestal ga ik er wel even heen om te kijken of alles goed is, luier, deken etc. Dan aai ik haar over haar bolletje, zet haar muziekdoosje aan en ga weer weg. Ook als ze gaat schreeuwen daarna ga ik er niet heen. Meestal wordt het na een uur rustiger of valt ze in slaap terug. IN het begin gingen we elke keer heen totdat we doorhadden dat ze er een spelletje van maakte. Dit klinkt heel erg hard, maar voor mij is dit nu het beste. Ik ben nu zelf ruim 32 weken zwanger en ik heb mijn rust ook nodig.
Soms ga ik helemaal niet heen, maar dat is alleen als ze verhalen ligt te vertellen om 3 uur snachts... ik vind het wel prima dan.

Als je kindje veel pijn heeft geldt dit natuurlijk niet, ik heb nog niet vaak meegemaakt dat mijn kindje zo;n pijn had dat zij niet sliep. Is het misschien een idee om een campingbedje op je kamer te zetten voor zulke situaties? Je bent bij hem, maar neemt hem niet in bed. Een soort van duidelijke grens aangeven?

Hopelijk heb je hier wat aan.

Sterkte

 
Terug
Bovenaan