Slaap probleempje

A

Anoniem

Guest
Hallo mama's

Hier een mama met een slaapprobleem misschien herkennen jullie je erin, Dit is mijn eerste kindje en ik vraag me soms af hoe andere dit aanpakken. Onze dochter is nu 9 maanden en heeft altijd prima geslapen heel de nacht door. Sinds een maand is ze vaak s'nachts wakker. Ze is dan hard aan het huilen, wil geen speen en wil ook niet meer slapen. Omdat we helemaal gebroken zijn heb ik een campingbedje in onze slaapkamer gezet. Als ze niet meer wil gaan slapen dan leg ik haar daar in en dan slaapt ze meestal heel de nacht door. Op het CB zijn ze daar waarschijnlijk niet blij mee, kinderen moeten slapen in hun eigen bed, dat vind ik ook maar goed. Ze zeggen daar laten huilen...maar goed dat houd ze zo uren vol. Wat doen jullie hiermee?

Bedankt alvast!
Groetjes, Veertie

Hi Veertie,

We hebben het hier gelukkig niet zo vaak, maar af en toe is Sophie al heel vroeg wakker (deze week een keer om 4.30u). Ze wil dan ook echt niet meer, slapen, huilt alleen maar. Als ik haar (soms ten einde raad) bij ons in bed leg, gaat ze liggen 'klieren', aan mijn haren trekken enzo. Dus dat werkt ook niet. Soms geef ik haar een flesje, dat wil wel eens helpen, maar ik heb ook wel al eens om 5uur of half 6 aan het ontbijt gezeten! Ik weet dus ook de oplossing niet, ik hoop voor je dat het niet te vaak gebeurt, en dat het weer overgaat...

Groetjes!

Hallo Veertie

Je bent niet de enige, hier hebben we ook slaapproblemen.
het is mijn tweede kindje ik heb een dochter van 6 en een zoontje van bijna 8mnd.
Ik ken dit niet van mijn eerste kindje,
maar mijn zoontje sliep tot 6mnd prima door en is nu al 1,5 mnd aan het spoken s'nachts nu moet ik wel zeggen dat het de éne nacht beter gaat dan de andere.

soms neemt hij genoegen met zijn speen en soms geef ik hem de fles,
dan gaat het meestal wel goed en slaapt hij zo weer.
Maar afgelopen nacht was niks goed ik heb hem bij ons in bed gelegd maar daar maakte hij er een feestje van dus ik hou hem toch wel in zijn eigen bed.

en laten huilen is voor ons ook geen optie hij houd het zo een paar uur vol.

Sorry ik heb geen advies voor je maar hoop dat het een periode is.

Groetjes mascha

Haha, ja het is dus iets waar we door heen moeten zoals ze zo mooi zeggen. Bij ons gaat het de ene nacht ook beter dan de andere. Zo met het campingbed op onze slaapkamer gaat het wel goed we komen dan iig alle drie aan wat slaap toe. Een fles s'nachts heb ik nog niet geprobeerd ben zo bang dat ze daar weer aan gewent raakt. Wel heb ik s'avonds nog een fles waar ik dan wat bambix bij doe.   Ik hoop maar dat deze fase snel voorbij vliegt!

Bedankt voor jullie reacties!

Veertie

Hoi Veertie
Waarom zou het CB niet blij zijn als je kindje in het campingbedje bij jullie in de slaapkamer slaapt? Vanuit de kraamzorg juichen ze het, zeker in het begin, toe dat de kindjes bij de ouders op de kamer slaapt.
En als jullie kindje dan wel goed slaapt.. Waarom niet. Lekker doen hoor.
Ik denk dat het anders is als je het bij je in bed neemt. Dan heb je kans dat je ongemerkt op je kindje kan liggen en dan idd niet meer in zijn eigen bedje wilt.
Zo heb je het goed opgelost, je kindje heeft misschien nu geborgenheid nodig en vindt dit kennelijk zo.

Succes !

Gr. mamajo.

hoi veertie :d

wij hebben hetzelfde probleem gehad met ons zoontje, nu 10,5 maand.
ik heb toen op het bureau een lijstje gehad met dingen waar ik mee aan moest houden :s ik dacht jullie zijn hartstikke gek dit werkt toch niet.
maar  ik moet toegeven hun zijn niet gek het werkte.
bij ons was het al drama als nick zijn bed zag , als we geluk hadden bleef hij tot een uur of 12 in zijn eigen bed, en dan namen we hem maar bij ons tussen in.

ik moest volgens die papieren een strak schema aanhouden.
iedere avond precies hetzelfde handelen, douche aankleden verhaaltje vertellen, fles in bed. in het begin gaf ik hem ook een shirt mee die ik die dag had aangehad.
als hij gaat huilen mag ik alleen zijn speen geven een aai over zijn bolletje, soms was het echt een feest boven (ben blij dat wij geen buren hebben)
maar na 1 week ging hij gewoon zijn bed in, en hoorde we hem snachts ook niet meer.
afgelopen nacht hoorde ik hem een keertje huilen, maar ik ben weer in slaap gevallen en hij ook

was in het begin even wennen dat we met ze 2e wakker werden i.p.v met zijn 3e :d

ik hoop dat je hier wat aan hebt.

groetjes nathalie (moeder van nick 09-05-08)

hallo Veertie,

ben je niet bang nu je de kleine op jullie kamer hebt dat ie straks niet meer naar zn eigen kamer wil? ik zou dit persoonlijk niet doen en geloof me nooit met een flesje beginnen s nachts want ind hier wennen ze snel aan.het klinkt heel sneu en het is heel vervelend maar ik zou hem gewoon een aai over bol geven zeggen dat het zn tijd nog niet is en dan weer weg gaan dit doe je een paar keer en dan laat je hem maar brullen des noods duurt dit een week maar hij zal dan weten dat ie zn zn niet meer krijgt..!! het is wel moeilijk om zo iets dat te doen zwaar de gebroken nachten maar echt het werkt,dus geen campingbedjes of flesjes op eruit halen en knuffelen echt niet doen.het klinkt heel hard ik vondt het ook moeilijk maar uit eindelijk heeft het goed geholpen en heb jij gewonnen!! suc6 ermee.

groetjes

hoi veertie,

ik hoor hier niet ik ben van het forum voorjaar.

maar misschien moet je een keer die voeding proberen van nutrilon.
het is een half pak donker blauw speciaal voor het slapen gaan.
het is wat romiger en wat dikker en daar moeten ze beter op slapen dus het is de moeite waard om te proberen toch.
ze krijgen er een voller gevoel van.

nou succes

gr shirley mama van tessa bijna 1

Terug
Bovenaan