Slaap trainer

Wij hebben deze ook vanaf dat onze dochter 2 jaar was. Ik vertelde haar dan elke avond dat ze me pas mag roepen als aap wakker is. Dan had ik hem op 7.00 ingesteld en dat werkte wel goed. Begon ze toch eerder te roepen, dan zei ik dat aap nog sliep dus dat zij ook nog maar moest gaan slapen.
Ze is nu 3 en eigenlijk gebruikt ze hem niet meer. Eerder dan 7.00 wordt ze niet wakker.
 
Ik heb voor onze dochter een hele simpele in de vorm van een wekker met een maantje en een zonnetje. Hiermee ben ik iets eerder dan 2.5 jaar begonnen (ze word in december 3) ze snapte al vrij snel dat ze mocht spelen als het zonnetje er is.
Bij het maantje zit blauw licht en bij het zonnetje geel maar dat is evt uit te zetten of 5 verschillende standen kwa felheid. Hier werkt het iig goed.
 
Wij hebben ook de aap... Als de aap slaapt is ie blauw en dat is nog best wel heel fel op de lichtste stand!
En mn zoontje zegt gewoon: nee mama aap is wakker.. Nee hij slaapt, dus jij moet ook slapen... Maar hij blijft gewoon volhouden dat de aap wakker is..
Hij is echt niet dom, hij heeft er gewoon maling aan ?
 
Hier ook zazu t schaap… wat een kl#te ding. 9 vd 10 x doet ie het niet. Een half uur voor tijd is het lampje oranje.. mn dochter snapt niet dat dat niet betekent dat je nog niet mag. Dus hup wekker half uur later gezet. We hebben nu gewoon zon goedkoop smartlampje in haar nachtlamp gedraaid. Snachts is deze roze, om 7 uur issie groen. Voor haar veel duidelijker en minder duur dan dat gekke schaap.
 
Jeetje wat een hoop herkenbaarheid hier.
Onze dochter heeft altijd goed geslapen. In juni heeft ze een peuterbed gekregen. En sliep ze heel goed in. En nu net 2jr (september) en slaapt echt waardeloos. Savonds gaat ze 8u na bed. Maar komt er gerust 4x uit. Dus eer ze slaapt is het tegen 9u/half 10 aan. Wel slaapt ze tussendemiddag nog 1u/1.5u. Maar dat omdat ik momenteel 38.4 weken zwanger ben en ze dus mooi nog het middagdutje mee kan doen in de kraamweek enzo.. Wil het na de bevalling wel afbouwen in de hoop dat ze dan wel goed slaapt. Tegenwoordig wordt ze de ochtend ook streeds vroeger wakker. Eerst was het altijd 8u/8.30u. En toen werd het 7u. Wat ik prima vond. Maar vorige week ineens 6.10u.. En vanmorgen zelfs 5.10u ??. Hopelijk is het een fase aangezien ik veel verhalen hier lees!!
 
Terug
Bovenaan