Slaap vraagje

Hoi meiden,

Hoe lang slapen jullie kinderen? En weet iemand wat gemiddeld is voor een kind om te slapen?

Myrthe gaat tussen 19.00-20.00u naar bed. Vaak valt ze gelijk in slaap tot de volgende morgen 8.30-9.30u. Als ze een keer eerder wakker is, is ze vaak niet te genieten.
Verder slaapt ze vaak nog 's middags. Vaak zo'n 2 uur, af en toe een middagje dat ze overslaat, maar dan ligt ze er 's avonds wel iets eerder in, aangezien ze dan chago is :)

Maar nou valt me al een paar weken op dat ze vaak wallen heeft. En echt dikke slaapogen.
Zo is wel levendig en actief, maar wel sneller zeurderig (fase?)
Het viel me eerst op op de vakantie, maar ja daar sliep ze heel slecht, dus dacht dat t daaraan lag.
Maar inmiddels weer 3 weken thuis, en nog steeds!
Ze slaapt 's nachts over het algemeen heel goed, hoef er zelden uit voor nachtmerrie of muggen.

Begin me beetje zorgen te maken over die wallen, vind het zo raar bij zo'n kleintje.
En echt veel doe ik niet, ben zelf erg moe dus dagen dat ik niet werk, zijn we thuis.
En als we dan ff winkelen ofzo, zorg ik dat we op tijd thuis zijn voor middagdutje, die ik zelf zo hard nodig heb op moment.

Iemand een idee?

Alvast bedankt.

Liefs

Zarah slaapt niet heel veel. Die leg ik om 20 uur op bed, en dan gaat ze liggen kletsen tegen aar knuffels, en ze zingt wat liedjes, de grootste lol heeft ze. Een uur later slaapt ze vaak wel, soms helaas zelfs dan nog niet. Om 7 uur is ze weer wakker, slaapt ook zelden de nacht door. Overdag op het kdv slaapt ze tussen helemaal niet tot een uurtje. Dan is ze 's avonds wel echt moe en wil ze vroeg naar bed. Om de volgende dag weer mooi op tijd wakker te worden. Ze is overdag gewoon uitgerust, en heeft absoluut geen wallen.

Weet niet hoe lang een kind nodig heeft om weer bij te slapen na een periode van slecht slapen zoals Myrthe tijdens de vakantie gedaan heeft. Misschien is 3 weken wel normaal? Maar als je je zorgen maakt, kun je gewoon even de huisarts bellen lijkt me. Hoorde laatst van mijn vriend over een kindje met de ziekte van Pfeiffer, wist niet dat dat kon bij zulke jonge kinderen, maar blijkbaar kan dat dus wel..

Succes!

Oh, wat kan Myrthe lang uitslapen, zeg! Wow! Nu maar duimen dat kleintje no 2 het straks ook gaat doen :) !
Leah slaapt tussen de middag een paar uurtjes, maar slaat soms over. Verder gaat ze 's avonds naar bed rond 19u (eerder als ze geen middagslaap deed) en wordt wakker tussen 7u en 8u de volgende ochtend.
Ik weet niet hoe het kan komen als een kind wallen krijgt. Want ze slaapt echt wel redelijk veel, lijkt me. Ik denk dat je ook heel erg naar haar gedrag moet kijken, als je iets niet vertrouwt, aan de bel trekken bij de huisarts.....
Hoe gaat het verder met je???

Renske slaapt nu van 19:00 uur tot 7:00/8:00 uur ongeveer. En misschien 1 keer in de week slaapt ze dan nog 's middags 2 uur.
Dat is nogal wat minder dan Myrthe, maar dat doet er niet zoveel toe, ieder kind heeft een andere slaapbehoefte.
Als Myrhte 15 uur slaapt lijktmij dat wel genoeg, maar als ze moe is dan is er misschien wel iets aan de hand. Een virus, de warmte, wie weet. Ik zou nog even afwachten tot het wat koeler is en je een paar weken verder bent en als het dan nog niet over is langs de huisarts gaan.

Hoi meissie!
Lenthe heeft werkelijk exact hetzelfde ritme als Myrthe.Gaat rond 19:30/20:00 uur naar bed, word gegarandeerd niet wakker VOOR 09:30 uur de ochtend erna en 's middags slaapt ze nog minstens 2 a 2,5 uur.
Maar als jij zegt dat ze als een blok in slaapt valt 's avonds als je haar naar bed hebt gebracht dan zegt dat wel iets over haar vermoeidheid toch?Ik zou haar iets eerder naar bed proberen te krijgen.Probeer 't is, misschien is dat half uurtje of uurtje eerder net dat beejte wat ze nodig heeft op dit moment.Onze kindjes zijn bijna 2,5 jar, doen nu heel veel ontdekkingen en willen zoveel leren en zelf doen, dat het ze vast enorm moe maakt.En dus veel wil en moet kunne rusten.
Succes met Myrthe, met jou alles goed?
Groetjes Roos.

heyhey
over wallen kan ik hie rniks vertellen. nathalia slaapt nog meer dan myrthe hahaha.

ze gaat om 7 uur naar bed. soms valt ze dan gelijk in slaap soms is ze wakker tot half 10. dan gaat ze zitten spelen/zingen enz in haar bed.
nu het vakantie is, laat ik haar weer lekker uitslapen.
tis nu 9.40 uur en ze slaapt nog steeds!
gemiddeld wordt ze zo 10 uur wakker.
en dan nog eens een middag slaapje. van ongeveer 12 tot 3. 3 uurtjes dus.
dan moet ik haar echt wakker maken, anders slaapt ze dus tot weet ik t hoe lang.

nog steeds een echte slaapkop hier dus.

liefs, do

Daniel gaat savonds rond 8 uur naar bed en ligt dan nog even te kletsen en is smorgens rond 7 uur wakker.
Smiddags breng ik hem een uurtje naar bed, soms slaapt hij en soms ook niet, maar Daniel is een druktemakertje en daarom vind ik het belangrijk dat hij even 'prikkelvrij' is en ik ook even iets kan doen zoals strijken of dweilen.

Liefs Marina

Hoi hoi,

Eerder naar bed brengen doen we alleen als ze 's middags niet geslapen heeft.
We zitten namelijk ook nog eens met etenstijd aangezien we (de dagen dat ik werk) pas rond 19.00u eten. De andere dagen proberen we wel eerder te eten, zodat ze iets eerder naar bed kan.
Ook Myrthe heeft weleens avonden dat ze niet gelijk slaapt, maar net als Nathalia gaat ze dan haar dag bespreken met alle knuffels en Schaapje, schaapje heb je witte wol zingen. En alle varianten erop wat ze kan bedenken, hihi.
Zolang ze niet huilt, vinden wij het prima, gaan dan ook niet bij haar kijken, ze valt vanzelf in slaap.
Ook de middagen dat ze toevallig niet slaapt, gaat ze wel naar bed liggen kletsen, gaat ook goed.
Zoals mn moeder vroeger zei... slaap je niet dan rust je toch hihi.

Met mij gaat het redelijk. Ben nog steeds errug moe en vaak niet lekker. Snel flauw voelen e.d.
Heb van de week weer bloed geprikt en schildklier werkte weer te traag, zal nu met extra medicijnen hopelijk snel beter voelen.
Donderdag hebben we alweer de 20 weken echo. Grappige datum, 3 jaar geleden wisten we op deze datum dat ik zwanger was hihi.
De kleine muppet laat al flink van zich voelen, wat natuurlijk mama errug blij maakt.

Liefs en bedankt voor alle reacties

Irene

Terug
Bovenaan