Slaap vraagje

Hoi Irene,

Isabelle is over het algemeen 's nachts een goede slaper, alleen momenteel is het een ramp.
Normal slaapt ze van 19uur tot 7uur zonder problemen, de laatste weken huilt ze veel als ze naar bed gebracht wordt of kletst rustig 1,5-2uur tegen haar knuffels.
Afgelopen dinsdag was ze om half 6 wakker!
En met geen mogelijkheid in bed te houden :-(
'S middags slaapt ze vrijwel nooit meer, maar ze gaat evengoed minstens 1uur naar boven anders is ze niet te genieten 's middags.

Het kan voorkomen dat kinderen een paar weken nodig hebben om thuis weer in hun normale ritme te komen, maar wallen? daar heb ik nog niet eerder over gehoord.

Wat lekker dat Muppet zo goed beweegt, wel een lekkere bevestiging dat alles goed gaat.
Hoe gaat het met je bekken?
En houden ze op je werk genoeg rekening met je?

Liefs Monica

Nick slaapt niet zo veel , die gaat 'savonds tussen 19.30 en 20.00 naar bed om de volgende ochtend om 6.30 weer wakker te worden, 'smiddags slaapt hij zo'n anderhalf uur omdat ik hem dan wakker maak (andes is hij nog vroeger wakker)

Wallen kan van vermoeidheid komen en trekken pas na een paar weken weg, maar er kan ook iets anders dwars zitten zoals een virusje of zo

Onze Bo tekent ook heel snel in zijn gezichtje met wallen... donkere plekjes onder zijn oogjes.
Hij is erg bevattelijk voor verkoudheidsvirussen, zo ook een aantal weken geleden, en dan ziet hij echt bleek en krijgt hij wallen... dit had/heeft de oudste nooit, dus het verschilt per kind.
Ook slaapt hij slecht, terwijl het altijd een slaapkop was... fase????!!!
Ik maak me inmiddels geen zorgen meer om die 'walletjes', maar als jij vindt dat ze in gedrag echt anders is dan anders, zou ik toch even de huisarts bellen, misschien kan de assistente je al gerust stellen?
Groetjes, Noor

Hoi irene!

Ik ken het uitslapen
Tessa Gaat om 20:00 naar bed toe en s'morgens wordt ze pas wakker tussen 9:30 en 10:30
Maar s'middags slaapt ze niet meer

Dat van de wallen herken ik echt niet
Misschien even googlen??

Onze dochter had ook van die wallen. Ik dacht dat dat gewoon bij haar hoorde (hele lichte huid, bolle wangetjes en wat extra plooien daardoor, haha), maar het viel de ha op. En wat bleek? Ijzertekort. Ze heeft een ferro-kuurtje gehad en daar knapte ze enorm van op (terwijl ik niet eens had gemerkt dat er iets mis was, maar toch kreeg ze nog meer pit en sliep juist rustiger, minder driftig, enz.). Als je er geen bloed voor wilt prikken, zou je misschien floradix kunnen proberen?

Groetjes,

Eveline

Terug
Bovenaan