Slaap

Hey mama's!

Mijn dochter van 5 maanden slaapt de laatste tijd enorm slecht.. Tijdje terug ging ze super flink slapen, nu is het krijsen vanaf het moment dat hare rug de coosleeper raakt. Uiteindelijk na veel wenen valt ze door bewegen van coosleeper in slaap. In het ergste geval moet mijn man gaan ronden rijden of leg ik haar in het grote bed en dan is het een kwestie van haar over te leggen. Als ze dan slaapt wordt ze het eerste uur zeker 8 keer wakker en dan moet ik haar sussen en aaien en dan valt ze terug in slaap! Ervoor sliep ze al 10 uur aan een stuk door of zelfs langer. nu vraagt ze s nachts om 2 extra voedingen!

Haar dutjes zijn dan nog het grootste probleem .. die wil ze enkel doen in de maxi cosi of wandelwagen. Vandaag was het zelfs zo erg dat ze dit zelfs niet wou. In coosleeper lukt 1 op 5 maar dan is het maar van max 45 minuten!

Ik lees zo veel over 3 dutjes per dag, ik mag al blij zijn als ze er 1 fantsoenlijke (in de auto op weg naar ergens) doet. Is dit herkenbaar? Kan iemand helpen? Het is echt een pittige dame dus als ze weent laat ze zich ook enorm hard horen! Dit is alles maakt me heel erg onzeker.
 
Als wandelwagen beter werkt, vooral de wandelwagen gebruiken. Wel slapen is in eerste instantie belangrijker, dan de ideale locatie. Van slaapgebrek raakt de baby in een negatieve spiraal. Dus doe wat wel werkt. Als ze eerder al zelf kon slapen, komt dat ooit (maar dat kan even duren ) ook weer terug.

Bij ons werkte een schommelstoel om te slapen, niet tegen het huilen. Ze viel vaak halverwege een schreeuw in slaap op mijn schouder.
Na 20 minuten (niet eerder, maar ook niet te lang daarna) ontspant het lijfje en kan je haar neerleggen.
Ik zorgde dat ik een boek (over baby's laten slapen) bij de hand had om in die 20 minuten wat te doen te hebben.
45 minuten is de normale lengte van een slaapcyclus. Ik vond het ook verschrikkelijk dat je ongeveer even lang bezig was, met de baby in slaap krijgen, als dat het slaapje duurde.
Het gaat ooit over. Niet vandaag of morgen. Maar het gaat voorbij.
Blijf het 1x per week proberen of gewoon neerleggen alweer lukt.

Probeer zelf iedere moment slaap mee te pakken. Slapen gaat voor huishouden. (Op wat essentiele zaken zoals gezond koken na dan.)

Paracetamol helpt in mijn ervaring ook de symptomen van vermoeidheid te bestrijden. (Ik ben geen dokter.)

Op het kinderdagverblijf hadden ze succes met een elektrische schommelende wieg met slaapmuziekje.

Heel veel sterkte!
 
Gebruiken jullie een speen? Dat kan ook enorm schelen?

Die twee extra voedingen kunnen ook op een behoefte aan vast voedsel wijzen.
 
Terug
Bovenaan