slaap

Hoi mama's,
mijn dochter wordt morgen 10 weken. Vandaag heeft ze voor het eerst een prikje gehad. Toen we met de wijkverpleegkundige aan het praten waren, zei ik dat ze vadaag van 22.00 tot 7 uur geslapen had. Ze zei toen dat het niet goed was, en dat ze na 6/7 uur weer moest drinken. Ik voelde me toen zo schuldig, ze gaf me gewoon het gevoel dat ik een slechte moeder was. Terwijl ik wel om 4 uur wakker was, maar haar gewoon niet wilde storen, ze heeft toch ook haar slaap nodig? Om 7 uur dronk ze haar fles niet eens leeg, ze sliep halverwege en werd wakker toen ik haar luier verschoonde, maar dronk toch niet de fles leeg.

Maar eigenlijk is mijn vraag, wat is doorslapen? Ik hoor weleens dat babies met 8 weken doorslapen wat is dat dan?

Hoop dat jullie antwoord weten..

groetjes
 
Hallo,

Ik herken jou verhaal, mijn dochtertje was ook zo. En inderdaad het cb reageerde precies hetzelfde toen ik dat zei. En had ook zoiets van oeps.
Maar toen ik thuis was dacht ik van wat een flauwekul van het cb, verplicht na 6/7 uur drinken. Lotte kreeg om 23.00u haar laaste flesje en om 8.00u haar eerste flesje (ook nooit leeg). Ik had zoiets van als ze honger had gehad dan had ze zich vast wel laten horen.
Dus ik zei de volgende keren op het cb maar ja en amen.....en ondertussen deed ik het naar mijn eigen gevoel.

Groetjes van Mieke
 
Hoi

Als ik jou was, zou ik het cb niet al te serieus nemen. Tuurlijk hebben ze er verstand van, maar ze leven naar het boekje. Terwijl ik vind dat ieder kind anders is. En tuurlijk geld voor elk kind in grote lijnen hetzelfde. Maar als jou dochter nu lekker doorslaapt en verder drinkt ze goed, groeit ze goed en doet ze het gewoon goed. Dan zal ik me hier niet druk om maken.

Groetjes Ria
 
Hetzelfde hier.
Largo krijgt om 11 uur zijn laatste flesje.
De dagen dat ik werk maak ik m om 7 uur wakker, de andere dagen laat ik m slapen.
Hij komt dan uit z ´n eigen rond 9 uur.
Ik geef BV, weet dus niet of íe om 7 uur minder drinkt.

Het cb vertelde mij dat wanneer een bebie langer dan 8 uur tussen dde voedingen heeft de bloedsuikerspiegel daalt.
Dit zou niet goed zijn....
Doe gewoon wat je zelf het beste vind!
 
Hoi, toen mijn dochtertje 6 weken was sliep ze heerlijk door. VOor mij was doorslapen v.a. de laatste fles, die ze toen om 22.00uur kreeg, en dan heerlijk in 1 ruk een lange nacht maken zonder nachtvoeding. Week na week heb ik mijn dochter 's nachts om 3.00u.wakker gemaakt omdat ik dacht dat dit nog steeds moest. Toen bleek dus, na een keer een goed advies van het cb, dat als ze boven de 3 kilo zijn je ze niet persee 's nachts hoeft wakker te maken .Als ze honger hebben komen ze vanzelf wel. Nou, toen ik dat wist was dat nachtflesje er zo af. Maar ja, ieder cb geeft ook weer eigen adviezen. Ik zou zeggen, als ze overdag lekker drinkt en haar late avondfles lekker opdrinkt, lekker laten liggen hoor. Is voor jullie ook heel lekker. Gewoon een keer proberen!
 
Mijn dochter is 9 weken, ze krijgt 5 voedingen per dag 7.00, 11.00,15.00,19.00,2300.
Soms komt ze om 8 uur en schuift alles een uurtje op, ze slaapt al door met 6 weken, daar bedoelen ze mee dat ze s,nacht niet meer wakker wordt voor een voeding tegen 3 a 4 uur.
Dit gaat allemaal prima en bij mij hebben ze er nooit wat van gezegd morgen moet ze haar eerste prikje.
Succes met de kleine, en ga gewoon op je eigen gevoel af en als je het niet vertrouwd vraag het gewoon.

Groetjes Patricia !!!
 
Hallo,
Ik zeg in principe ook ja en amen bij het cb, maar toen zij tegen mij zeiden dat er max. 8 uur s'nachts tussen de flessen mocht zitten ben ik me daar wel aan gaan houden.
Waarom is een goede vraag, maar het komt qua schema ook allemaal wel goed uit zo!
Sanne slaapt nu vanaf 19.00/19.30 (krijgt om 22.30/23.00 laatste fles) tot 06.30, dan maken we haar weer wakker voor een fles want anders loopt "het schema" in de soep en dat werkt niet voor mevrouw. Daarna gaat ze weer terug naar bed en slaapt ze gemiddeld tot 09.00 uur.
Als wij dit schema hanteren hebben wij een zeer tevreden dochter en dat is het belangrijkste!
Luister naar je gevoel en jij kent je kind het beste!
Groetjes, Marloes
 
Hoi,

Onze dochter slaapt ook lang. In tijden varieert het, omdat ze flesvoeding gecombineerd met borstvoeding krijgt. Ze is nu 11 weken en op het consultatieburo zeiden ze ons vorige week, dat er maximaal 10 uur tussen de voedingen mag zitten. Toen ze jonger was, spraken ze inderdaad van 8 uur ivm het gevaar van daling van het bloedsuiker. Nu ze 11 weken is zou dat geen probleem meer moeten zijn.
We laten haar nu dus lekker slapen en wakker worden wanneer zij dat wil. We hoeven haar nog maar heel soms wakker te maken, omdat ze dan dreigt de 10 uur te overschrijden.

Groetjes,
Gea
 
Terug
Bovenaan