Slaapcoach?

Hallo!
Mijn zoontje van 4,5 maand slaapt nog slecht 's nachts: ik voed hem 3x in de nacht (hoewel hij waarschijnlijk niet zoveel honger heeft, maar het lukt me vaak niet om hem op een andere manier weer in slaap te helpen), en de laatste nachten heeft hij s nachts ook wat krampjes en is uiteindelijk dan een hele wakkertijd wakker midden in de nacht.

Ik raak behoorlijk uitgeput, want de nachten zijn nooit echt goed geweest sinds hij is geboren.

Misschien wil ik een slaapcoach gaan inschakelen, maar dat is best wel prijzig en ik weet niet zo goed wat ik daarvan moet verwachten.

Wat zijn jullie ervaringen? Hoeveel kost het ongeveer? En hoeveel tijd en energie was er nodig om echt verbetering te zien?
En heeft het nu al zin om een slaapcoach in te schakelen, of kan ik beter wachten tot 6 maanden wanneer slaaptraining mogelijk is?

Een nadeel van onze situatie is dat m'n zoontje niet uit de fles wil drinken, dus ik niet even een nachtje ergens anders kan slapen om bij te tanken. Hij is echt volledig van mij afhankelijk. Dat valt me heel erg zwaar.

Met een slaap coach heb ik geen ervaring. Wel met een dochtertje die niet uit de fles dronk en nu inmiddels wel. Misschien vind je het fijn om daar wat over te horen? Dan kun je in elk geval een x een nachtje zelf wat langer slapen en gekolfde melk geven met de fles? Laat maar weten!

We zijn nu aan het oefenen met uit een cupje drinken. Dat gaat steeds beter. Hij krijgt nog wel veel lucht binnen, en de helft gaat er nog naast. Maar ik heb goede hoop dat we hiermee hem naar z'n oma voor een middag oid kunnen brengen.

Ik heb hele goede ervaringen met een slaapcoach! Wel pas gestart toen mijn zoon 7 maanden oud was. We kregen een traject van 3 weken intensieve coaching. Kosten 500 euro. Veel geld maar het was het heel erg waard! Na een week ging mijn zoon langer doorslapen en viel hij zelf in slaap. Na 3 weken sliep hij hele nachten door en overdag dutjes van zo'n 1,5 uur. Hiervoor hadden we een huilbaby die 20 uur per dag huilde en niet sliep. Hele nachten waren we bezig met hem.
Wij zijn terecht gekomen bij de slaapschool van Vera Straatman. We zijn erg tevreden over haar!

Pff dat klinkt heftig! Fijn dat de slaapcoach heeft geholpen!

Bij ons is het niet zo dramatisch, het zou kunnen dat er maar een paar kleine dingen voor nodig zijn om echt verschil te maken hier. Of dat het binnenkort vanzelf goedkomt als de 4 maanden slaapregressie achter de rug is. Dus ik weet niet zo goed of dat 500 euro waard is. Aan de andere kant raak ik wel een beetje uitgeput...

Hi! Dat zullen pittige nachten voor jullie zijn, ik ben in oktober gecertificeerd slaapcoach geworden en help je graag verder. Ik ben mijn bedrijf nog aan het opbouwen dus de kosten zijn nu nog iets lager dan bij reguliere slaapcoaches. Als je wilt kan je persoonlijk contact met mij opnemen zodat ik kan uitleggen hoe ik je verder kan helpen. Vaak met een gesprek ben je al een heel eind op weg geholpen! fbslaapcoach@gmail.com Groet, Frouke 

Hoi Frouke,

Mag ik weten in welke regio je werkzaam bent? Of is dit iets wat ook telefonisch zou kunnen?

Wij hebben ook slaapproblemen bij ons zoontje van 5 maanden. Maar daarnaast ook veel problemen met drinken (hij drinkt heel weinig) wat denk ik ook invloed heeft op zijn slaapgedrag.

Mvg Saskia

Terug
Bovenaan