SLAAPDRAMA

hoi hoi
mijn zoontje van bijna 2 wil niet meer slapen, het is echt vreselijk. Het liefst ligt hij bij ons in bed maar daar zit ik eigenlijk niet op te wachten. Het lijkt wel of hij niet meer alleen in zijn kamer wil zijn. en ligt echt te krijsen in bed.
Het gaat de hele nacht door en ik wordt er echt af en toe niet goed van... ben totaal uitgeput. Ben nu zwanger van de 2de en heb de rust wel hard nodig , maar ik kan hm ook niet laten krijsen.
zou hij het voelen dat ik zwanger ben .. het lijkt me stug er is nog niets te zien ..en ben pas zwanger.
heeft iemand ervaring met dit slaapprobleem en heeft er iemand tips voor mij hoe ik het kan aanpakken??

liefs silvia
 
ik weet bijna zeker dat ie voelt dat je zwanger bent.
Je straalt bepaalde hormonen uit en die neemt je kind waar.
Dus vertel hem gewoon dat je nog erg veel van hem houdt en dat er echt geen baby tussen jullie komt, klinkt misschien gek maar echt het werkt, misschien niet na een dag maar uiteindelijk wel.
Mijn dochtertje had het ook, ze wist eerder dat ik zwanger was dat ikzelf, ook drama's
 's nachts, probeer het eens schaden doet het zo ie zo niet.
Misschien merkt ie ook wel dat je moe bent of misselijk, het hoeft maar iets te zijn en ze pikken het op.
Misschien is ie wel bang voor iets op zijn kamer of droomt ie vervelend en wil daardoor ook niet gaan slapen.het is moeilijk zeker als hij het je nog niet kan vertellen.
Sterkte ermee groetjes Martine
 
Hallo,

Dat je zoon merkt dat je zwanger bent of dat hij merkt dat er iets veranderd is geloof ik wel. Maar dat jij hormonen uitstraalt lijkt me sterk (zie reactie hiervoor). Je gedraagt je vast en zeker anders en dat pikt hij op. Kinderen snappen vaak ook meer van de gesprekken die je met je man of een andere volwassene voert dan je denkt dus let erop wat je zegt waar hij bij is.
Misschien kun je een boekje voorlezen over het krijgen van een broertje of zusje. Neem de tijd voor hem maar ik zou er wel duidelijk in zijn dat hij moet slapen. Dan maar even huilen anders neemt hij een loopje met je.

Succes ermee!

Natasja

 
Hoi Silvia,

Ik heb een zoontje van 2 jaar en 3 mnd. en ik begin er steeds meer van overtuigd te raken dat ze zeker meer oppikken dan je je kunt voorstellen. Onze zoon heeft enorme slaapproblemen gekregen op de dag dat ik een miskraam kreeg. Huilen,... krijsen,.... zwaar in protest bij het slapen gaan. Nachten lang sliep hij 1,5 á 2 uur en begon hij weer met huilen. Ook overdag weigerde hij zijn middagslaapje terwijl hij dat nog heel erg nodig heeft. Ik heb gelukkig volgehouden en hem niet bij ons in bed genomen.

De eerste keer wanneer hij ging huilen ging  ik effe bij hem zitten en trooste hem. Neuriede een liedje en verliet zijn kamer als hij weer stil was geworden. (meestal vrij snel). Wanneer hij 5 minuten later weer begon, liep ik zijn kamer in en zei: "nee, Lars,... je moet nu slapen", legde hem weer neer en liep weer  weg.

Gelukkig heeft  dit niet  langer dan een week of 3 geduurd. Wij hebben vanaf die tijd ook de deur op een kier gelaten en het licht op de gang aangelaten. Wij hadden het idee dat hem dat rustiger maakte. Ook heb ik een stoel in zijn kamer gezet en  ging  ik er vaak (in het donker) bijzitten en neuriede wat of maakte zachte snurkgeluidjes.  

Tja,... het klinkt misschien gek, maar  hier was de rust vrij snel terug. Het zijn slechts mijn ervaringen.
 
Ik wil je heel veel succes wensen, want ik weet hoe moeilijk het is, en het snijdt door je ziel je kind zo verdrietig te zien/horen. Maar wanneer je verzekerd ben dat hij geen pijn heeft, of iets van die aard, zal je toch moeten volhouden en doorzetten.

Groetjes, Annette
 
Hallo,

Mijn dochter is net 2 geworden en begint hetzelde gedrag te vertonen, en ik ben niet zwanger. Het kan ook aan de leeftijd liggen, wil niet, hoeft niet, nee nee en nog eens nee.
Ik denk dat het een fase is,die wel weer over gaat.

Succes
 
hoi hoi,

Het ligt aan de leeftijd. Elk kind maakt een derdelijke periode mee, alleen heeft het ene kind er meer moeite mee dan het andere. Mijn zoon van 3 jaar heeft er bijvoorbeeld geen moeite mee. Hij gaat gewoon slapen en daar hebben we geluk mee. Mijn 2e zoon kan heel anders zijn!
Het feit dat je zwnager bent heeft er maar een klein beetje mee te maken. Kinderen pikken idd op als er iets veranderd in   hun eigen wereldje. Een zwangerschap bijvoorbeeld. Hoe ze daar vervolgens op reageren is weer afhankelijk van hun karakter en hoe ze in hun vel zitten en hoever hun ontwikkeling is ( hersenen)
Tijdens en net na mijn miskraam en tijdens de zwnagerschap van mijn 2e zoontje had mijn oudste nergens last van. Nogmaals, is per kind heel verschillend!

Succes! Misja, mama van Thijmen ( 3jr) en Marten( 14 weken)
 
hoi,
Ik vind het erg fijn om te lezen dat we niet de enige ouders op dit moment zijn met dit probleem. mijn zoon is bijna 2,5 jaar oud en was een goede slaper. Hij was vaak nog wel even wakker, maar kon zich in bed vermaken met liedjes zingen, kletsen tegen zijn knuffels enz. Totdat hij anderhave week geleden panisch wakker werd midden in de nacht. Sinds die tijd is (gaan) slapen een drama. Hij komt uit zijn ledikant  en roept alleen maar dat hij niet in bed wil. We waren bezig met zijn nieuwe kamertje en dachten at het daaraan lag. Maar nu igt hij in zijn nieuwe bed en het maakt niets uit. Bij opa en oma sliep hij ook altijd goed en daar is het ook drama. Dus het ligt niet aan de plek....
Ik weet nu dus ook hoe lastig het is. We proberen nu om het zo duidelijk mogelijk voor hem te houden en hem toch wel streng toespreken. Dat helpt wel een beetje
En we proberen geen lange verhalen te houden als hij eruit komt (aandacht)
Jullie ook succes ermee en nu hopen maar dat het en fase is!!
 
Hoi Silvia,
Onze dochter is daarmee ook rond haar twee jaar mee begonnen.
Wat voor ons een uitkomst is geworden is het nachtlampje.
Volgens mij beginnen ze rond die leeftijd soms bang te worden,
en durven ze niet meer te slapen. Groetjes miranda
 
Terug
Bovenaan