Slaapgedrag 4 maanden

<p>Ik zit me al een tijdje af te vragen hoe de meeste ‘slaaptrainingen’ aangeven dat baby’s rond 19.00 en soms zelfs nog eerder naar bed moeten. Onze lieve dame is dan echt niet in bed te krijgen en gaat meestal pas tussen 22 en 23 echt diep slapen. Voorheen lukte het wel om haar rond 21 in haar eigen bedje te leggen, maar sinds ze bezig is met haar sprongetje hoef ik dat niet eens te proberen. (Bedje is sowieso nu geen optie, ook overdag niet) In de avond ligt ze meestal op m’n schoot en wil ze vaak en lang drinken. Ze is dan meestal ook lang wakker op wat hazenslaapjes na. Meestal heb ik er vrede mee, maar soms is het wel vervelend want ik kan dan de hele avond niet van de bank af komen. Is dit normaal gedrag of houden we haar onbewust wakker en hebben we haar iets aangeleerd?</p>

Wij hebben veel gehad aan het boek baby in droom ritme.  Nu meisje  van 6 mmd om 1945 uiterlijk in bed en slaapt binnen 10 min rustig in. Dankzij tips uit het boek 

Ik ben van mening dat het gewoon goed is om je kind te volgen. Die boekjes zijn vooral leuk voor tips.
Onze dochter is nu bijna 4 maanden. Kort geleden was de laatste voeding nog rond 22.00 uur. Dat werd 21.30 uur en inmiddels komt ze zelf tussen 20.00 en 21.00 uur en gaat vervolgens naar bed tot de volgende ochtend.

Wij hebben veel gehad aan het boek baby in droom ritme.  Nu meisje  van 6 mmd om 1945 uiterlijk in bed en slaapt binnen 10 min rustig in. Dankzij tips uit het boek 

Mijn dochtertje is 3,5 maand en zij gaat ook ‘pas’ later slapen. Overdag gaat het heel goed met de slaapjes, dankzij de tips uit het boek wat hierboven genoemd wordt.
Maar in de avond is ze onrustig, wordt snel weer wakker na een slaapje en is langere tijd wakker. Ik krijg haar ook nog niet om 19u, 19.30 naar bed. Ze heeft rond half negen nog een voeding en dan ‘s nachts nog 2x. Ik heb maar besloten me erbij neer te leggen, het komt vanzelf wel goed. Zolang je overdag de regelmaat erin krijgt, volgt de avond/nacht vanzelf..

Ze slaapt gelukkig wel door tot 7-8 als ze eenmaal in haar wiegje ligt, dat is hartstikke fijn. Hopelijk komt haar dagritme ook snel weer terug. Ze is in ieder geval al weer een stuk vrolijker en babbelt weer volop, nu haar slaap nog. Nooit gedacht dat die sprongetjes zo’n impact zouden hebben.

Terug
Bovenaan