Slaaphouding in bed

Hallo moeders,

Wanneer ik 's avonds bij onze dochter ga kijken  als ze in d'r bedje ligt te slapen valt het mij op dat ze altijd in een rare positie ligt.
Ze ligt op haar buik, met haar armpjes onder haar en d'r billetjes omhoog (dus op haar knieen). Ik vind het een vreemde houding.
Indra is nu 11 maanden oud en kan dus makkelijk zelf draaien en haar positie vinden. Maar 's nachts geeft ze nogal eens een schreeuw en wanneer ik dan ga kijken, leg ik haar altijd weer recht op d'r rug....
Hoe liggen jullie babies in bed? Denken jullie dat ik deze positie zal moeten ontmoedigen of gewoon laten gaan. Ik ben zo bang dat ze niet in de gaten heb dat ze haar gezichtje niet in het matras moet duwen zodat ze niet kan ademen....

Maar misschien ben ik wel gewoon overbezorgt.

Groetjes
Pascalle
 
Hoi Pascalle,
Maak je niet te druk. Als jou meisje dit al 11 maanden doet, gaat het gewoon prima. Ze zal het wel lekker vinden om op deze manier te slapen, anders zou ze het niet doen. Over wiegedood hoef je je op deze leeftijd niet meer druk te maken.
Ik heb zelf twee neefjes die ook op die manier slapen. Vind het altijd een heel schattig gezicht met die kontjes omhoog. Mijn zoontje eet zijn spuugdoekje half op als hij gaat slapen. Ligt altijd helemaal over zijn gezicht, schijnt hij erg lekker te vinden.
Elk kindje slaapt op een eigen manier. Niet ontmoedigen dus, gewoon lekker laten gaan.
Ivy
 
Ik zou me er niet te druk over maken. Die van ons slaapt ook raar. Wel ging hij son in zijn slaap staan en snapte dan niet meer hoe hij terug moest. Dan stopten we hem weer in. Ook als we bij hem gingen kijken, als we zelf op bed gingen, en hij lag raar, dan legden we hem wel terug.

Inmiddels heb ik wel een extra lap aan de onderkant van zijn slaapzak genaaid. Zo kan hij   niet meer gaan staan in zijn slaap. Dat scheelt ons een hoop gebroken nachten! Maar hij wordt standaard wakker met meerdere draaien onderin zijn slaapzak.
Hij is nu trouwens   maanden, maar slaapt al onrustig/ raar  sinds hij een maand of   is.

groejts
greet
 
Hallo Pascalle,

Ik zou me er geen zorgen om maken en gewoon laten slapen .
Mijn zoontje is 17 maanden en slaapt altijd op zijn buik met armpjes onder hem e af en toe zijn billen de lucht in.
Ik heb hem in een slaapzak in bed liggen(winter) en als het erg koud wordt gaat er een dekentje over nu ligt ie zonder een deken en slaapt hij heerlijk heel de nacht door.

Dus ik zou zeggen lekker laten slapen als de kleine zo lekker ligt

Groetjes Sandra
    ( niels 20-06-2005)
 
Hallo,

Mijn zoontje van 19 maanden slaapt ook vaak zo, ik vind het wel schattig dat kleine kontje omhoog. Hij legt ook zijn armpjes onder zijn buik.
Mijn dochter sliep toen ze kleiner was ook vaak zo. Dus niks raars hoor. Lekker laten liggen.

Groeten Manon
 
Hallo,

Mijn zoontje van 19 maanden slaapt ook vaak zo, ik vind het wel schattig dat kleine kontje omhoog. Hij legt ook zijn armpjes onder zijn buik.
Mijn dochter sliep toen ze kleiner was ook vaak zo. Dus niks raars hoor. Lekker laten liggen.

Groeten Manon
 
Terug
Bovenaan