Slaaphouding in bed

Hallo!!

Ik werk zelf op een dagverblijf en kan je vertellen dat veel kindjes zo slapen. Dat je   je zorgen maakt over het gezichtje id matras kan ik me voorstellen. Mijn zoontje (nu 10 mnd) ging met 8mnd ineens slapen met zijn neus in de matras geduwd. Ik in de stress.....   Wij hebben toen een aerosleep (= ademend matrasje) gekocht. Of het nou werkt of niet, ik voel me er geruster door. En die slaaphouding was trouwens maar tijdellijk. Thierry slaapt nu bijna altijd op zijn buik....met zijn kontje in de lucht!!
 
Hihi, hoe ik mijn toontje ook terugvindt in bed, meestal op zijn buik, hoofdje opzij en armpjes onder de buik. En dan natuurlijk kontje omhoog, hihi.
'Maar de plaats was langer tijd onbekend, aan het voeteneind met zijn hoofdje tegen de spijltjes aan of helemaal dwars op het bed, we siten het nooit. Nu heeft ie vanwege de kou weer een slaapzak aan en blijft ie wat beter op zijn plaats. Maar wel altijd op zijn buik en als het even kan met zijn voetjes tegen de spijlen aan alsof hij zich af wil zetten. En bedenk dan dat ie nog steeds één armpje onder zich heeft liggen, één naast zijn hoofd en het kontje omhoog...
Echt geen gezicht en zelf zou je gebroken wakker worden, maar ja, hij vindt het heerlijk, hihi.

O ja, onthoudt één ding, zodra ze kunnen kruipen, spelletjes onder een deken doen (kiekeboe) of wat ook, op een gegeven moment hoef je niet meer zo bang te zijn dat het mis zou gaan. Mijn zoontje bijvoorbeeld kroop al toen ie bijna 8 maanden was en wist zich dan ook om te draaien als hij het benauwd kreeg of zo. Doen ze dan auitomatisch, omdat ze weten hoe ze zich zelf kunnen  draaien.
 
Terug
Bovenaan