Slaapjes 3 maanden

<p>Hi</p><p> </p><p>hoeveel slaapjes en hoe langs slaapt/ sliep jullie baby bij 3 maanden:)?</p><p> </p><p> </p>

Mijn dochtertje sliep op die leeftijd overdag niet langer dan 45 minuten per slaapje. Na het slaapje ongeveer 1.5 uur wakker en dan weer een slaapje van 45 minuten totdat ze savonds naar bed ging voor de nacht. Die sliep ze dan wel weer door (maakte haar wakker voor de laatste voeding rond 22.30). Pas toen ze 6 maanden was begon ze af en toe overdag langer te slapen. Naarmate ze ouder werd ging dit beter. 

Mijn dochter is nu net 4 maanden.
Ze is overdag 1.5-max 2 uur wakker tussen de slaapjes door. Ze slaapt vaak blokken van 30-45 minuten. Ik probeer haar na die 45 minuten altijd terug in slaap te krijgen. Dat lukt lang niet altijd. Sommige dagen doet ze alleen maar slaapjes van 45 minuten, dan merk ik aan het einde van de dag wel dat ze moe is en prikkelbaar.
Zeker in de middag probeer ik haar 1 lange slaap te laten doen, rond 13:00. Dan gaat mijn peuter ook naar bed en is het echt even stil in huis. Meestal zit ik er na 45 minuten naast om 100x de speen teruv te geven zodat ze weer in slaap valt. Naarmate ze ouder wordt, lukt dat steeds beter. Na een paar keer de speen steken is ze er 'doorheen ' en dan slaapt ze zo nog 1.5 uur verder, zodat ze rond dat tijdstip dus ruim 2 uur slaapt. 
S Avonds gaat ze er rond 20:30 in, na een flesje. Maar dat is pas sinds de laatste 3 weken.  Nu pas merken we dat ze echt rond een vast tijdstip moe wordt s avonds. 
Wakkee maken om 23:00 doe ik niet. Ze dronk dan vaak maar 60cc en kwam alsnog om 4:00 s nachts. Dus we laten haar slapen en zien wel hoe laat ze s nachts komt. Soms is dat 3:30, soms 5:30. Altijd spannend!

Hier ook een zoon van 3 maanden.. 
's Nachts slaap hij over het algemeen door (meestal zo'n 7 uur)... soms in het weekend zelfs 9 ;)

Overdag slaapt hij na de nacht nog eens lekker 3 uurtjes door...dan maak ik hem vaak wakker(na z'n voeding... hij is tussen de nacht en het volgende slaapje een uur wakker)... na de volgende voeding probeer ik hem vaak ook met 1 a 1,5 uur weer terug te leggen...en dan doet hij vaak een slaapje van 45 min/ uurtje... 
En later op de middag vaak na de volgende voeding een slaapje van 2 of 3 blokjes van 45 min met tussendoor troosten en de speen er in doen. 
's avonds slaapt hij dan vaak zo'n 4 uur voor we hem wakker maken voor de late fles. 

Onze zoon gaat om 19.30 naar bed en slaapt dan tot 23.00u. Dan nog een flesje en slaapt tot 7.00u
in de ochtend gaat het slaapje vaak makkelijk na 1u/1.5u wakker te zijn. Alle slaapjes daarna gaan moeizaam. Hij slaapt wel, maar met heel veel moeite in zijn eigen bed. Hij ligt het lekkerst in de wandelwagen of in mijn armen (niet altijd even praktisch ?) Hij wordt ook eigenlijk altijd wel na 30/45min wakker. Probeer geregeld hem nog wat langer te laten slapen maar lukt heel vaak (nog) niet.

Mijn dochter is nu 4 maanden en slaapt in de nacht opzich goed (19u naar bed en soms zelfs door tot 6 of 7u). Overdag is het soms best een strijd. Ze slaapt in de ochtend na haar fles altijd nog even door, ongeveer een uurtje. De rest van de dag probeer ik haar na maximaal 60-90 minuten wakker tijd weer weg te leggen. Maar het lukt gewoon vaak niet. Mede omdat ze soms veel last heeft van haar buikje/ spugen. 
Zo kwamen we er gister bijvoorbeeld op uit dat ze na 12.30 niet meer sliep. Einde van de middag vocht ze zo tegen de slaap, maar slapen ho maar. Uiteindelijk lag ze om 17.45 op bed en werd ze wel pas vanmorgen 06.00 wakker. 
Ze gaat echt altijd uiterlijk 19u slapen omdat ze op is aan het eind van de dag door het soms weinige slapen. 
(ps: ‘alles’ geprobeerd om te laten slapen: wandelen, draagzak, babynest, co-sleeper, ledikant, etc.). Soms lijkt het gewoon níet te gaan. 
dus dat is ons verhaal ;)

Ons meisje van 10 weken slaapt 's nachts ook van 19:00-07:00, is dan vaak 3 uur wakker t/m de volgende voeding en slaapt dan 2.5 uur. Vervolgens in de middag nog twee kleine slaapjes van 45 minuten of soms langer tussen de voedingen door. In totaal dus 3 slaapjes.
Overdag in bed slapen is een strijd, dus ik laat haar liggen waar ze ligt. Bank, box draagdoek etc. Soms lukt het om haar in haar bedje te leggen. Ik blijf het maar af en toe proberen en dan komt het vanzelf goed lijkt me. Het is ergens ook wel fijn als ze straks "overal" kan slapen.

Onze dochter slaapt echt gerichte tijden, kan er de klok op zetten wanneer ze haar slaap nodig heeft 

7:00u flesje erna naar bedje tot 10:00u
11:00u flesje slaapt ze meestal in de box van 12:00-12:30u
15:00u flesje erna naar bedje tot 17:30
19:00u flesje dan naar bedje tot 22:00u 
En dan maak ik haar wakker voor de laatste fles en dan slaapt ze tot 7:00u weer. 

onze dochter is ook 3 maanden, ik leg haar echt in bed zodra ze moe is, dit geeft ze zelf heel goed aan, door over haar neusje te wrijven (heel schattig trouwens) 
Vanaf het begin gedaan en dit gaat echt super!

Terug
Bovenaan