Mijn dochter is nu net 4 maanden.
Ze is overdag 1.5-max 2 uur wakker tussen de slaapjes door. Ze slaapt vaak blokken van 30-45 minuten. Ik probeer haar na die 45 minuten altijd terug in slaap te krijgen. Dat lukt lang niet altijd. Sommige dagen doet ze alleen maar slaapjes van 45 minuten, dan merk ik aan het einde van de dag wel dat ze moe is en prikkelbaar.
Zeker in de middag probeer ik haar 1 lange slaap te laten doen, rond 13:00. Dan gaat mijn peuter ook naar bed en is het echt even stil in huis. Meestal zit ik er na 45 minuten naast om 100x de speen teruv te geven zodat ze weer in slaap valt. Naarmate ze ouder wordt, lukt dat steeds beter. Na een paar keer de speen steken is ze er 'doorheen ' en dan slaapt ze zo nog 1.5 uur verder, zodat ze rond dat tijdstip dus ruim 2 uur slaapt.
S Avonds gaat ze er rond 20:30 in, na een flesje. Maar dat is pas sinds de laatste 3 weken. Nu pas merken we dat ze echt rond een vast tijdstip moe wordt s avonds.
Wakkee maken om 23:00 doe ik niet. Ze dronk dan vaak maar 60cc en kwam alsnog om 4:00 s nachts. Dus we laten haar slapen en zien wel hoe laat ze s nachts komt. Soms is dat 3:30, soms 5:30. Altijd spannend!