Slaapjes 3 maanden

Onze zoon sliep op die leeftijd nog ongeveer 3-4 keer op een dag, variërend van 45 kwartier tot 1,5 uur. Het laatste dutje was dat vaak een powernapje rond etenstijd. Hij kreeg dan rond 19.00 uur een fles en ging daarna naar bed voor de nacht. Ik maakte hem om 22.30 dan nog wakker voor z'n laatste fles en dan sliep hij door tot een uur of 6/7. Hij was dan steeds 1,5 tot 2 uur wakker overdag. 

Onze zoon slaapt overdag best veel sinds we ons beter aan de wakkertijden houden. Globaal ziet onze dag er zo uit. Voedingstijden staan vast, slaapjes uiteraard niet.
7.00 fles
08.20 - 10.00 slapen (eigen bed)
10.30 fles
11.30 - 14.15 slapen (eigen bed)
14.30 fles
16.00 - 17.15 slapen (in de wagen of op mama. Dit is een moeilijk slaapje)
18.00 fles
18.30 - 06.30 slapen met tussendoor een nachtvoeding wanneer hij zelf komt. Wakker maken in de late avond heeft geen zin en is zonde van zijn diepe slaap.
De eerste twee slaapjes in zijn eigen bed gaan sinds een week zonder tranen. De weken ervoor was dat hard werken maar nu is het heel fijn.

Prikgelukseptember:

hier eigenlijk hetzelfde schema. Ook hier wordt een wakkertijd van 60-75 minuten aangehouden. Alle slaapjes gaan in bed alleen die op het einde van de dag niet die soms in de box of in onze armen even. 

Onze zoon slaapt meestal 45 min per slaapje. Ala ik merk dat hij wakker word, spurt ik naar boven om de speen terug te geven en slaapt hij nog 15/30minuten. (Ben niet altijd op tijd). De smiecht wilt daarna niet meer in bed slapen maar als ik hem mee naar onderen neem kan hij zo nog een uur op mijn buik slapen. Leg hem dan meestal terug maar dat lukt een kwartier en dan is t weer voorbij. Uiteindelijk slaapt hij dan toch nog even verder op mijn borst. Niet goed, maar ik geniet daar stiekem.wel van.

Na de slaapjes is hij 1.5/2 uur wakker en dan weer een kort slaapje.  Hij meld zich om de 4,5/5 uur voor een fles van 180cc (grotere eter) en in de nacht ook. De laatste nachten hebben we geluk en komt hij om de 5,5/6 uur. Laatste fles wisselt, ligt eraan hoe vroeg hij wakker word in de ochtend maar meestal rond 23.00/24.00. 

Terug
Bovenaan