Slaapjes baby 14 weken

<p style="text-align: right;">Hoi mama’s!  Onze kleine uk is alweer 14 weken oud. Nu stoeien wij enorm met de wakker tijd, de slaapjes en de nachten. Ze drinkt om 07:00-11:00-15:00-19:00-22:00. Dit gaat prima. Ze drinkt dan 180+6.  Nu red onze dochter het om maximaal 75 minuten wakker te zijn dan moet ze echt naar bed want ze is dan niet te genieten. Dit houdt dus in sochtends 2 keer dat ze 45 minuten slaapt tussen 07-11. Dan van 12:00-14:30. Dan slaapt ze tussen 14:30 en 19:00 nog 2 keer 45 minuten.  Om 19:00 leggen we haar bed in. Soms gaat ze slapen. Soms spookt/huilt/krijst ze tot 22:00 (uiteraard proberen we alles om haar in slaap te krijgen, maar soms lukt het ook zonder problemen). Ze wordt vanaf  02:00 en soms 04:00 om het uur wakker tot 07:00 dan halen we haar eruit. Ze accepteert de speen en slaapt weer verder. Wanneer ze de speen accepteert heeft ze eigenlijk geen honger want anders floept ie er direct uit. We hebben ook een fles gegeven 60 ml, maar die maakt eigenlijk geen verschil.  Hebben jullie een idee hoe de dag voor haar eruit kan zien mbt slaapjes? Want ze slaapt dus behoorlijk veel overdag en overal lees je 3,5 uur per dag. We merken dat ze overdag veel dieper slaapt dan snachts en als wij haar niet wekken rustig doorslaapt.  Het is een prikkelbare baby door onder andere verborgen reflux dus de optie is alleen in bed slapen en nergens anders (dan slaapt ze niet).  wie weet hebben jullie tips! Dankje!    p.s het begint dus aardig op te breken dat ik van 22:30 na de laatste fles tot soms 02:00 slaap want daarna slaap ik niet meer/nauwelijks. Worden we niet gezelliger op.. </p>

Hoi Anemoontje,

Wat vervelend dat jullie zo veel gedoe hebben met de kleine. Mijn zoontje is vandaag 15 weken en hij ging van de een op andere dag z'n slaapjes beter aan elkaar koppelen. Maar alsnog is geen dag hetzelfde.

Ik zou al blij zijn als ze overdag goed slaapt, eerlijk gezegd. Hoewel ik natuurlijk begrijp dat die nachten verschrikkelijk zijn. Mijn zoontje slaapt ook zeker 4-5 uur overdag, en 's avonds van 19.00 - 06.00/07.00 met twee voedingen tussendoor. Hij slaapt ook alleen goed in prikkelarme omgevingen, net als jouw dochtertje.

Ik heb helaas geen antwoord voor je. Maar wilde je alleen sterken in het feit dat ook die van mij veel slaapt overdag! Zijn wakkertijd is inmiddels wel 1 uur 45 min/2 uur. Opeens ging dat super snel, want drie weken geleden was dat ook nog 75 minuten. Toen werden opeens de slaapjes overdag een strijd en rekten we de wakkertijden op, en meneer ging weer zonder veel morren slapen overdag. Dus misschien toch kijken of de wakkertijden van jouw dochter ook wat langer zijn geworden?
En misschien zou je de laatste slaapjes in de middag van 2 x 45 minuten naar 1 x 45 minuten kunnen afbouwen? Wellicht is haar bedtijd namelijk iets eerder dan 19.00 uur en wordt het daarom soms huilen 's avonds? Je leest dat de natuurlijke bedtijd voor veel kindjes namelijk ook al rond 18.00 kan zijn. 

Ik weet het ook niet hoor, ieder kindje is anders natuurlijk. Maar probeer een beetje met je mee te denken.

Sterkte! 

O ja en gebruik je een slaapzak? Wij gebruiken de puckababy mini en zonder die zak wordt hij ook VEEL vaker wakker overdag en 's nachts. Inmiddels wil je alles wel proberen natuurlijk, of misschien heb je dat met de puckababy al gedaan... ;-) 

Hoihoi, lastig hè, om uit te vogelen wat het beste werkt voor je meisje.
Ik heb gelezen dat babietjes een slaapcyclus hebben van 3 kwartier en dan even wakker worden. Klopt dus precies bij die van jou. Wat bij onze dochter (even oud) werkt, is haar na die 1e 3 kwartier er niet uit te halen, maar gewoon te laten liggen, dat tukt ze zo weer verder en maakt een lange ruk van 1.5 - 3 uur. Slaapt dus ook heel veel! 
Ik maak haar eigenlijk nooit zelf wakker, laat haar wakker worden, dan is ze nl uitgerust. (Tenzij er plannen zijn en het niet anders kan natuurlijk, ik heb er nog 2 van 7 en 11 jaar, en de baby moet mee in het gezinsgebeuren...)
Sterkte!! ♡

Lastig hè dames! Fijn te horen dat ze niet de enige is die wat meer slaapt overdag. Ik maak haar na 45 minuten wakker, omdat dan 1 cyclus is afgelopen als ik er niet wakker maak slaapt ze gewoon door. Tussen de middag ook na 2,5 uur. 

We bakeren haar in met de meyco want de puck a baby wurmt ze zich zo los. 

Misschien eens kijken hoelang ze slaapt zonder dat wij haar wekken. Wellicht is ze dan uitgerust?

Overdag gewoon lekker laten slapen hoe lang ze wil. Waarschijnlijk kom je dan op 2 of 3 slaapjes uit. Als ze dan bijv om 18.00 alweer moe is, gewoon naar bed doen voor de nacht. Vaak slaapt een baby snachts ongeveer 12 uurtjes dus dan zou ze mooi klokje rond kunnen slapen. Met tussendoor natuurlijk nog een voeding als ze dat nodig heeft. 
Kan zo zijn dat ze savonds en snachts zo veel wakker is omdat ze overdag te kort slaapt en daardoor oververmoeid is savonds waardoor ze slechter gaat slapen. 
Het kan zijn dat ze even een nieuw ritme moet vinden, dus als je nog niet meteen verschil merkt is dat heel normaal. 
Succes! 

Ik denk dat jullie gelijk hebben en we haar even moeten laten wat zij wilt. Ze slaapt nu al 3 uurtjes. Ze slaapt overdag veel dieper dan snachts. Hopelijk wordt ze wat uitgerust want ze is nu al 4/5 dagen helemaal overstuur (dus oververmoeid zegt mijn gevoel). Zo zie je denk je eerst een goed ritme te hebben met een baby die doorslaapt en niet huilt overdag en zo kan 3/4 weken lang alles weer op z'n kop staan. Dit blijft uiteraard altijd wel, maar momenteel gaat het niet zo.

Gewoon laten liggen! Ik zou willen dat mijn kleintje zoveel sliep overdag! Hier is het vaak 45 minuten slapen tussen voedingen door. Dan zit je dus op 3x 45 minuten en daar wordt zijn humeur niet beter van, maar slapen na die 45 min ho maar! 
Gewoon je kindje volgen...14/15 weken zit je midden in een grote sprong en dat betekent vaak ook slecht slapen! 

Terug
Bovenaan