Slaapjes baby 14 weken

Raden jullie ons aan om haar sochtends na de fles 07:00 die beneden te geven en de dag te starten of boven? Als ik die boven geeft slaapt ze daarna wel door vermoed ik. 

Ik zou haar niet wakker maken hoor. Lekker zelf laten aangeven hoeveel slaap ze nodig heeft. Goed slapen overdag betekent niet dat ze 's nachts minder slaapt. Integendeel zelfs,.. kinderen die overdag goed slapen, doen dat 's nachts vaak ook. Wij hebben eigenlijk geen echte vaste slaaptijden, ik kijk gewoon wat hij zelf aangeeft. Het enige slaapje dat wel vast is is in de ochtend. Na de eerste voeding (meestal om acht uur maar kan ook een uurtje eerder of later zijn) gaat hij direct terug in zijn bedje en slaapt dan tot de volgende voeding. Wie weet werkt dit bij jou ook en begint ze goed uitgerust aan de dag?

Overdag 3 slaapjes aanhouden is het best. Maximaal 3 uur achter elkaar mogen ze overdag slapen, anders gaat het ten koste van de nachtrust. Na een slaapje de wakkertijd aanhouden. Zou uitgaan van flessen om de 3/4 uur, dan wakkertijd en dan op bed leggen. Wakker maken op de tijd van de volgende fles. 
Boven of beneden slapen maakt niet echt uit denk ik, als ze maar vanaf 18/19 uur in dr slaapkamer/eigen bedje ligt, als ze de nacht ingaat. 

Bedankt voor jullie tips! Vanochtned hebben we er weer direct laten slapen na de fles van 07:00 toen heeft ze nog tot 08:45 geslapen. Zal natuurlijk ook wel even tijd nodig hebben! 

lepeltje lepeltje in bed slapen ging eerst goed om 19:00 nu is het steeds brullen en huilt ze tot de laatste fles om 22:00. We hebben dan toch maar liever dat ze beneden slaapt dan helemaal niet. We blijven het uiteraard wel elke dag proberen maar ik ga er niet uren maar laten krijsen. 

Anemoontje ik blijft onze overeenkomsten bizar vinden. We zaten er zo lekker in he laatst. De nachten gingen beter, om 1900 uur naar bed zonder tranen en ook overdag wat vrolijker. Sinds 2 a 3 weken is het hier overdag ellende en sinds 3 dagen krijgen we hem om 1900 uur niet meer in bed. Krijsen dat hij doet, het is niet te doen zo zielig.
Ik hoop op betere tijden voor ons beide. Ik ben wel de laatste die je tips zou kunnen geven, maar een hart onder de riem is wellicht fijn. We zitten samen in dit schuitje. 
X het komt voor ons beide goed.

Terug
Bovenaan