Ik denk dat niet werd bedoeld dat het raar van het kindje is als het om 11 uur zou willen slapen, maar meer dat je dan bij de meeste kindjes niet uitkomt met 2 slaapjes. Dat geldt ook voor ons kindje, als ze om 11 uur naar bed gaat, wordt ze vaak pas rond 1 uur wakker en je krijgt haar dan laat op de middag écht niet meer naar bed. Vandaar dat wij zelf altijd max 10 uur als tijd voor haar eerste slaapje aanhouden, dan kan ze er rond half 3 of 3 uur weer in.
Bij ons op de opvang volgen ze de kindjes ook zoveel mogelijk, alleen is dat bij sommige kinderen echt lastig. Onze dochter kan makkelijk de hele ochtend wakker blijven zonder lastig te worden en lijkt om 10 uur vaak helemaal niet moe. Maar leg ik haar thuis om 10 uur op bed dan slaapt ze meestal binnen 5 minuten.
Als ik mijn dochter tussen half 9 en 9 wegbreng, zitten er soms al baby’s te krijsen omdat ze moe zijn. Ik herken dat zelf helemaal niet, heeft ons kind nooit gedaan en ik snap daarom wel dat ze die slaapbehoefte bij onze dochter niet echt opmerken. Het gaat overigens nog niet echt soepel. Nu maak ik haar eerder wakker, maar leggen ze haar toch vaak alsnog pas tussen 11 en 12 pas op bed. Weer wat van gezegd afgelopen week, helpt het niet dat gaan we kijken of we een gesprekje aan kunnen vragen om een oplossing te vinden. Ik ben echt de moeilijkste niet, maar ik zie gewoon dat ze doodop is elke keer, zo zielig 🙁