<p>Hoi,</p><p>Mijn zoontje is nu bijna 5 maanden.</p><p>'s Nachts slapen mag ik echt niet over klagen. Hij gaat rond half 8 naar bed, wordt over het algemeen 1x wakker voor een voeding en we staan vaak tussen 6 en 7 echt op.</p><p> </p><p>Het probleem zijn de slaapjes overdag..</p><p>In slaap vallen gaat best heel prima! Soms valt ie zonder help in slaap, andere keren met wat help van white noise en een slaapliedje. </p><p>Helaas gaat doorslapen echt niet fijn.. soms slaapt hij maar een kwartiertje, soms een half uurtje, maar meestal niet langer dan dat. Bij hoge uitzondering krijg ik hem weer aan het slapen, maar meestal word ik met een grote glimlach begroet en is hij dus klaar wakker.</p><p>Hij maakt dus geen hele slaapcyclus door overdag en dat werkt vaak door in zijn humeur.. Hij is gelukkig van nature een blije baby, dus het is vooral mopperen.</p><p>"Overal" lees je dat het beter is het niet pikdonker te hebben in de slaapkamer, ivm het verschil dag en nacht. Ik heb dus geen black-out gordijnen. Zou dit een optie zijn?</p><p>Of eventueel constant white noise aanhouden voor hem?</p><p>Of heeft iemand andere tips?</p>