Slaapjes overdag verbeteren

Qua boeken aanschaffen is het een beetje lastig, aangezien wij in Engeland wonen. We gaan volgende week naar Nederland (jeej! Kan niet wachten na die lockdown met mijn kleine mannetje), dan zal ik eens gaan kijken!
Verder ga ik me ook verdiepen in wakker tijden. Dit lijkt me nog wel lastig, want als ie moe is, is ie moe en dan is wakker houden lastig. Maar door de wisselde slaapjes is zijn energielevel ook heel wisselend..

Onze dochter sliep ook dramatisch overdag. Alleen nog op de arm. Nu heb ik 3 weken geleden plotseling een nacht in het ziekenhuis gelegen en heeft ze tijdens mijn herstel, steeds naast me op de bank geslapen. Ik kon haar namelijk niet optillen of dragen en wilde haar graag bij me hebben. En op dat moment maakte het me niet uit waar ze sliep, als ze maar sliep. Toevallig lag er op het moment dat ze in slaap aan het vallen was een sportvestje van mij naast haar. Ze heeft het vest vastgegrepen, duwde haar neusje er tegenaan en viel heerlijk lang in slaap. Ik ben mijn vestje dus kwijt nu, zodra ze het ziet pakt ze het vast en valt heerlijk in slaap, zelfs nu ik het heb moeten wassen door een luierongelukje. 
Ik had natuurlijk liever een knuffeldoekje of iets dergelijks gehad, want nu moet ik wel opletten dat ze haar gezichtje/neusje vrij heeft. Ze heeft nu een heel fijn ritme te pakken. Iedere 2 uur 2,5 uur wordt ze moe en breng ik haar naar bed. Voorheen waren deze signalen niet duidelijk of leek ik ze steeds net te missen, waardoor ze te vroeg of te laat erin lag.

Terug
Bovenaan