slaapjes overdag..............????????

Hoi! Jennifer is nu bijna 4 maanden. Ze doet eigenlijk niets anders dan slapen. Ze ligt het liefst in haar bedje . Als ze rond een voeding driekwartier tot een uur op is, dan is het al lang! Ze zit tot op heden op 5 voedingen. Eerste en laatste BV rest flesvoeding... Een slaapkoppie!

Slapen wat is dat... dat doen we toch alleen 's nachts. Madam wil alles meemaken. Ik leg haar wel in haar bedje. Of ze schreeuwt dan alles bij elkaar of gaat liggen klieren.... tegen de spijltjes schoppen, het hemeltje omver trekken (dat heb ik nu dan ook weggehaald). Wanneer ik een eind ga lopen, dan wil ze nog weleens in slaap vallen. Ook als ze echt niet anders meer kan, dan gaat ze slapen. Bij het KDV wordt ze af en toe ingebakend en dan wil ze nog weleens een uurtje pakken.
Voedingen gaan wel volgens een ritme. Ze wordt om ongeveer 7 uur 's ochtends wakker en gaat om ongeveer 8 uur 's avonds slapen.
Marie-José

Slapen overdag is hier ook telkens anders. Zeker nu hij naar het kinderdagverblij gaat, daar is alles te leuk en interessant en dan is er echt geen tijd om te slapen. Hooguit 2x keer een half uurtje per ongeluk, hahaha!

Tot 2 weken geleden sliep hij tussen elke voeding wel een uurtje (ca 4 keer per dag) Nu is het zoeken naar een nieuw ritme. We zijn er nog niet.

groetjes, paulien mv Yanick (5 maanden)

Suze is  bijna 16  weken en is sinds week 10 eigenlijk heel gemakkelijk en regelmatig.

07.00 maak ik haar wakker voor een flesje
ongeveer 8.30 naar bed. Dan ligt ze eerst heel lang te kletsen en lachen voor ze in slaap valt.
11.00 flesje, knuffelen, spelen
ongeveer 13.00 naar bed: slaapt heel snel
15.00 flesje, knuffelen, spelen
ongeveer om 17.00 naar bed: slaapt heel snel
19.00 flesje, knuffelen, spelen, in bad
ongeveer om 21.00 naar bed: slaapt soms snel,  huilt zich soms in slaap
22.30 maak ik haar wakker voor een laatste flesje, daarna slaapt ze meteen door.

Soms slaapt ze overdag nog zo lekker, dan laat ik haar nog even liggen en geef haar flesje 1/2 uur tot een uur later.

groetjes,
Karin

Jarno had in het begin ook geen ritme overdag en ik merkte aan hem dat hij soms niet uitgeslapen was. Nu is het aardig gelukt om er een ritme in te krijgen en hij is een stuk vrolijker!

6:30 voeding (valt dan tijdens de voeding weer in slaap)
8:00 wakker maken en spelen
9:30-10:30 slapen
11:00 voeding
12:30-14:30 slapen
15:00 voeding
17:00-17:30 slapen
18:30 voeding
Soms slaapt hij 's avonds nog een keer een 1/2 uurtje, soms niet
21:30 laatste voeding
22:00 slapen tot volgende morgen

Groetjes Lien.

boas is 6 maanden en slaapt ook niet op vaste tijden.meestal een uurtje na het opstaan 1 of 2 uurtjes,na de tussendemiddag fles 1 of 2 uurtjes,eind van de middag nog een keer en savonds tussen 19 en 20 uur gaat hij weer naar bed.als hij een periode heeft dat hij korter/moeilijker slaapt gaat hij soms wel 5/6 keer per dag naar bed en slaapt dan 3 kwartier ofzo.
groetjes karin

hoi,hoi,

Evi slaapt 's morgens en 's middags 1,5 uur soms 2 uur.
Na het avondeten vaak nog een uurtje.
En dan slaapt ze van 20.00/20.30 tot 8.00.
Evi is 7 maanden.

groetjes Sonja

Hoi,

Stijn (5 maanden) slaapt na elke voeding en dan minimaal 2 uur. Tenzij hij last heeft van een fijne poepbroek!! De dag begint tegenwoordig tussen 7.00 en 8.00 uur en eindigt rond 20.00 uur. Stijn krijgt 3 flesvoedingen van 200ml en 1 flesvoeding van 200ml + rijstebloem. 's morgens (vr)eet! hij fruit en rond 19.00 uur een groentehap.

Het lijkt alsof het allemaal heel gesmeerd loopt, maar tot voor  5 dagen geleden, vond Stijn dat de dag rond half 5 begon........  sinds hij geen late avondvoeding meer krijgt, slaapt hij 's morgens  minimaal 7.00 uur!!!

groetjes,
Kiki  

Terug
Bovenaan