Slaapjes overdag

Hoi!

Onze Nika is nu ruim drie maanden en slaapt sinds een aantal weken door (yesssss!!!) van 's-avonds ca. 19.30/20.00 uur tot 's-ochtends 07.00/07.30 uur. Heerlijk! Ze krijgt overigens wel nog een fles om 23.00 uur, maar daarvoor moeten we haar wakker maken.

Qua slaapjes overdag had ze nog niet echt een ritme, maar sinds een week ofzo lijkt daar verandering in te komen. Ze slaapt nu overdag 3 keer;

07.00/07.30 wakker, eerste fles
09.00/09.30 slapen, ca. 1,5 à 2 uur
11.00/11.30  tweede fles
12.30/13.00 slapen, ca. 2 à 3 uur
15.00/15.30 derde fles
16.30/17.00 slapen, ca. 1 à 1,5 uur
19.00/19.15 vierde fles, daarna direct naar bed

Ik sta er zelf helemaal versteld van, want mijn ouste dochter Isis (bijna 2 jaar) heeft eigenlijk nooit een vast ritme met slaapjes gehad. Ook sliep Isis erg veel, en slaapt Nika nu voor mijn gevoel ontzettend weinig. Ondanks dat ze het prima doet en erg blij en vrolijk is vraag ik me wel eens af of ze niet te weinig slaapt... maar dat heeft voornamelijk met mijn ervaringen met de oudste te maken.
Hoeveel slapen jullie kindjes overdag??

Groetjes,
Myrna

Hey Myrna, ook hier, hihihi!

Wij hadden het tegenovergestelde met Nina.... Die sliep gewoon de eerste 11 weken van haar leven en we waren blij als we haar wakker zagen, WHAHAHHA! Thomas sliep amper als baby overdag.... Wat een verschil in je kindjes kun je hebben hé? Nini doet 'smorgens en 'smiddags een klein hazeslaapje en tussen de middag van ongeveer 12:00 tot 15:00. Alles goed met Nika?

Kus, Marieke

Ik wou dat mijn kindje zoviel sliep.
Hij wordt smorgens wakker tussen half 7 en 7 uur...en slaapt dan nog half. Om 8uur gaan we echt naar beneden en krijgt hij de fles.
Dan gaat hij rond 10uur naar bed en slaapt dan tot 11.
's Middags slaapt hij van 13uur tot 14uur, dan even wakker (kwartiertje) en slaapt dan tot 15uur.
's avonds slaapt hij dan nog van 17u tot 17:45. Om 19:45 uur gaat hij dan weer slapen.
Ik moet hem dan om 22uur wakker maken voor zijn laatste eten.
Maar hij slaapt dus echt weinig vind ik.
Meer wil hij écht niet slapen, dan gaat hij wel in bed spelen.

ooh wat  is er toch een lekker regelmaat bij jullie!
In april ben ik bevallen van een heerlijke jongen genaamd George. Het gaat erg goed met hem. Groeit goed en is super blij.

Alleen zou ik nu wat meer regelmaat in onze dagschema willen. Op het internet vond ik de info dat regelmaat het volgende is: SLAPEN - ETEN - SPELEN - SLAPEN.

Mijn punt is dat George steeds dutjes doet van ongeveer 1-1 1/2 per keer en om hem op een schema te krijgen van 5 a 6 voedingen moet ik hem wel 3 uur wakker houden of naar mijn gevoel is het meer `entertainen` :) Hij houd het maar net 3 uur uit tussen de voedingen en drinkt max.125ml.

Heeft er iemand advies hoe ik hem toch op een schema van 5 voedingen kan krijgen ipv de 8 die hij nu krijgt......oja hij slaapt ook nog niet door `s nachts

Alvast bedankt!!

Groetjes,
Sharonski

He Sharonski,

Bij mij werkte dat schema ook niet. Ik laat het dus helemaal aan mn dochter over. Als ze moe is gaat ze in dr ogen wrijven of jengelen. Dan is het hup naar bed. Ook al moet ze over een uur weer eten. Als ze echt honger heeft komt ze vanzelf en anders slaapt ze gewoon door.
Nou is mijn dochter niet echt een hongerlap dus die sliep gerust door.
Ik weet niet hoe laat je de laatste fles geeft, maar hier was het zo dat als we haar er voor wakker moesten maken, ze 's nachts ook wakker werd en als we haar lieten   slapen ze door sliep tot de volgende ochtend.
We hielden haar dus van 20.00u tot 22.00u op voor de laatste fles. Dit werden we beu omdat ze er echt niet gezelliger van werd, dus toen zijn we die laatste fles erg gaan vervroegen. Steeds een half uur eerder.
Binnen 2 weken kreeg ze de laatste fles al om 20.00u en tegenwoordig zelfs al om half 8.
Probeer meer tijd tussen de flessen te laten zodat je minder flessen hoeft te geven. Dit is even volhouden hoor. En sommige babies hebben nu eenmaal behoefte aan vaak kleine beetjes ipv in 1x veel.

Maar nogmaals begint hij te jengelen, gapen of wrijven in de ogen stop m maar lekker op bed. En slaapt hij ineens veel te lang en kom je dan niet uit met de flessen, maak m wakker geef m de fles, speel en als hij weer moe word hop naar bed.
Zo lukt t bij ons in ieder geval.

Succes ermee en laat je even weten of het gelukt is?

Liefs Reneke

Hi Reneke,

Bedankt voor je reactie!
De kleine heeft net om 15.45 wat gedronken (85ml) en toen hij om 16.30 in zijn ogen begon te wrijven heb ik `em op bed geleg. Hij ligt nu te huilen maar dat zal zo wel overgaan. Als hij over een uur of wat wakker wordt dan zal ik even kijken of hij wat wil drinken zo niet dan even rekken...

Hij valt wel de laatste tijd rond 19.00 inslaap en word dan weer om 23.00 wakker dit is voor mij het zogenaamde laatste flesje voor de dag, maar hij vraagt naar meer om 3.00.

Groetjes
Sharon

Hoi.

Emma is nu 5 maanden..en dit is haar ritme.

6.00-700:  eerste voeding (borstvoeding)  
11.00 uur: weer een voeding.
11.30 uur: naar bed. slaapt ze ca tot 14.00-15.00 uur
15.00 uur: weer een voeding.
19.00 uur: weer een voeding, en direct naar bed de nacht door.

We gaan meestal tussen de voeding van 7.00 uur en 11.00 uur wandelen. De ene keer valt ze even in slaap in de kinderwagen de andere keer niet. Maar dat is dan meestal maar een half uurtje. En om een uur of 17.00 valt ze de ene keer ook even in de box in slaap en de andere keer weer niet. Ook dit is dan hooguit een half uurtje.
Als ze 's ochtends wel om 6.00 uur komt dan slaapt ze daarna direct weer even tot ongeveer 8.30 uur.

Mijn zoontje die sliep echt veel meer. Veel mensen (oa mijn ouders) hebben hem de eerste 3 maanden niet wakker gezien. Emma is echt een weinige slaper en zit de meeste dagen al op het ritme van 1 lange middag slaap. Wat tot nadeel heeft dat ze 's avonds onder etenstijd echt vermaakt moet worden. Meestal ga ik haar maar in bad doen rond een uur of 18.00 om het allemaal te rekken.

Groetjes Kirsten

Hi Kirsten,

Als ik het goed begrijp laat je  jouw dochtertje  tussen de voedingen ( om de 4 uur) af en toe slapen en niet iedere keer na een `power slaapje ` van een half uur - een  uur  wat te drinken geven, maar  dit consequent na 4 uur.

Dit lijkt me ook een goed plan, ipv iedere korte slaap denken dat de kleine moet eten want dant kun je wel 100x op een dag voeden.

Groetjes,
Sharon  

Terug
Bovenaan