Slaapjes verlengen

Geen tips, behalve doe wat goed voelt en ‘go with the flow’. Onze eerste sliep heel lang 3x 30 minuten, een hele korte periode 2x 45 minuten en, net als hierboven werd geschreven, vanaf een maand of 10 één dutje van 1,5 uur. Nu is ze 2,5 en slaapt ze soms wel 3 uur.

Nummer 2 sliep 3-4 keer per dag 20 minuten, dus echt te weinig. De afgelopen weken hebben we gezocht naar hoe wel. In eerste instantie vooral tijdens wandelen/in de bakfiets. Daarna keerde hij ook doorslapen als we stopten met bewegen en sliep hij geregeld in de gang verder in de wagen/stoeltje. Inmiddels leggen we hem ook gewoon in de kinderwagen kn de gang om te slapen, dan slaapt hij zo 1,5-2 uur. Natuurlijk moet hij gaan leren in bed slapen, maar eerst patronen doorbreken en zorgen dat hij überhaupt genoeg slaap krijgt…

[quote quote=10521181]Na een stukje wandelen slaapt hij nu al 1,5 uur in de kinderwagen! ?
Ik denk dat ik dit wat vaker ga doen. En wakkertijden misschien ook wat inkorten als hij maar een half uur heeft geslapen. Vanochtend al een extra slaapje ingelast omdat hij bij het eerste slaapje al na 23 min wakker werd omdat er door de buren werd geboord.
Eerst maar op deze manier de oververmoeidheid wegwerken, en dan komt het ritme daarna wel weer. Wie weet komt het zo wel goed...[/quote]

Wat fijn! Komt goed, mijn baby was sinds de geboorte eigenlijk oververmoeid... Met 8 maanden werd het op deze manier opgelost en nu een heerlijke slaper. Maar wanhoop ook niet als het niet lukt, sommige baby's blijven echt slecht slapen helaas :(

Terug
Bovenaan