Slaapjes

Soms is het wel even doorzetten. Onze oudste is nog steeds een onwijze slaapkop, altijd geweest. Toch is hij met 1 jaar over gegaan op 1 slaapje. Het liep zo ivm vakantie en ik vond het eigenlijk wel heerlijk. Veel minder gebonden aan huis met die slaapjes.
Even paar dagen of weekje doorzetten en de tijd 's ochtends rekken. Naar de speeltuin, op visite, etc en dan rond half 12 brood en 12u naar bed. Het voordeel hier was nl dat het middagdutje langer werd na een paar dagen. Alsof ze er dan aan gewend raken. Hij sliep zo 3u. En nu nog vaak 2,5u terwijl hij 2 is. En 's nachts van 20u tot 8 meestal. Heerlijk!

Was dat bij anderen ook zo dat het lange slapen later pas kwam? Mijn dochter slaapt dus niet langer dan 1,5 uur. En nu zitten we op ongeveer 3 x per week een dag 1 x slapen, de rest 2 keer omdat ze dan bek af is van zo'n lange dag.

Dat was bij ons ook zo, lange tijd sliep hooguit 1,5 uur, later waren we soms verbaasd omdat ze opeens 2 uur sliep en sinds ze twee is, is ze opeens om 12:30 echt klaar (voorheen was ze soms tot twee uur wel te vermaken) en slaapt ze minimaal 2 maar ook wel eens 2,5 uur. Niets voor gedaan, ging vanzelf. Toen ze nog kleiner was en minder sliep, ging ik als ze maar uurtje of minder had geslapen vaak s middags even wandelen, zodat ze in elk geval stil zat en soms zelfs even uurtje sliep.

Terug
Bovenaan