slaapkamerindeling

Even een vraagje voor de mama's met meerdere kindjes.

Hoe is bij jullie de slaapkamerindeling?
Hoeveel kindjes/slaapkamers hebben jullie?
En blijft alles bij het oude of gaan er kindjes van slaapkamer verhuizen?
Of samen slapen?
En hoe denken jullie dat de kindjes daar op reageren?

Hier is het nu als volgt:
De oudste 2 (jongens) van 7 en bijna 9 slapen nu met hun zusje van 4.5 op
1 slaapkamer.
De jongste, zusje van 15 mnd slaapt nu alleen.

De badkamer is inmiddels beneden helemaal af waardoor er boven flink geklust wordt om een nieuwe slaapkamer te maken van de oude badkamer.
Op die nieuwe slaapkamer gaan dan de 2 jongens slapen.
En de jongste komt bij haar zus op de kamer.
Dan hebben we het kamertje van de jongste over voor de nieuwe baby.

Op zich een goed idee, we gaan er ook voor.

Maar de jongste slaapt best slecht/onrustig. Wordt vaak wakker 's nachts en je hoeft haar kamerdeur maar eeeeven open te doen en ze staat direct rechtop in bed te gillen.
Ik ben dus best een beetje huiverig voor hoe dat straks gaat als ze samen met haar zus op 1 kamer ligt.
De deur gaat dan toch vaker open, ze gaan niet tegelijk naar bed, ze is wat dat betreft niets gewend....
Misschien zie ik problemen die er helemaal niet komen, maar tips/ervaringen etc zijn meer dan welkom!

Groetjes Manda 26.5

hai mama van bijna 5

Ik heb 4 slaapkamers.

Ik heb er nu dus drie kids  en de 2 meiden slapen nu bij elkaar
ondanks het leeftijd verschil. zij is bijna 8 en de andere 2
maar ze zou niet anders meer willen.

Soms word ze wakker maar de oudste slaapt er door heen.

De baby komt bij mijn zoontje op de kamer straks, maar in het begin
even alleen op de kamer.

Ik had het geluk dat de laaste heel snel door sliep al na 2 weken!!!!!
heerlijk was dat, maar ik weet dat het niet altijd zo is.

1 kamer wil ik vrij laten voor bezoek en de computer staat daar, maar nu tijdelijk de baby kamer.

liefs 4 kidz

Mijn kinderen slapen

hallo,

wij hebben totaal 3 slaapkamers, mijn zoontje ligt sinds een week of 3 bij zn zus op de kamer en ik moet zeggen het valt me heel erg mee! ik zag er ook erg tegenop, omdat ook mijn zoontje ipc niets gewend is,door de weeks gaan ze tegelijkertijd naar bed, en in het het weekend mag mijnj dochter een half uurtje later, hij wordt er niet wakker van, terwijl ie normaal om het minste geringste wakker wordt, dus het is me 200% mee gevallen, we gaan nog wel bezig met de zolder, daar moet nog een dakkapel op, maar wie tegen die tijd daar gaat slapen weet ik nog niet, gelukkig heeft het goed uitgepakt zo!!

succes ermee!

groetjes susanne

Hallo allemaal,

Wij hebben 3 slaapkamers en we hebben Tristàn (3) en Ikèr (1) al bij elkaar op de kamer liggen wat verbazingwekkend goed gaat en wij slapen op 1 kamer dus de babykamer is alweer vrij. Wel slaapt Ikèr nog in het ledikantje en hij is 15 maanden als de baby komt dus ik denk dat we voor hem wel een ander ledikantje straks moeten hebben.

Groetjes Brechtje

Bij ons gaat het ledikantje van de jongste (in aug. 18 mnd) ook gewoon mee naar haar nieuwe kamer.
De 2e lag nog in een ledikantje toen de 3e geboren werd, dus hebben we nog 1 extra ledikantje staan.
Geen luxe hoor, haha, gewoon een houten ledikantje. Dus alleen nog een nieuw matrasje...
Ik denk erover om het een kleurtje te geven.
Mijn man vindt dat gevaarlijk, is bang dat het giftig is. Als ze er bv aan gaan likken of knabbelen. (ja, wij hebben rare kids hihi)
Weet iemand of er extra brede behangranden bestaan die makkelijk over een oude rand te plakken zijn?

Groetjes Manda 26.6

De nachten dat onze jongste goed slaapt is er niets an de hand, maar heeft ze (weer eens) zo'n huil/jammer nacht dan lig ik bijna te stuiteren in bed: hoe moet dat toch als ze straks samen op 1 kamer liggen?
En stel dat de oudere zus wakker wordt en tegen d'r gaat praten, dan is heel 't huis wakker...

In plaats dat ik nou denk: wie dan leeft...we zien het wel. Ik maak me misschien druk om niets.

Manda 27.6

hey,

mijn jongste is ook soms wel wat huilerig of jammerig s'nachts, maar gebeurd maar heel zelden, ik moet zeggen dat de oudste daar goed doorheen slaapt, of als ze wakker wordt aai ik dr meestal even over de bol en zeg dat ze maar moet omdraaien en moet proberen te slapen over het algemaan slaapt ze dan weer makkelijk verder, maar ook de jongste slaapt goed door als de oudste bijv. eruit moet om te plassen of zoals afgelopen nachten heel veel hoest, hij slaapt daar goed doorheen!! dat had ik niet verwacht.........

maar wanneer ga jij ze samen leggen dan? ik heb het express een beetje bijtijds gedaan zodat ze even konden wennen en ik dacht mocht het nou echt niet gaan heb ik nog even de tijd om wat anders te bedenken.....

groetjes susanne

Hoi Susanne,

We zijn boven druk aan het verbouwen.
Dus daar is het wachten op.

Zodra de nieuwe kamer klaar is dan gaan of de jongens daar naar toe verhuizen en komt de jongste bij haar zus. Of de meiden gaan naar de nieuwe kamer en de jongens blijven samen.
Ik hoop toch zeker een week of 6 voor de baby komt, het liefst zou ik er nu al mee beginnen. (Nu is het nog een week of 11/12 schat ik....tot de baby komt)
Ik moet er ook proberen niet teveel bij na te denken.
Wie weet slaapt ze wel juist veel beter met wat geluiden om zich heen.

Hoe oud zijn jouw kinderen?
De 2 jongste hier zijn 4.5 en nu 15 mnd.

Groetjes Manda 28wk

Terug
Bovenaan