Slaapplek baby

Dank je wel voor jullie fijne reacties!
Stelt toch altijd weer een beetje gerust, zo ver dat nu kan ☺️.

Ik heb gelukkig familie in de buurt die veel ondersteunt hebben en zéker met haar in de draagzak willen wandelen. Maar het overgrote gedeelte van de dag ben ik natuurlijk alleen..En weg gaan durf ik ook bijna niet, omdat de draagzak voor mij nog te zwaar is, en ze niet in de wandelwagen gaat slapen bijv… Als ze dan te lang niet slaapt merk je meteen dat het de rest van de dag ook ‘rommelig’ blijft.. zó lastig ?
Je wereldje wordt dan toch wel even heel klein.. Je had toch gedacht er wat meer op uit te kunnen samen met je dochtertje enzo. Maargoed, dat zal vanzelf komen!
 
Ja het is pittig, hier zeker ervaring.. ook met een zeer pijnlijk lijf van de hele dag draagzak (incl peuter tillen af en toe) en een tijd zittend geslapen in de nacht met haar in m’n armen. Hier was de beste oplossing toch echt medicatie.. dat haalt het zuur uit het maagje, waardoor nog wel voeding opkomt maar het geen zeer meer doet. Ik vond het pittige maanden, maar inmiddels is ze 10 maanden en zo onwijs vrolijk, lief en gezellig! Ze slaapt van 18.30-7.00 (dit wel echt pas sinds kort moet ik eerlijk zeggen hoor). Het wordt dus wel echt beter als ze meer kunnen zitten, meer rechtop zijn op de dag. Op de buik slapen helpt hier ook goed, ben ik ook wat eerder gaan doen dan ‘mocht’. Sommige reflux kindjes slapen goed in de wipper of maxi cosi, je hebt een wipper van baby Björn die heel recht kan, als je die een beetje zachtjes wipt, wil een slaapje misschien lukken? Je kunt ook indikken proberen, maar zeker over jbpm hoor ik slechte verhalen. Gelilact zou wel iets beter zijn, maar ik ben daar nooit aan begonnen. Qua uitjes heb ik regelmatig met vriendinnen samen gewandeld en dan ik of de ander met de draagzak (voor jou dus de ander..). Dan kom je wel een beetje onder de mensen en combineer je het een beetje. Ook heb ik haar eerder in het buggy zitje gedaan van de wandelwagen. Ze lag goed vast in het riempje en die kon erg goed naar achter, maar wel een stukje omhoog waardoor ze prettiger lag en ik wel met haar kon wandelen. Moet je wel een lekker slaapzakje aandoen, mutsje op en warme trappelzak erover natuurlijk.
Er is ook een fb pagina baby reflux NL/BE waar je ook veel informatie kunt vinden. Ook heb ik heel veel gehad aan het boek Baby reflux. Veel sterkte want het is gewoon een veeeeel minder leuke kraamtijd dan anderen hebben (ik heb het beide meegemaakt en het is echt 1000x zwaarder met een reflux baby dan een gewone).
Gelukkig zijn de fases daarna net zo leuk en merk ik dat het vele dragen en samen zijn met m’n dochtertje onze band super goed heeft gemaakt, dus houd vol en je doet het ergens voor!!
 
Dank je wel voor je tips! Fijn om te lezen dat je nu zo’n vrolijk dochtertje hebt die goed slaapt!☺️
We hebben 2,5 week haar voeding ingedikt (alles gekolft en ingedikt met JBPM) maar ze kreeg hier duidelijk veel meer kramp van.. dus daar zijn weer acuut weer mee gestopt..
Nu heel lang rechtop houden na de voeding en dus veel dragen.
Na een tijdje kunnen we haar dus sinds kort wel écht weer rustig neerleggen (Wel wat schuin) maar slapen hó maar ?
Maxi cosi slaapt ze helaas ook niet in, zelfs niet in de auto.
Ik dacht nu een beetje aan een elektrisch wipstoeltje of wiegje inderdaad.
 
Hoihoi,Mijn zoontje exact t zelfde. Tot 4 maanden en ineens lukte het wel in zn bedje. Ze moeten er echt overheen groeien. Hij sliep ook het beste in de draagdoek óf in de maxicosi in de auto of op de kinderwagen. Mn zoontje ging pas lekker slapen in de wagen toen we overstapten naar het zitgedeelte en hij echt wat rechter op zat/lag. Tis zwaar ik weet t precies. Ook bekkenklachten had ik.. maar t komt vanzelf goed. Geef t wat tijd en geniet ook van je kindje zo dicht tegen je aan!

 
Hoi,

Heel erg herkenbaar. Mijn zoontje is nu bijna 12 weken en de eerste 10 weken waren zo mega pittig. Verborgen reflux, onrust in zijn lijf niet willen slapen, als hij sliep liefst op ons. Heel veel huilen en kreeg eczeem erbij.
Bij ons was de oorzaak koemelkallergie en nu andere voeding en gaat het zoveel beter.

Maar tips:
* inbakerdoek pacco blijven proberen bij elk slaapje aandoen. Ze krijgen de rust pas na een paar dagen ( was wel op advies van arts) anders pucksbaby
* toch proberen in zijslaapkussen. Ingebakerd erbij dan.
* anti reflux voeding je moet het ook echt de tijd geven voor het werkt.
* Heel veel geduld hebben en heel veel blijven proberen en een schema aanhouden met vast ritme.
Het is heel pittig maar echt doorzetten en helaas ook echt dit paar dagen week of zelfs 2 volhouden. Ik zag het soms ook niet meer zitten en zelf zat /zit ik er doorheen. Maar het komt goed, het is alleen hard werken.
 
Terug
Bovenaan