slaapprobleem!!

A

Anoniem

Guest
ik ben nu bijna 36 weken en heb al een paar weken dat ik snachts geen oog dichtdoe.of ik nou wakker word omdat ik moet plassen,of dat ik moet plassen omdat ik toch wakker ben weet ik niet.ik word er in ieder geval knettergek van.ik ben blij als om 4 uur mn mans wekker afloopt en ik eruit kan.ik viel vanmorgen haast om van vermoeidheid,maar slapen ho maar.het word hoog tijd voor wat hulp.heeft iemand tips?iets homeopatisch,of een huis-tuin en keukenmiddeltje.mijn laatste redmiddel zal zijn een slaapmiddel op recept.kan ik hiervoor bij mn vk terecht?of moet ik daarvoor bij mn huisarts zijn?ik ben niet zo'n fan van mn huisarts.heeft er iemand goed baat bij een bepaald middel,wat uiteraard mn kindje niet schaad?
ik hoop dat iemand een gouden tip heeft.zo ben ik echt niet klaar voor een bevalling!!
alvast bedankt.
groetjes kari

het hoort erbij zeggen ze dan.

heb je al geprobeerd om er smiddags weer in te duiken.
Gewoon een boterham om 12 uur en dan lekker weer je mandje in.
Vooral verder niets plannen die middag en dan wel zien wanneer je wakker wordt.

ik dacht ook dat dat niks werd maar na 2 middagjes proberen viel ik toch zeker elke keer een uur tot 1,5 uur in slaap en kon ik daarna de hele wereld weer aan.
Er zijn zowat geen middeltjes en slaaptabletten zou ik helemaal niet aan beginnen.

Eventueel een beker warme anijsmelk, een banaan schijnt ook slaap verwekkend te kunnen zijn.

succes.

mirinda
34w3d

Hoi,
Ik heb de laatste paar weken van mijn zwangerschap Dormiplant gebruikt, dit op advies van de vk. Het is homeopatisch en je kunt het bij de DA ed kopen.
Eerst gebruikte ik druppeltjes van dr vogel maar die waren zó vies. Dormiplant zijn tabletjes.
Succes en hopelijk slaap lekker.
Groetjes Rene

Ik weet wel een beetje wat je bedoeld, alleen word ik steeds wakker vanwege lichamelijke dingetjes. Natuurlijk het plassen of juist om te drinken (ik heb veel dorst 's nachts). Verder slaapt mn been vaak of krijg ik last van bandenpijn. Erg vervelend allemaal.

Ik heb zelf helaas geen tips voor je, behalve degene die idereen kent. Ik slaap al sinds mijn eigen geboorte slecht door en kom ook slecht in slaap en daar hebben ze ook nog niks aan kunnen doen. Ik voel met je mee!

bedankt voor de tips.smiddags slapen lukt ook niet.en van stug in mn bed blijven liggen krijg ik alleen maar overal pijn.ik ga vanavond een beker warme melk proberen en ik heb net dormiplant gehaald en even de vk gebeld om het te melden.was geen probleem,maar wel voorzichtig uiteraard.ik hoop dat t helpt.
groetjes kari

Hi meis,
Ik ben de laatste weken iedere nacht wakker geweest, even half uurtje slapen en dan weer wakker, dan plassen, meestal maagzuur.
Wat bij mij hielp was warme melk

Hoi,

Ben nu 32 wkn zwanger, de laatste wk slaap ik gewoon echt super slecht.
Ten eerste kan ik al niet in slaap komen, en slaap ik dan eindelijk een beetje in, dan moet ik weer plassen of heb hele erge maagzuur en oprispingen.

Ik werk sinds 2 wkn halve dagen, ivm mijn te lage bloeddruk en harde buiken, moet ik het rustiger aan gaan doen. Ik heb ook het idee dat het hier door komt, omdat ik mijn energie niet kwijt kan... vanaf vanavond ga ik voor het slapen gaan een stukje wandelen.
Misschien dat het zo lukt.

Overdag slaap inhalen lukt bij mij niet, kom gewoon niet in slaap.
Het is gewoon bijna niet te doen, afgelopen 2 nachten heb ik niet geslapen...gewoon niet. Overdag ben ik dan niet vooruit te branden, maar slapen wil niet, én 's avonds krijg ik weer beetje energie ben dan over mijn slaap heen ofzo, en dan kom ik weer niet in slaap...zucht...
nog een paar weekjes, en dan hoop ik dat ik een beetje kan slapen...

Liefss..

Hai Kari,

Ik ben ook nu meer dan 36 weken zwanger en had het zelfde probleem
Bij mij wat het in slaap komen geen probleem maar zo om het half uur wakker.
Het schijnt dat je al aan het voorbereiden bent op als de baby er is, dat je gewoon heel licht slaapt en je ademhaling is ook veel oppervlakkiger waardoor je eerder wakker wordt.
Ik moest er erg aan wennen steeds wakker te worden, nu ga ik dan maar even uit en naar de wc en daarna probeer ik gewoon weer te slapen.
Dormiplant heb ik ook geprobeerd, maar dat maakte me erg onrustig.
Het helpt je om in te slapen maar wakker worden deed ik toch steeds weer.
Ook neem ik af en toe een grote mok goede nachtrust thee, dat helpt ook wel redelijk.
Omdat ik nu verlof heb maak ik me er niet meer zo druk om omdat ik 's ochtends nog een paar uur slaap.
Een paar weken geleden durfte ik niet eens meer te slapen, nu ben ik rustiger.
Ik hoop dat het bij jou ook wat beter gaat.
sterkte
Rachel

Terug
Bovenaan