Slaapprobleem

Hoi, dit is mijn eerste keer op een forum hier.
Ik zit met een groot probleem wat me helemaal gek maakt.
Mijn kleine meid (14 februari 2010, 1,5 jaar oud) sliep heel goed in haar eigen bedje.
Ze ging om 7uur naar bed en sliep door tot een uur of 7.
We waren zo gelukkig, het ging gewoon perfect!
Op een nacht is ze haar ledikant uitgeklommen en op de grond gevallen, wat een schok!
Ik was zo bang dat het nog eens zou gebeuren dat ik een paar spijltjes uit haar ledikant heb gehaald zodat ze er zelf uit kon komen als er iets was.
Eerst begreep ze niet dat ze eruit kon, maar na een paar dagen snapte ze het en kwam ze ons 's ochtends wakker maken.
De hele nacht sliep ze goed.
Ze gaat weleens slapen bij opa en oma, en ook dat gaat goed, daar slaapt ze goed en als ze weer thuis is slaapt ze gewoon weer hetzelfde.
Nu ineens uit het niets wil ze niet meer slapen!
Ik wist niet wat me overkwam!
Ze slaapt eerst een paar uur netjes en dan ineens rond een uur of 11 en word ze wakker en dan steeds na een uur, een half uur noem maar op.
En dan valt ze wel weer in slaap, maar ze blijft maar wakker worden.
Het is echt slopend, en ik begrijp het niet.
Ze is pas voor het probleem begon nog bij opa en oma wezen slapen, maar daar hadden ze geen problemen.
En een paar dagen later begon het probleem hier.
Zou dat de oorzaak zijn geweest dat ze daar heeft geslapen dat ze nu slecht slaapt?
Ik snap er niks van.
Iemand tips? Ik kan de hulp goed gebruiken!

Liefs Nikki
 
hallo nikki

ik heb een zoontje jullian ook van anderhalf (20-feb-2010).
vanaf dat hij een maand of 8 was tot ongeveer 13 maand sliep hij van half 8 savonds tot een uur of 8 de volgende dag. echt ideaal! we waren er ook erg trots op!

maar nu nog steeds word hij iedere nacht rond half 1 wakker, wij laten hem dan even wat (water) drinken en dan gaan we nog even knuffelen en dan leg ik hem weer in bed en dan een kus op zn hoofdje en dan wens ik hem een mooie droom in het and van de oogjes dicht en dan loop ik weg.
vaak valt hij dan wel weer in slaap, en heel soms dan moet ik even bij hem blijven zitten en dan wrijf ik over zn koppie en dan valt hij ook wel weer in slaap. ik doe ook altijd een slaap liedje aan, daar word hij altijd blij van en valt hij sneller in slaap.
ik hoop net als jou dat dit een fase is en dat hij snel weer hele nachten doorslaapt.

ik merk altijd wel dat als hij overdag heel erg goed eeft gegeten hij beter doorslaapt ik weet niet of jou dochter dat ook heeft?

ik denk zelf dat et komt dat hij wakker word en dat hij dan zoiets heeft van hey ik ben wakker nu wil ik weten of papa en mama wel in de buurt zijn, want als hij ons heeft gezien en dat duurd soms maar 5 minuten is het weer goed.

ik hoop dat ik je op 1 of andere manier hier mee kon helpen, miss kun je hetzelfde proberen en heeft het succes??.

liefs inge
 
Ons jochie van 1,5 jr heeft precies het zelfde, sliep prima door, maar sinds de laatste paar weken van mijn zwangerschap + bezoek van oma (over ver) is hij behoorlijk uit zn ritme. Wij doen t langzaam aan, hij mag best af en toe nog bij ons slpen maar we werken er rustig aan dattie weer aan zn eigen bed went.Ik denk dat t een kwestie van tijd is...

Ik troost me elke nacht met de gedachte, dat er ooit een dag komt dat ze boos worden als je ze wekt ;)

Succes.
 
Hoi,
Mijn dchter is van 28-01-2010
Ze is altijd een enorm goeie slaper geweest maar sinds een paar weken hetzelfde probleem als jij... niet elke avond maar zeker 3x per week.
Sinds 2 weken ligt ze in een groot bed en is het ptobleem over, ze slaapt weer als een roosje!
Succes
 
Terug
Bovenaan