Slaapproblemen baby 6 maanden

Wij zitten momenteel een beetje met ons handen in t haar wat betreft het slapen gedurende de nachten van onze zoon van 6 maanden. Laat voorop stellen dat ik mij altijd erg bewust ben van het feit dat het altijd erger kan, maar langere tijd gebroken nachten beginnen hier nu een beetje op te breken.

Onze zoon van inmiddels ruim 6 maanden doet het super goed. Op de dag houd ik een wakkertijd van 2 à 2,5 uur aan en slaapt dan vaak een een klein uurtje, maar soms ook bijna 2 uur. Krijgt op de dag 4 flesvoedingen en sochtends een fruit hapje en om 18 uur nog een beetje groente. Vervolgens om 19 uur laatste fles en rond half 8 8 uur gaat meneer lekker naar bed.

De laatste weken zijn de nachten erg rommelig, hij wordt veel wakker, maar vaak is speentje indoen dan weer voldoende. 5 uur is hij standaard klaar wakker. Ligt dan te brabbelen en te doen en kan vervolgens prima tot half 7 - 7 uur wachten op de fles. Nou ben ik zoekende hoe we ervoor kunnen zorgen dat 5 uur misschien 6-7 uur wordt? Later naar bed doen heeft geen zin, 5 uur klokslag wakker, maakt niet uit hoe laat hij naar bed gaat.

De laatste nachten is het nog rommeliger. Hij ligt maar te draaien en te doen. Ligt overal in het bed. Soms met het hoofd bij het voeteinde en woelt door het hele bed. Vannacht van 3 tot 5 uur bezig geweest en uiteindelijk bij ons weer in slaap gevallen en tussen in gelegd waarna hij vervolgens tot 7 uur heeft geslapen. Ik merk dat ik zo moe ben dat ik alles goed vind zolang hij maar slaapt…

Al met al een rommelig verhaal maar erg zoekende of dit herkenbaar is? Kan ik iets veranderen? Is dit een sprong/slaapregressie? Help!

Misschien slaapt je kindje teveel overdag waardoor hij niet genoeg slaapbehoefte heeft in de nacht? 
Kindjes hebben een slaapbehoeft per etmaal (24 uur), als jou kindje ongeveer 13 uur per etmaal slaapt waarvan 10 in de nacht, dan zou hij overdag maar 3 uurtjes slaap nodig hebben.
Ik zou de wakkertijden zelf een beetje los proberen te laten en te kijken naar je kindje, als hij moe is naar bed en anders nog even lekker spelen.
Het is ook altijd zoeken naar de juiste hoeveelheid slaap overdag en de slaapbehoefte van je kindje, aangezien na een slechte nacht ze misschien wat meer slaap nodig hebben overdag..

Haha, ik herken dit. Met 6 maanden sliep ze eigenlijk standaard bij ons in slaap (i know super gevaarlijk). Het is beter geworden op een gegeven moment.. weet niet hoe of wat, maar we hebben een groter bed voor haar aangeschaft (140x70) en ze slaapt ook overal, elk hoekje van boven tot beneden. Maar ik vind het prima, zolang ze slaapt!
Ik geef nog bv dus ze sliep vaak in bij mij, dan kon ik haar wegleggen van 22-11 (met 3x wakker worden).

Heb je al geprobeerd om je baby iets eerder naar bed te brengen? Onze zoon van 6mnd gaat tussen 1800 en 1830 naar bed en slaapt tot 0600/0700 uur. Overdag houden wij ook 2 uur wakker tijd aan. Hij slaapt wel onder een Fedde en Kees lakentje waardoor hij zijn bed nog niet door kan.
En ja, moet er nog steeds een aantal x uit voor zijn speen. Maar dat snap ik wel en vind ik niet erg.

Dank je wel voor je reactie, langer wakker houdt hij nog niet vol, naast de wakker tijden kijken we natuurlijk vooral naar hem inderdaad wat betreft signalen.

[quote quote=10565148]Heb je al geprobeerd om je baby iets eerder naar bed te brengen? Onze zoon van 6mnd gaat tussen 1800 en 1830 naar bed en slaapt tot 0600/0700 uur. Overdag houden wij ook 2 uur wakker tijd aan. Hij slaapt wel onder een Fedde en Kees lakentje waardoor hij zijn bed nog niet door kan.
En ja, moet er nog steeds een aantal x uit voor zijn speen. Maar dat snap ik wel en vind ik niet erg.[/quote]Oh dat is misschien nog een idee alhoewel hij vak nu zijn laatste dutje doet rond 16 uur en dan is 18 uur wel weer heel snel.

[quote quote=10565142]Haha, ik herken dit. Met 6 maanden sliep ze eigenlijk standaard bij ons in slaap (i know super gevaarlijk). Het is beter geworden op een gegeven moment.. weet niet hoe of wat, maar we hebben een groter bed voor haar aangeschaft (140x70) en ze slaapt ook overal, elk hoekje van boven tot beneden. Maar ik vind het prima, zolang ze slaapt!
Ik geef nog bv dus ze sliep vaak in bij mij, dan kon ik haar wegleggen van 22-11 (met 3x wakker worden).[/quote]Oh ik hoop zo dat het ineens beter wordt. Elke ochtend als ik wakker word hoop ik dat t 6 uur half 7 is haha maar helaas.. groot bed hebben we al. We gaan t nog maar even aankijken. Thanks

Terug
Bovenaan