slaapproblemen snachts

pascal was altijd al een niet zo goede slaper.
toen vonden we de oplossing.
een warme pittenzak in bedje, ongeveer een half uur voor pascal er in wordt gelegt.
het werkte meteen. we legden pascal in bed (de pittenzak er wel eerst uit) en meneer was vertrokken.

nu sinds een week werkt het opeens niet meer.
elke nacht wordt pascal tig keer per nacht wakker.
in het ergste geval kan ik of marc om de 5 minuten naar hem toe.
hij draaid op zijn buik en begint te huilen. terug draaiien lukt niet.
dus dat moeten wij voor hem doen.
ook trapt hij direct de dekens af.
als we hem weer toedekken gaat hij huilen en trapt de dekens weer af.

we snappen er niks van. er is niets verandert. niet op zijn kamer, niet in of aan zijn bedje, ook het bedritueel blijft het zelfde.

wie heeft nog tips?
ik wil vanaf morgen gaan proberen of een pap fles iets uithaalt. die wou hij nooit hebben, maar smaak kan veranderen.
eh hellup!!!

och meid, heel erg vervelend. en ik ken het maar al te goed. Jorn heeft ook een hele lange periode gehad dat hij elke avond en nacht tig x wakker werd. het gaat nu gelukkig weer iets beter. heb ook van alles geprobeert, maar niks werkte. enige wat hielp was bij mij op de arm. maar dat hield ik ook niet vol.
hoop voor je dat de papfles werkt. en anders word het ff doorbijten hoe stom dat ook klinkt. maar elke fase gaat over.
Jorn draait ook op zijn buik, en komt dan op zijn manier neit meer terug. en dan ist hier ook gillen geblazen.

Hoop dat het weer gauw beter gaat!

Liefs

Wellicht helpt een slaapzakje als hij steeds de dekens van zich af trapt. En ik heb ook gehoord dat in deze fase de kleintjes ook gaan dromen. Wellicht heeft het daar mee te maken? Heeft ie iets in bed waar hij zichzelf mee kan troosten?

een slaapzak zijn we ooit van af gestapt omdat pascal op zijn rug met opgetrokken knieen slaapt (ja, geen gezicht hihi). en met slaapzak lukt dat niet.
hij slaapt met 2 toddeknufs, aan elke kant van zijn hoofd 1, zodat hij nooit mis grijpt, verder heeft hij een speen.

ik hoop ook op de pap fles.
nu hebben we hem trouwens in bed gelegt, en hij trapte meteen de dekens af.
we hebben hem niet weer toegedekt, en meneer slaapt dus nu meteen in. straks als ie goed vertrokken is, doen we hem de dekens weer over.
t blijft afwachten.

ik merk dat ik zelf heel gespannen op bed lig, zo van.....wanneer zou pascal beginnen. erg vermoeiend.

alicia heeft die periode ook gehad. en bij haar is het nu over sinds tandje 3 en 4 door zijn.
ik lig nu ik dit typ ook al op bed omdat ik zelf uitgeput ben.
alicia draait ook naar haar buik en kan soms niet terug maar andere keren kan ze uren op haar buik slapen.

als pascal in zijn slaap op de buik draait, kan hij ook uren zo slapen.
ik heb hem nog steeds niet toe gedekt,en hij slaapt dus echt nog steeds!!!!!!!!!
ik zal zo toch echt naar hem toe moeten, het is veel tekoud om zo te slapen.
maar ben zo bang dat hij dan juist weer wakker wordt, pffffff

Caspar slaapt in een slaapzak van The Bag van Puck a baby. Is heel comfortabel en warm. Heb je ook niet het probleem dat ze lakens en dekens wegtrappen. Is ook geen probleem als ze hiermee op de buik rollen. Is veilig genoeg. Mss helpt het voor een deel van de problemen.

Bij mijn dochter ( buikslaper) heb ik ook een Pucka baby, vond ze idd prima. Maar het hielp geen snars tegen het draaien hoor. Ze ging even vrolijk op haar buik liggen. En ik zou niet weten waarom het in slapen in een Packa Baby veiliger zou zijn ( als ze op hun buik slapen) dan een gewoon gewone trappelzak. Gelukkig kan onze dame alle kanten draaien en ligt ze nooit met haar gezichtje in het mtras. Voor de veiligheid hebben we wel een sensormatje ( een beeldbabyfoon hadden we al) gekocht en soms leggen we haar weer keurig, heeft geen zin want mevrouw draait zich weer even vrolijk om.

Een tip die ik ooit van een vriendin had gekregen; hem tegen de spijlen leggen zodat hij geen ruimte heeft om te draaien. Dit heeft echter alleen zin als hij altijd naar een specifieke kant draait.

Ook las ik ooit bij iemand dat zij juist het bedje op een andere plek had gezet ( hij sliep eerst ook altijd goed en daarna plosteling niet). Toen ze het bedje had verhuisd sliep hij weer als een roosje. Ze had zelf ook geen idd waarom, maar het hielp.

Succes, hopelijk slaapt iedereen snel beter.

Terug
Bovenaan