SLAAPPROBLEMEN/VROEG WAKKER ZIJN

WIE HERKENT HET VROEG WAKKER ZIJN VAN JE KIND

Mijn zoon van 4, gaat sinds kort naar groep 1. Dit brengt nogal wat veranderingen met zich mee. Hij is elke ochtend vroeg wakker, 6:00 uur.
Kan dan weinig hebben, wat zich uit in huilbuien, snel op teentjes getrapt. Kortom niet echt een gezellig kind. Wat hij wel altijd is geweest.
Wie heeft er een goeie oplossing zodat het thuis toch gezellig blijft en hij wat langer zou slapen. Je zou zeggen dat hij dit nodig heeft.
 
hoi hoi,

Ik denk dat hij zijn ervaringen en de spannende nieuwe dingen van die dag aan het verwerken is en dat hij vroeg wakker is puur   komt omdat het weer een nieuwe dag is met weer nieuwe dingen die hij nog niet kent. Waarschijnlijk is hij dan een beetje zenuwachtig en word hij daarom zo gespannen wakker. Hoe je het gezellig thuis kunt houden is er weinig aandacht aan schenken. Is hij echt vervelend kun je hem even naar zijn kamertje sturen om even tot zichzelf te komen. Niet als straf maar puur om even de ervaringen rustig een plekje geven. Vergeet niet dat hij nog maar 4 jaar is en eigenlijk nog heel klein is.

Heel veel succes !!

Jolanda
 
Onze dochter was altijd een vroege vogel en toen ze net 3 was hebben we de kidssleep gekocht, echt een uitvinding! Het is een wekker met een konijntje dat ligt te slapen en als het tijd is om wakker te worden dan switcht het lampje naar het konijntje dat loopt. Voor onze dochter werkte het fantastisch, ze blijft nu tenminste in bed tot kwart over 7, meestal draait ze zich nog eens om, soms ligt ze in bed te wachten tot het konijntje wakker wordt en rust op die manier nog wat uit. Onze dochter is nu veel meer uitgeslapen en snapt nu ook gewoon dat ze zich nog even moet omdraaien. We hebben geen strijd meer 's ochtends. Ik vond hem best duur, maar elke euro dubbel waard! Ze is nu net 4 en we gebruiken de wekker nu al een jaar elke dag en het werkt nog steeds!
 
Hoi,

Het vroege wakker zijn ken ik ook, mijn beide dochters (1 van net 4 en 1 van 14 maanden) zijn bijna altijd vroeg wakker. Mijn oudste weet nu wanneer het 7 uur is en ze op mag staan, en meestal blijft ze dan ook rustig in bed liggen eventueel wat lezen (er ligt standaard een stapel boeken bij haar bed). Maar ik denk dat het bij jou meer te maken heeft met school. Mijn oudste is begin november begonnen en heeft na een paar weken veel huilbuien gekregen en veel moeite met het naar school gaan en slapen.
Nu na de vakantie is het helemaal goed gekomen, ze gaat met heel veel plezier naar school, slaapt goed en speelt de hele dag met vriendinnen.
Geeft het een paar weken, dan denk ik dat het weer rustiger wordt, het is echt heel heftig voor die kleintjes zo'n beginperiode.

Sterkte!
 
Bedankt voor jullie reacties, over twee weekjes heeft hij al weer vakantie.

Eens kijken wat dat brengt. Die wekker is een goed idee.

Zou je me kunnen vertellen waar je die gekocht hebt. Het is altijd het proberen waard.


Groetjes.
 
quote: Marlies2 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-01-2008 14:12:47'));

Onze dochter was altijd een vroege vogel en toen ze net 3 was hebben we de kidssleep gekocht, echt een uitvinding! Het is een wekker met een konijntje dat ligt te slapen en als het tijd is om wakker te worden dan switcht het lampje naar het konijntje dat loopt. Voor onze dochter werkte het fantastisch, ze blijft nu tenminste in bed tot kwart over 7, meestal draait ze zich nog eens om, soms ligt ze in bed te wachten tot het konijntje wakker wordt en rust op die manier nog wat uit. Onze dochter is nu veel meer uitgeslapen en snapt nu ook gewoon dat ze zich nog even moet omdraaien. We hebben geen strijd meer 's ochtends. Ik vond hem best duur, maar elke euro dubbel waard! Ze is nu net 4 en we gebruiken de wekker nu al een jaar elke dag en het werkt nog steeds!

MARLIES,

BEDANKT VOOR JE REACTIE.

ZOU JE ME KUNNEN VERTELLEN WAAR IK DIE WEKKER KAN KOPEN. HET IS ALTIJD HET PROBEREN WAARD.

GROETJES
 
Hoi,

Wij liepen ook een tijdje tegen dit probleem aan. Onze zoon (bijna 4, maar destijds net 4)  kan cijfers en letters herkennen. Heel handig! We hebben een gewone goedkope wekkerradio gekocht. Hem verteld dat als de 7 vooraan stond dat hij eruit mag. Vaak is hij al eerder wakker, maar blijft dan gewoon liggen. Wel ligt hij dan te kletsen of te zingen, maar dat maakt mij niet uit. Het is nu zelfs zo dat ik wel eens een minuut of 5 te vroeg de deur open doe. Maar dan komt hij er mooi niet uit! Misschien heb je iets aan deze tip.

En voor die speciale klok moet je misschien even op Google of startpagina zoeken.

Succes!
Groetjes, Cathy
 
Wij wonen in Engeland en hebben 'm bij amazon.co.uk gekocht, maar ik heb 'm ook in NL gezien, maar zou echt niet meer weten waar, prenatal misschien wel. Ik zou even kidsleep googelen en dan vind je snel genoeg waar je 'm kan kopen. Hij was echt wel duur hoor vond ik, volgens mij hebben we er 35 pond voor betaald, dat is zo'n 50 euro. Misschien kan je 'm op marktplaats of ebay goedkoper krijgen, succes. Het was voor ons een van onze beste aankopen!
 
Terug
Bovenaan