slaapproblemen

Hoi,

Ik ben 35 weken zwanger en heb al ruim een week slaapproblemen. Dit is de ergste nacht, want ik heb alles bij elkaar misschien 1 uur geslapen.
Ik heb reeds zo een voedingskussen geprobeerd, maar helaas. Meestal word ik wakker voor het plassen, maar als ik dan in slaap moet dan komen weer de vragen in verband met de bevalling en de tijd als de baby er is.
Overal lees ik dat de meeste zwangere er last van hebben, maar zo duren de nachten wel heel lang...

Is dit herkenbaar en hebben jullie enige tips???

Christelle
 
Hoi Christelle

Ik heb ook slaap problemen ik slaap vaak wel meteen, maar ik word een paar keer wakker om naar de w.c te gaan en dan kom ik niet meer in slaap.
Ik ben pas 24 weken had jij dat toen ook al of is het echt op het eind.
Ik ben vanmorgen met flinke hoofdpijn wakker geworden en ik zit er nu nog steeds mee.Vroeg in de ochtend dan val ik in slaap en dan begin ik heel er te dromen gewoon soms nachtmerry`s en dan word ik huilend wakker.

Heb jij dit ook?

Groetjes Willy
 
hey christelle,

ja dat had ik ook met de eerste. Ik dacht dat het kwam omdat het 35 graden was. Het was erg warm in juli....
Maar is heel herkenbaar. Nachten niet geslapen. Geen enkele manier van liggen hield ik lang vol. Werd om het uur wakken om van zijkant te verwisselen. Maar na 4 keer draaien deed alles pijn.
Ik vroeg me wel eens af hoe ik in hemelsnaam de bevalling nog kon meemaken. iedereen zegt dat je uitgerust de bevalling moet ingaan. Nou als je weken slecht slaapt ben je nou niet bepaalt uitgerust voor hét moment.
Ik ben daarom maar gewoon anders gaan slapen....
s middags een paar uurtjes, tegen de avond een paar uurtjes, s nacht een paar uurtjes, enz.. een hele nacht achter elkaar slapen kon ik toch niet..dus ook niet proberen. 3 tot 4 uurtje achter lekaar slapen ging net dus ging ik gewoon een paar keer per dag slapen. Dat werkte wel.

Ik ben benieuwd hoe ik dat nou moet gaan doen nu de 2de op komst is. Je kan moeilijk gaan slapen als er al een kleintje rondrent...maar goed dat zie ik dan wel weer, zo ver ben ik nog niet.

Zo'n voedingskussen werkte bij mij ook maar heel even. Ik gebruikte het vooral om tussen mijn benen te leggen zodat mijn knieen niet op elkaar lagen.

Maar zoals ze al zeggen : de laatst loodje zijn het zwaars. En dit is 1 van die dingen die het zwaar maken. Helaas.

Nou ik wens je veel succes en als je de mogelijkheid hebt ga dan gespreid slapen.

Liefs Jeanine
6+3 wekn van 2de
 
Ja het is herkenbaar, ik ben nu 27 weken zwanger en het slapen gaat al slechter. Het is vervelend, maar als ik een tijd wakker lig ga ik eruit, dan heeft het toch geen zin om te blijven liggen. Ik ga lezen, of een leuke dvd kijken of internetten.
Ik denk dat het voorbereiding is op de weken na de bevalling, dan ben je vast gewend aan het niet slapen!
 
Hoi,

Ik heb dit ook gehad, voornamelijk door lichamelijke dingen, niet zozeer door gedachtes!
Wat bij mij goed helpt is proberen wakker te blijven (klinkt stom he) zorg bijv voor een streepje licht en blijf daarnaar kijken en daaraan denken, dan val je meestal heel snel in slaap!
of heb je geen lekkere luie stoel, kun je idd een dvdtje opzetten, misschien val je dan gemakkelijker in slaap.
Verder hoort het er helaas wel bij ja!
Succes groetjes MJ
 
Slecht slapen in deze fase hoort er echt bij, lees maar eens op het september forum, daar klaagt iedereen over slecht slapen! Bij mij begon het ook met zo'n 34 weken dat ik echt nachten slecht sliep. Vorige week wonderbaarlijk genoeg weer aardig geslapen, maar ik word gewoon om de 2 uur wakker om te plassen. Op zich geen probleem zolang ik daarna maar weer verder kan pitten...

Tip: pak overdag een uurtje als het je lukt. Maar slaap niet te lang als dat ervoor zorgt dat je 's nachts weer klaarwakker bent. Een voordeel: na een paar gebroken nachten ben je zooo moe dat je vanzelf weer een keer goed slaapt ;-0

Succes!

Blossom 36 wk 5 dgn
 
Hoi will1974,

Het is bij mij echt van de laatste weken. hiervoor sliep ik nog goed. Ik slaap wel direct in, net als jij, maar ben ook binnen een uur wakker en het idee niet meer te hoeven slapen. Nachtmerries heb ik niet, alleen het onrustig gevoel van te moeten slapen en niet kunnen. En elke keer naar de klok staren om te beseffen hoelang je nog moet ...

Ik dacht elke keer dat ik lag te piekeren over de aanstaande bevalling, maar dat was niet zo en dan maar malen waarom slaap ik dan ineens niet meer. Ook ban dat het nog de komende tijd elke nacht zo zou zijn, helpt ook niet echt.

Dankzij jullie reacties merk ik dat het erbij hoort en voelde me zonet dan weer onrustig en zei dan: ga iets ontspannends doen tot je weer slaap krijgt en ga dan je bed in. Ff kijken of dat helpt :D

Bedankt voor jullie reacties

Christelle
 
Hoi will1974

Slapen is dan altijd wel een probleem.
Sommige hebben dr eigenlijk geen last van maar sommige ook wel weer.
Bij mij is t net op een wip wap.
Kan eens snachts goed door slapen en andere keer al helemaal niet,soms verjaag ik nog zonder dat ik t weet of wil mn vriend uit bed,dan zit ik zo te snurken of gekke geluiden te maken dat mn vriend op de bank gaat slapen,en dat vind ik gewoon sneu,hij heeft zn slaap ook goed nodig en ni altijd op de bank.
Allleen de blaas wil ook ni altijd mee spelen,soms om t uur moet ik naar de wc maar heb tot nu toe wel een beetje geluk dat ik al wel gauw de draai weer vind om in slaap te komen.Groetjes
 
Terug
Bovenaan