Slaapproblemen

Na de eerste drie maanden glunderend van trots vertellen dat ons zoontje alleen om 4 uur wakker wordt, zijn we weer 3 maanden verder en het is puinhoop!

Elke nacht draait, slaap, krijst hij in z'n slaap en wordt uiteindelijk geschrokken wakker.
We hebben bijna alles geprobeerd. Ook de dokter weet zich geen raad. Ons energiepeil is nul en onze zoon is supervrolijk, want hij slaapt wel, alleen zoooo onrustig.

We gaan binnenkort naar een homeopaat om te kijken of zij kan helpen. Weet iemand anders nog iets?
Kleine opsomming wat in ieder geval niet werkt: Inbakenen, laten huilen, troosten, bij ons in bed, eigen bed, wiegje, papfles, in slaap wiegen, 's avonds badje, muziek, nachtlampje, massage, moeder aarde olie op voetjes, edelsteen boven z'n bedje.

Ik las het volgende in een oud tijdschrift en weet eigenlijk niet of het al bij een jong kindje werkt, maar het is heel simpel. In het begin wel even arbeidsintensief, maar dit lijkt me voor jullie echt slopend.

Wacht even dan zoek ik het even op.....

Gevonden, alleen helaas niet echt uitgebreid beschreven de methode. Het heet de Estivil methode (schijnt ook een boek van te zijn). Er schijnt een schema bij te horen hoevaak en hoelang je naar je kindje toe moet maar dit is het belangrijkste: je geeft een gevoel van geborgenheid door elke keer met rustige stem een zelfde zinnetje te herhalen bv. Liefje, mama en papa leren je slapen. Je ligt lekker in je bedje met je beren en mama en papa zijn vlakbij.` Meer doe je niet. Niet aanhalen, niet aaien niet uit bed halen. Dit die je ook als hij niet huilt. Dat zinnetje herhalen.

Waarschijnlijk als je googled kan je meer vinden. Ik heb het uit ouders van nu maart 2011. de methode sprak mij wel aan.

jeetje wat vervelend en vermoeiend moet dat zijn.bij mij werkt de speen altijd goed.ik hoop dat de homeopaat een oplossing heeft.ik heb helaas geen tip.
wens jullie veel sterkte toe.

zo zeg idd wat vervelend. met de oudste hebben we een periode van krijsen en geen contact eghad in de nacht. zo uit het niets ... dus kan een beetje voorstellen hoe je je voelt

onze meidslaapt van 7 tot 7 maar komt iedere nacht nog voor een fles rond 3 uur, en sinds een paar dagen ook om 12 uur, krampjes)
om slaap te krijgen draaien we nachtdiensten, allebei doen we 2 nachten na elkaar. zo slaapt da ander nog wat :)

echt een tip kan ik je dus niet geven, je probeert al zoveel.Maar hou vooral vol en volg je gevoel!!

Jeetje dat moet wel heel frustrerend zijn!

Je zegt al dat een ander bedje niet scheelt dus waarschijnlijk heb je hier weinig aan maar wie weet.. Het zou namelijk kunnen dat er een waterader onder zijn bed door loopt. Er schijnen mensen te zijn die daar gevoelig voor zijn en bij baby's kan dit zich uiten in onrustig slapen en veel huilen. Dan zou het bedje verzetten nog een oplossing kunnen zijn..

Sterkte!

Hmm waterader ken ik niet, ik zal z'n bedje eens verschuiven.

Ook Til bedankt voor je tip. Hebben we ook een week geprobeerd, maar hij is te klein om het te snappen.

Bedankt iedereen voor het medeleven, hopelijk gaat het snel over.

Terug
Bovenaan