Mijn jongste dochter is nu bijna 16 maanden en had dit ook zo'n maand terug, toen ze 14-15 maanden was. Eruit halen en naar beneden gaan doe ik echt nooit. In de nacht blijf je in het donker en boven, we gaan zeker niet naar beneden.
Ik probeer altijd een klein flesje te geven in bed, 90cc. Gewoon in het donker. Daarna snel wegsluipen. Meestal slaapt ze dan wel verder. Mocht het echt drama zijn, dan gaat ze tussenin en daar slaapt ze dan wel weer. Maar dat doe ik alleen omdat ze met haar zus op 1 kamer ligt en ik wil niet dat ze allebei wakker zijn midden in de nacht.
Nu is ze dus bijna 16 maanden en t gaat veel beter in de nacht. De laatste 7 nachten heeft ze doorgeslapen. En de laatste 2 weken ligt ze niet meer tussenin s nachts.
Overdag sliep ze tot 14.5 maand nog 2x. Toen werd het 1x, maar vond ze het wel pittig om de hele ochtend wakker te blijven en viel ze vaak even in slaap in de auto in de ochtend voor 10 minuutjes. De laatste 3 dagen blijft ze ineens heeeeel makkelijk wakker in de ochtend en wil ze in de middag echt niet eerder gaan slapen dan 13.30. Terwijl ze om 6.30 wakker is s ochtends. Dus ineens denkt ze dat ze groot is en bijna geen middagslaapje meer wilt? Terwijl ze een ruime maanden terug nog 2x sliep...
Dus hier ook wel gerommel. Maar eruit halen in de nacht en spelen, daar begin ik écht niet aan. In de nacht blijf je gewoon boven en is het donker en stil, dat is mijn motto
Beneden zijn ze gelijk klaarwakker, gaan ze spelen en gaan ze nooit meer slapen. Ik laat ze dan liever mopperen in bed of neem ze tussenin.