Slaapritme 14 weken oud?

<p style="text-align: left;">Hoi, </p><p>Mijn zoontje is inmiddels 14 weken oud. En ik weet niet zo goed wat ik met het slapen aan moet. </p><p>Onze man gaat ‘s avonds rond 7 uur naar bed, vaak moeten we hem wakker maken om 11 uur voor een fles, een enkele keer word hij zelf al wakker. Dan gaat hij vrijwel direct weer slapen zonder problemen en het lijkt erop dat hij eindelijk iets langer begint door te slapen. Hij word nu vaak om 4 uur/half 5 wakker. Meestal krijgen we hem dan stil met de speen en gaat hij weer slapen. Maar dit zijn maar korte slaapjes dus steeds eruit om de speen te geven. Tot half 7/7 uur gaat dit zo door dan krijgt hij de fles. Vaak is hij om 8 uur al wel weer moe dus leg ik hem in bed, en dan gaat het vaak mis. Dan gaat hij huilen en na even laten huilen paar keer speen geven slaapt hij. Helaas is dit vaak maar 3 kwartier en dan wil hij echt niet meer slapen. Zn volgende fles mag hij pas om 11 uur en hij red het niet om zo lang wakker te zijn. Zo ben ik echt de hele dag met hem bezig. Het is zo vermoeiend, ik kom zelf bijna nergens aan toe. </p><p>Hadden jullie kindjes rond die leeftijd al een beetje ritme? En hoe zag dat eruit? </p><p>Hebben jullie misschien nog tips voor mij want dit is echt slopend. </p><p>Hij slaapt trouwens ingebakerd, anders lukt het helemaal niet! </p><p> </p><p> </p><p> </p>

Waarom geef je hem niet vaker de fles? Van wie mag dat niet? Hij is nog zo jong! Misschien vindt hij vaker een kleine fles fijner, meer rust voor iedereen lijkt me. Ik zou hem om 4 uur een flesje geven, want het lijkt me dat hij wakker wordt van honger. En dan na de fles van 7 uur kapot is van al die uurtjes halfslaap. Althans, dat is even mijn interpretatie he, zelf ken je m naruurlijk beter. 
En eventueel geef je dan de fles van 11 uur al eerder of je deelt m op in 2. Of misschien is dit niet meer nodig als hij om 4 uur een fles krijgt en dan verzadigd is.

Mijn dochter is even oud. Je zegt dat je hem om 23 uur wakker maakt. Dat doe ik zelf nooit. Ze slaapt dan rond half 8 tot half 6 in de ochtend. Krijgt dan een flesje en slaapt weer een stukje door nog. Bij ons zit ze op om de vijf uur een flesje van 180ml en snacht slaapt ze dan door. Dus ongeveer vier flesjes per dag. Geen vaste tijden, want dat ligt aan haar slaapjes. Ik weet niet hoeveel jouw zoon krijgt in een flesje? Maar misschien ophogen? Ik dik de voeding een beetje in vanwege spugen en heb dop 3 dokter Braun. Werkt heel goed hier. Meisje is altijd tevreden na de fles en drinkt hem zo weg. Overdag leg ik haar in de box met slapen. Denk wel dat het per kindje verschilt. Het is altijd even zoeken wat je anders kan doen. En niks is fout. 

Mijn zoontje krijgt om de 4 uur een fles van 150cc. Het is al extra dikke voeding ivm zn verborgen reflux. 
Heb zelf niet het idee dat hij wakker word van de honger om 4 uur maar dat hii gewoon de slaap niet meer te pakken kan krijgen. Hij is met speen redelijk snel te troosten. 
We hebben hem vanavond een fles van 180 aangeboden deze ging bijna leeg. Maar hij drinkt de flessen van 150 niet altijd leeg. 
We hebben hem ook al eens laten liggen om 23 uur maar toen werd hij om 1 uur wakker en was het vanaf toen al de hele tijd wakker slapen wakker slapen. Dus dat doen we liever ook niet meer. 
We hebben al een hele voorgeschiedenis met hem. Opname in het ziekenhuis enz ivm het vele huilen. We hebben nu andere voeding en het gaat een stukje beter. Alleen het slapen overdag is nog een dingetje. En ik vind het helemaal niet erg als hij zo kort slaapt, maar hij is niet echt vrolijk als hij wakker is. ?

Ah ik las ook je andere topic. Wij hebben hetzelfde meegemaakt met ons mannetje, maar die is nu 10 weken en het huilen is enorm afgenomen, dus wij hebben weer wat lucht. De manier van huilen klinkt nu ook anders, niet meer 1 soort krijs, maar verschillende huiltjes. 
helaas kan ik je geen tovermiddel aanbevelen. We zijn naar de osteopaat geweest, andere voeding geprobeerd, rust en regelmaat, inbakeren, etc, maar kan nou niet zeggen wat nou echt geholpen heeft. Ik leg nu altijd kruikjes bij hem in bed.
hopelijk gaat het snel beter! Veel wandelen met de draagzak om hem toch wat rust te geven misschien.
Gisteren waren wij dus bij een arts die zei dat we altijd een fles met een schep meer moeten maken, omdat veel baby’s moeite hebben met de laatste 30 ml. Dus misschien helpt dat iets, als je altijd 180 ml maakt en dan kijkt wat hij drinkt? Wij proberen dat nu ook pas sinds vandaag, dus kan nog niet zeggen of t bij ons werkt hoor. 

Hè lepeltjelepeltje ik ken jou denk ik van het juni forum. Wat ontzettend fijn dat je nu een zoontje hebt zegt! 
Als tip ben ik trouwens zeer tevreden over de kruidvatvoeding. Wij dikken hem een beetje in met johannespitmeel. 
Zelf ging het bij ons beter met slapen als we haar niet wakker maakte, maar dat ze zelf kwam voor een flesje. En ineens binnen een dag of twee sliep ze door zonder dat ze een flesje rond 1 a 2 uur wilde. Ook het ophogen langzaamaan van de flesjes werkte mee. Dit moest wel rustig aan gebeuren dus eerst eentje ophogen en dan ineens willen ze alle flesjes van 180.
Kleine baby’s zijn helaas lastig Haha. Konden ze maar zeggen wat ze willen Haha. Bij ons heeft ze ook huilmomentjes en enige wat we dan kunnen is haar op een bepaalde positie vasthouden. Hand op het buikje half over de arm. 
En misschien nog iets heel anders. Ik ben langzaam begonnen met oefenhapjes. Ik heb ook gelezen dat sommige kindjes dit sneller willen tussen de flesjes door. Vanaf vier maanden mag het officeel. Onze kleine vond het geweldig. 

Mijn is ook 14 weken. Krijgt rond 20u laatste fles  dan komt hij pas om 8u sochtends weer . Dan, 11, 2, 5
5 flessen dus. Op advies van cb en werkt als een tiet

Lastig he dat 'ritme'. Mijn douchter is 15 weken en krijgt borstvoeding. Na de voeding van 19u en 23u (waarvoor ik haar wakker moet maken) slaapt zijn prima in. Ze heeft vaak nog wel een nachtvoeding nodig, heb wel eens geprobeerd haar stil te krijgen met een speen en even wiegen. Helpt maar kort. Als ik haar voedt slaapt ze zo weer verder, dus als ze wakker is ga ik meteen voeden want dan lig ik zelf het snelst weerin bed. Hetzelfde na de voeding van 7u, dan is ze ook nog best moe en kan ik haar ook zo weer terug leggen. Slaapkop :). En ze wordt ook ingebakerd, gebruik nu de puckababy mini. Wil overdag nog wel eens één arm eruit doen.
Heeft je zoontje niet gewoon honger 's nachts? ik zou eens proberen wat er gebeurd als je hem de fles geeft. Overdag heb ik ook nog maar wenig ritme, heb me daar bij neergelegd. Als je iets ritme lijkt te hebben is het de volgende dag weer anders...

Terug
Bovenaan