Slaapritme 8 maanden

Je hebt dikke kans dat hij wel langer gaat slapen, in elk geval 1 van de 2 slaapjes als je hem op dat ritme hebt. Hier was het op 3 slaapjes ook vaak kort. 
En hier is ze in de ochtend ook het snelst in slaap hoor, soms is het echt wel even rekken, zeker als we een rommelige nacht gehad hebben. Maar 3 slaapjes... Je merkt vanzelf wanneer het echt teveel gedoe wordt. Dan krijg je hem slecht in slaap, het worden heel erg korte slaapjes (hier was 20 min als ochtendslaapje bijvoorbeeld ineens voldoende, ehhh jaaaa hee), rommelige nachten. 
Zoals ik zei, hier was het ook echt even wennen aan langer wakker zijn en het 2 slaapjesritme. Dat moest ik zelf gaan aanbieden en echt wel ff doorzetten voor het settelde. Ze was in die 2 weken soms wel erg moe ja.

Mijn zoontje is nu 7.5 maand en sinds een paar weken zit hij op twee slaapjes. Dat laatste middagslaapje lukte gewoon niet meer. Dat betekent dat hij wel extreem vroeg naar bed gaat omdat hij dan gewoon helemaal op is. Maar dit ritme is waar hij het nu echt goed op doet (2,3,4 uur ritme). Sinds dat we dit aanhouden hebben we ook in grote lijnen ook vaste slaapjes. Eerder lag het er aan hoe lang hij wakker kon blíjven en dat wisselde nogal.
Het verschil zit hem nog wel in de tijd van wakker worden. Vaak tussen 6.00 en 6.30. Soms ook tussen 7.00 en 7.30. Afhankelijk daarvan schuift alles dus in tijd wat op.
Zo ziet het er bij ons nu uit ?
Voor Tjeu hou ik het 2, 3, 4uurs ritme aan.  Dat houdt in dat hij in de ochtend ongeveer 2 uur wakker is en dan weer naar bed gaat. Dan is hij ongeveer 3 uur wakker en gaat hij weer naar bed. Het laatste blok is hij ongeveer 4 uur wakker (zeker niet langer) waarna hij voor zijn lange slaap in bed wordt gelegd. 
6.00 en 6.30 wakker. Ná half 7 uit bed. We laten hem niet tot na 8.00 in bed liggen. 
7.00 fles 180/6
8.30 naar bed 
9.30-10.00 wakker 
Fruit
11.00 en 11.30 boterham en fles 90/3 
12.30 en 13.00 naar bed 
14.00-14.30 á 15.00 wakker (slaapt de ene keer langer dan de andere keer)
14.30-15.00 fles 180/6
16.30 groentehap
Tussen 17.30 en 18.00 fles/6
18.00-18.15 naar bed 
Tussen 22.00 en 23.00 fles 180/6
Ik denk dat je met de leeftijd van 8 maanden hier wel naar toe kan werken. Ze houden het dan gewoon echt een stuk langer vol. Uiteraard moeten ze er wel even aan wennen. 

Terug
Bovenaan