Slaapritme niet in orde

<p>Ik ben ten einde raad..  </p><p>Mijn kindje van 2 maandjes word elke nacht om 4 uur wakker en dan heeft hij honger.. ik probeer hem s’avonds tegen half 11 zijn laatste fles te geven.. maar mijn mannetje slaapt niet door. Ik ben een alleenstaande en ik heb telkens maar 5 uurtjes slaap in de nacht en word dus uit mijn slaap getrokken omdat hij om 4 uur al komt s’nachts.. </p><p>hebben jullie tips hoe ik hem door kan laten slapen?.. met de kraamzorg erbij ging het perfect.... </p>

Je zoontje is pas 2 maanden oud. 
Dat doorslapen kan nog wel eventjes  duren en jou kindje heeft behoefte  aan eten in denacht.
Hier kun je helaas weinig aan doen en hij moet zelf zn ritme vinden hierin. 
Komende maanden ga je ook te maken krijgen  met fases dus de ene nacht slapen ze wel door en de andere  nacht  niet door een speen  nachtmerries etc
en als je nu al ten einde raad bent misschien is het verstandig  een keer oppas te regelen dat je bij kan slapen  of iets voor jezelf kan doen? 
Succes

Geen tips soms slapen ze gewoon door op die leeftijd en soms niet. In de eerste week slapen alle baby's heel veel omdat ze moeten bijkomen van de bevalling.. 

Gewoon een flesje geven als hij dat nog nodig heeft. Het doorslapen komt vanzelf en verschilt helaas per baby wanneer ze dat gaan doen. Maar wat Nicolle al zegt ga je nog wel meer gebroken nachten krijgen. Hoort er helaas bij. 

2 maanden is nog zo jong. Toen kreeg die van ons ook nog om 4 uur zijn flesje. Dat hoort er gewoon bij he die eerste maanden. Denk dat iedere moeder slaap te kort heeft de eerste tijd. Probeer anders overdag soms te gaan liggen

Een ritme opleggen lukt niet. Maar begrijp dat het alleen wel zwaar is. Onze meid ging rond 2 maanden wel langzaam langer slapen maar echt niet iedere nacht. Ik geef bv (meid is nu 8 maanden) dus moet er altijd zelf uit. 
Ik begrijp je slaaptekort maar de meeste baby’s slapen het eerste jaar niet door. Ik zou inderdaad andere oplossingen bedenken. Of zelf overdag liggen onder haar dutje of iemand laten oppassen of uit logeren. Is niet altijd leuk maar je eigen slaap is ook belangrijk. Succes en je bent goed bezig moeder??

Uhm dit is heeeeeel normaal voor een kindje van 2 maanden..Die hoeft echt nog niet door te slapen en er is niks mis met zijn slaapritme.
Als je nu al ten einde raad bent, krijg je het nog heeeeel zwaar de komende maanden, want het hele eerste jaar (en soms nog wel langer) bestaat uit gebroken nachten. 
Je gaat me toch niet vertellen dat je kindje  in de kraamweek wel doorsliep? Dat kan niet.. nachtvoedingen horen erbij, bij mijn dochter wel tot ze 9 maanden was!! 

Eens met alle anderen: je moet echt je verwachtingen bijstellen. Een kindje van 2 maanden hoeft nog helemaal niet door te slapen. 
Gaat ie na 4 uur niet meer slapen? Omdat je zegt dat je maar 5 uur slaap krijgt? Mijn tip: slaap wanneer je kindje slaapt, ook overdag en vroeg in de avond. Het wordt vanzelf beter.

Terug
Bovenaan