Slaapritme

<p>Het klinkt misschien stom maar ik zou graag een beetje avond terug willen. Ook met zicht op over een aantal weken weer richting werk zou het fijn zijn als onze zoon wat eerder zou gaan slapen.</p><p>Hij is pas 3,5 week dus krijgt nog 6x 90ml voeding. Om 22:30u de laatste. Daarna gaat hij nog niet slapen... We kunnen hem eigenlijk niet weg leggen direct erna. Ook slaapt hij voor 00:30 niet.. hij huilt vanaf geboorte tot heden nog steeds tot +/- dat tijdstip, waarom geen idee. Het lijkt dus nog onmogelijk om eerder te gaan slapen.</p><p>Tips?</p><p> </p>

Ik denk overigens dat hij niet eens wil gaan slapen als wij nog niet naar bed gaan. Hij slaapt in de wieg op onze kamer en kan hier tot heden nog niet in slapen zonder ons bijzijn.

Ik denk dat het wat vroeg is om ritme te creeeren of avond “terug te willen”. 
Het komt vanzelf, op een gegeven moment went hij aan alleen in slaap vallen, maar 3,5 weken is wel heel klein en je kindje is nog erg aan je gehecht en heeft je in de buurt nodig. Geduld dus en geniet nog even van deze tijd, ooit ga je dat bij je liggen s avonds missen ;)

[quote quote=10199959]Ik denk dat het wat vroeg is om ritme te creeeren of avond “terug te willen”. Het komt vanzelf, op een gegeven moment went hij aan alleen in slaap vallen, maar 3,5 weken is wel heel klein en je kindje is nog erg aan je gehecht en heeft je in de buurt nodig. Geduld dus en geniet nog even van deze tijd, ooit ga je dat bij je liggen s avonds missen ?[/quote]
Hahah dat geloof ik! Leren babys dat vanzelf; zelf in slaap vallen? Of moet je daar iets mee doen door dat aan te leren? Nu heeft hij ons daar nog voor nodig. 

Snap dat je het wilt, maar is idd erg vroeg met 3.5 week.. mijn dochter was tot ze 4 maanden oud was elke avond wakker tot 22.00-23.00.. krampjes, alleen bij mij willen slapen, pfff! Ze is nu 1.5 en gaat s avonds ook pas om 20.00 naar bed. Leg ik haar om 19.00 erop, is ze s ochtends om 5.00 al wakker. Ze is geen kind wat veel slaap nodig heeft. 
Over een poosje zal je kindje echt wel wat eerder gaan slapen, 0.30 is idd laat.. maarja, zijn ritme is gewoon nog omgedraaid. En het kan dus ook gewoon tot 4 maanden duren! Ga er in ieder geval van uit dat het wel de periode van je verlof duurt! Niks aan te doen. Zo werkt het met baby's gewoon ;)
Wees blij als je s avonds gewoon lekker met je kindje op de bank kan zitten, ik heb aaaavonden lang gelopen met mijn dochter op mijn arm ivm krampjes, dan heb je zelf dus écht geen rust. 

Wij hadden dat de eerste weken ook.
Nu is ie 10 weken en wil hij echt om 1900u naar bed!
Ja ze leren zelf in slaap vallen. Creeer een mooi vast ritme van gordijnen dicht, pyjama aan, slaapzak, voeding, en dan slapen. Langzaam maar zeker gaan ze dan herkennen?? Hier werkt het inmiddels ook al overdag! Ideaal

Je verwachtingen zijn te hoog ? sorry maar regelmatig een avond vrij zit er nog niet in denk ik. Gewoon lekker katen gaan ieder kind heeft zn eigen ritme en behieften en mijn ervaring is dat gewoon maar meebewegen het neest rekax is. Vanzelf in slaap vallen doet het ene kindje makkelijker dan de ander bij ons duurde dat toch wel 8 naanden een echt ritme waarbij ze om 8u naar bed gaan pas na een jaar. Zet m op!

Komt inderdaad vanzelf. Hij gaat vanzelf langer slapen en dat je hem eerder naar bed kan brengen. Nu heeft hij jullie geborgenheid nog heel hard nodig. Lekker bij je nemen savonds en dat hij misschien bij jullie in slaap valt. Tot 6 maanden kun je hem daar niet mee verwennen. Geniet ervan en maak je niet te druk over hoe het straks zal gaan als je weer moet werken. Je zal zien dat je baby tegen die tijd echt al heel anders zal zijn. 
Dat huilen savonds kan ook krampjes zijn en/of het verwerken van prikkels. Doe je weinig aan behalve veel knuffelen en troosten. 

Terug
Bovenaan