Slaapritme

A

Anoniem

Guest
Hallo mama's,

Ik ben heel erg benieuwd naar het slaapritme van jullie kids. Daniel zit momenteel erg te zoeken naar een goed ritme, ik weet wel dat het voor elk kind anders is, maar misschien heb ik er wat aan als richtlijn...

Groetjes, Yvette

tja slaapritmes zijn inderdaad bij iedereen weer anders. Bram nu 8 mnd wisselt ook regelmatig. Ik probeer mn goed naar hem te kijken of hij moe is. De signalen wisselen ook nogal eens dus is het wel blijven opletten. In het begin begon hij overduidelijk te geeuwen, nu af en toe, verders wordt hij nog actiever dan hij al is of begint juist een beetje te dreinen niks vindt hij dan lang leuk. Bij twijfel leg ik hem eigenlijk gewoon op bed en meestal werkt het wel, zoniet dan vis ik hem er wel weer uit.
Meestal is hij 'ochtends   rond 6.30-7.00 wakker tot +/- 8.30
dan slaapt hij weer tot +/-   10.30 en tja daarna wordt het wisselend maar laat ik het gemiddelde aanhouden. rond 12.30 weer naar bed tot 14.30 en meestal probeer ik hem rond 16.30 ook nog even   een uurtje te  laten slapen anders is hij veel te moe voor het eten. Meestal gaat hij dan rond 19.00 weer naar bed.

Geen idee of je er wat aan hebt hoor.... Ieder kind heeft zo  zijn eigen ritme
succes ermee  

Hoi,
Bij mij is alleen de ochtend duidelijk, daarna rommelt het. Menno (ruim 7 mnd) moet om 6.30 uur drinken, anders red ik het niet met de rest, daarna slaapt hij weer tot ong. 10 uur. En dan is het net hoe het loopt. En in het weekend starten we de dag pas om 8 uur ofzo en dan loopt alles weer anders. Aan mij heb je dus niet veel. (hij krijgt overigens nog helemaal bv)

Francien

Hallo,

bij ons is het ook een beetje hetzelfde slaapritme, in grote lijnen. Onze dochter is nou 9 maanden, krijgt tandjes, dus het is wel even zoeken.
Succes!!

Hoi,

ook Lars (bijna 8 mnd) wisselt regelmatig van ritme.
Hij wordt nu 's ochtends rond 6 uur wakker, gaat een uurtje later weer slapen tot 9-10 uur. Dan weer naar bed rond 12 uur, slapen tot 14 uur. En tegenwoordig slaapt hij ook 's middags nog van 16 tot 17 uur. En dan tussen half 7 en half 8 weer naar bed.

Groetjes, Marijon

Hallo

ritme van Jordi verandert ook iederekeer, ik zal de ritme van nu opschrijven,
Jordi is 7 maanden oud

wakker tussen 6 en half 7
slapen van 9.00 tot 10.00-10.30
slapen van 12.00-12.30 tot 14.00 -15.00
soms slaapt ie nog half uurtje rond hlaf 5
s'avond gaat ie tussen half 7 en half 8 naar bed

Jordi geeft het zelf aan als ie moe is en dan leg ik hem ob bed en gaat ie lief slapen.

groetjes Iva

Hoi Iva, wij zijn dus niet de enigen met zo'n vroege vogel . Hoef ik een dag niet te werken, gaat de "wekker" nog om 6 uur....

Hallo Marijon

Als Jordi wakker wordt gaat ie "roepen" hallo mama, ik ben wakker en wil naar beneden, ik kom binnen en zie Jordi met groote lach aan zijn gezicht en trapelen met beentjes en zwaaien met handjes, hij is echt blij om mij te zien of de papa hihi. Ik leg hem beneden in de box en hij ligt nog zo uurtje lekker spelen, ik geef hem dan rond 7 uur de pap, hij ga dan pas rond half negen slapen, zijn zusje Laura die slaapt wel tot uur of 8, misschien komt het ook wel ooit bij Jordi, zal wel lekker zijn......

zo ziet het bijn ons s'morgens vroeg

Terug
Bovenaan